Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: OG i Lord of the rings online!  (läst 28664 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1522

  • Gäst
SV: OG i Lord of the rings online!
« Svar #15 skrivet: 2007-05-21, 11:02:22 »
Jag har spelat en kort tid nu, har två gubbar, bägge lvl 9, men jag vet inte riktigt om jag tycker det är så bra. Iofs så har jag kanske spelat alldeless för kort tid, men det finns vissa saker som gör helheten så där.

Själva grafiken är skitsnygg men det enbart gör ju inte spelet bra.

Ikonerna är för "grusiga", man ser knappt vad dem ska föreställa. Sen är beskrivningarna för dessa ikonerna svårsmällta för en gammal WoW-lirare som jag. Får läsa dem flera gånger innan jag tror att jag förstår vad dem gör. Ikonerna pa Character screen är dem sämsta jag sett pa länge, detta från en sprillans nytt spel.

Sen är allting så extremt dyrt!!! I förgår märkte jag plötsligt att jag hade blivit av med en massa kosing. Fattade ingenting tills jag skickade grejer till min andre gubbe, märkte då att det kostar att skicka items! Ju mer pengar desto mer värdefull item! Träna klass skills, skitdyrt! Repair, skitdyrt! Jag är alltid bankrupt!!

Trade skills, se ovan...man kan knappt göra något för att man behöver mats som man måste köpa av en vendor...och se ovan, det är svindryt!

Men som sagt, man har inte spelat så länge, man kanske vänjer sig vid allt som irreterar nu, för grafiken är ju så snygg!


Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: OG i Lord of the rings online!
« Svar #16 skrivet: 2007-05-21, 11:11:02 »
Jo, iconerna är fula. Tror detta kommer fixas för det är många som klagar på det.

Att det är dyrt. Jo, det är det. Som bonus kan jag säga att nu när iallafall jag är lvl 18 (eller är det 19 :cartman) så har jag mer pengar.

Visst, man reser inte med häst lika mycket som man flyger i WoW men man har pengar över. Det blir alltså bättre.

Kommer dock ihåg lvl 11 när jag råkade dö några gånger på raden och plötsligt hade 4ggr min rikedom i reparationskostnad.

En sak ang. reparation. Var försiktig. Du får inte mer pengar hos en vendor om en pryl har 1 eller 1 miljon i durability. Så reparera inte sådant du ska sälja eller sådant du snart ska byta ut :)
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: OG i Lord of the rings online!
« Svar #17 skrivet: 2007-05-21, 11:16:15 »
Frågan är varför de ska envisas med vissa element i dessa spel. Reparation är ett sådant exempel, vad är vitsen? Det är likadant i Vanguard, och jag kan absolut inte se vilken funktion det ska fylla, mer än att vara ett irritationsmoment.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: OG i Lord of the rings online!
« Svar #18 skrivet: 2007-05-21, 12:13:13 »
The Daily Grind must go on.

Vad skulle annars alla addicts göra om de inte var tvungna att grinda guld till reparationer, pots och annat?

;)

guest1327

  • Gäst
SV: OG i Lord of the rings online!
« Svar #19 skrivet: 2007-05-21, 13:12:52 »
 :stupid :lolabove

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: OG i Lord of the rings online!
« Svar #20 skrivet: 2007-05-21, 14:16:28 »
Tror reparationerna ligger där för att hålla ekonomin i schack. Om man får pengar av att banka en råtta så kanske pengarna ska spenderas någonstans......på rustningen som råttan bet på!


Nåja, tror att utvecklarna är lite fast i samma tankebana. Tycker inte heller om reparationskostnad. Här har dom iallafall gjort så att värdet på prylen inte har något att göra med reparationen (man kan reparera någon för 3 silver och sen sälja det för 1......:doh)
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

guest562

  • Gäst
SV: OG i Lord of the rings online!
« Svar #21 skrivet: 2007-05-21, 15:02:25 »


Citera
Ikonerna är för "grusiga", man ser knappt vad dem ska föreställa. Sen är beskrivningarna för dessa ikonerna svårsmällta för en gammal WoW-lirare som jag. Får läsa dem flera gånger innan jag tror att jag förstår vad dem gör. Ikonerna pa Character screen är dem sämsta jag sett pa länge, detta från en sprillans nytt spel.

Tycker personligen det är lite av en vanesak. Hade dock en diskussion med min bror om att det är så dåliga beskrivningar, både på skills, ikoner och quests. Jag vidhöll att det gör spelet bättre (han tycker tvärtom och många med honom). Jag gillar inte när det är för tydligt vad som ska göras. Stort kryss på kartan för dit du ska osv. Man ska behöva fundera, leta och fråga sig fram, det är en del av  spelet. Precis som det kan vara kul att prova sina skills för att reda ut vad de gör och hur de används bäst.

Citera
Sen är allting så extremt dyrt!!! I förgår märkte jag plötsligt att jag hade blivit av med en massa kosing. Fattade ingenting tills jag skickade grejer till min andre gubbe, märkte då att det kostar att skicka items! Ju mer pengar desto mer värdefull item! Träna klass skills, skitdyrt! Repair, skitdyrt! Jag är alltid bankrupt!!

Jo det är dyrt men bara tills man börjar få snurr med att sälja saker på AH, precis som i WoW är det dyrt att lära upp sig i ett yrke, skippa yrke eller kör bara Explorer, Prospecting och Forester och sälj allt material på AH så för du snabbt mycket pengar.

Har nu en lvl 24 Lore-MAster, en 14 Guardian och en 18 Burglar och den senaste har jag absolut roligast med. Trivs enormt bra med spelet trots att det bara varit på plats i några veckor. Kom ihåg hur WoW var i början :D

/Cannon

guest340

  • Gäst
SV: OG i Lord of the rings online!
« Svar #22 skrivet: 2007-05-23, 13:04:55 »
Hur många är det som aktivt spelar lotro nu? Jag har ju smusslats med i Ancient Knight där nu så det är lika bra att jag blir lite mer aktiv här kanske :-)

Sen är spelet än så länge helt underbart, men jag har inte kommit längre än till level 20 än så det finns mycket kvar...

Sen tycker jag att det inte är så farligt med pengar, iofs är min woodworking helt på is för att jag inte kan fixa eget material till det, annars fick jag först pengaproblem nyss när jag nådde level 20 och fick väldigt många skills för 40 silver styck som jag kunde köpa, då blev jag pank. Man får trots allt väldigt mycket "junk" man kan sälja av till npc om man "lootr" allt hela tiden.

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: OG i Lord of the rings online!
« Svar #23 skrivet: 2007-05-23, 13:07:54 »
Tja, jag lirar det då och då. Har en bestämd mängd tid att lira på och det delas mellan WoW och lotro nu. Men har ju iallafall hunnit bli 19 :)
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: OG i Lord of the rings online!
« Svar #24 skrivet: 2007-05-23, 15:32:54 »
Jag tänker "testa" spelet på ett eller annat sätt (och så äver min svåger som spelar WoW i AK) så vem vet.. vi kanske ses.. :)
AVAST CLEARED !

guest1373

  • Gäst
SV: OG i Lord of the rings online!
« Svar #25 skrivet: 2007-05-29, 23:05:38 »
Bara som en notis angående min mainkaraktärs avhopp från Order of the Ancients: Jag slutar bara för att testa på ett lite större kins. Jag kommer gärna tillbaka vid ett senare tillfälle. Ha kul, och vi ses på servern. Skicka ett tell om jag kan hjälpa till med nåt!

guest340

  • Gäst
SV: OG i Lord of the rings online!
« Svar #26 skrivet: 2007-05-30, 13:35:26 »
Bara som en notis angående min mainkaraktärs avhopp från Order of the Ancients: Jag slutar bara för att testa på ett lite större kins. Jag kommer gärna tillbaka vid ett senare tillfälle. Ha kul, och vi ses på servern. Skicka ett tell om jag kan hjälpa till med nåt!

Jahaja, det är därför jag hastigt och lustigt nästan är högst level av alla :-)

Har för mig du var Champ precis som jag, har du kikat på den nya skillsen som kommer nu?
http://pc.ign.com/articles/789/789004p1.html

guest1373

  • Gäst
SV: OG i Lord of the rings online!
« Svar #27 skrivet: 2007-06-02, 07:51:02 »
Ja det verkar som tanken ;)  är att vi ska kunna tanka också! Sen gillar jag Red Haze, den kommer nog att vara användbar i dps-rollen.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: OG i Lord of the rings online!
« Svar #28 skrivet: 2007-06-05, 09:28:30 »
Kan man spela Frodo? Jag vill spela honom eller Legolas, tror ni det går?  ;)

Skämt åsido, enda frågan jag har är om Evernight är en rp-server? Om jag skulle testa LOTR så hade jag helst velat ha lite rollspel för att upprätthålla stämningen. 
« Senast ändrad: 2007-06-05, 09:31:34 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: OG i Lord of the rings online!
« Svar #29 skrivet: 2007-06-05, 09:40:33 »
"Greetings, young master Hobbit! Might you be so kind as to show med the way to the grotto where the evil monster resides? I want him to bestow his epics upon me, you see"


:doubt

Edit: Och jag vill  vara Aragorn, för då får man hångla med Liv Tyler :)
« Senast ändrad: 2007-06-05, 09:44:26 by DaddyLongLeg »

 

Senaste inlägg