Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: The Online Gamer: Black Ops,  (läst 4445 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest2209

  • Gäst
The Online Gamer: Black Ops,
« skrivet: 2010-11-05, 20:43:01 »
Tips jag fick av grabben, lite kul.

Typ lite pre avsnitt, (WoW)
http://www.youtube.com/watch?v=NKdPMqguDw8

The Online Gamer: Black Ops - Part 1,
http://www.youtube.com/user/RecklessTortuga#p/u/3/K1zUoK1f6ag
The Online Gamer: Black Ops - Part 2,
http://www.youtube.com/user/RecklessTortuga#p/u/1/vKO6rokBrgY
The Online Gamer: Black Ops - Part 3,
http://www.youtube.com/user/RecklessTortuga#p/u/0/GH1mtEnUqtE


-cb99

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: The Online Gamer: Black Ops,
« Svar #1 skrivet: 2010-11-09, 18:30:26 »
Så ja.. Black Ops låg i brevlådan idag... nice.. :)
AVAST CLEARED !

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: The Online Gamer: Black Ops,
« Svar #2 skrivet: 2010-11-09, 18:41:23 »
Jag kan inte installera skiten för att "steams nätverk är upptaget just nu"... VA I HELVETE, jag har ju för hundra gubbar köpt en skiva???!!!  :pistols :nono

Illa nog att de lät Treyarch göra spelet, de var tvugna att fortsätta knyta det till steam... FAIL!! :nono :nono :nono

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


guest2209

  • Gäst
SV: The Online Gamer: Black Ops,
« Svar #3 skrivet: 2010-11-09, 19:55:09 »
Jag kan inte installera skiten för att "steams nätverk är upptaget just nu"... VA I HELVETE, jag har ju för hundra gubbar köpt en skiva???!!!  :pistols :nono

Illa nog att de lät Treyarch göra spelet, de var tvugna att fortsätta knyta det till steam... FAIL!! :nono :nono :nono
Det är "värre" än så, man måste lägga på steam och göra konto också, jag har klarat mig så här långt innan, ingen vän av konceptet.
Dvs spelet fungerar inte utan steam installerat, har faktiskt t.o.m. hoppat en del spel tidigare innan för att slippa.

-cb99
 

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: The Online Gamer: Black Ops,
« Svar #4 skrivet: 2010-11-09, 20:46:00 »
Tack, jag vet. Det är skit, och Valve som antifusksystem funkar inte alls. Kan inte fatta varför i helvete de gått från Punkbuster...

Ja ja, nu har jag ÄNTLIGEN fått skiten att installera från skivan istället för att försöka ladda ner 2x8 gig från Steams överbelastade servrar...

Dynga!! Hade jag varit på Gamex i helgen, OCH vetat detta, hade jag sparkat folket i Activisionmontern i röven!!!!

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


guest2209

  • Gäst
SV: The Online Gamer: Black Ops,
« Svar #5 skrivet: 2010-11-10, 20:12:04 »
Tack, jag vet. Det är skit, och Valve som antifusksystem funkar inte alls. Kan inte fatta varför i helvete de gått från Punkbuster...

Ja ja, nu har jag ÄNTLIGEN fått skiten att installera från skivan istället för att försöka ladda ner 2x8 gig från Steams överbelastade servrar...

Dynga!! Hade jag varit på Gamex i helgen, OCH vetat detta, hade jag sparkat folket i Activisionmontern i röven!!!!
Skulle tro att det är en del i anpassningen mot console och tjäna pengar på DLC.
Steam miljön är bara formen för att på ett lätt sätt sälja DLC's och få max kontroll på användarna.
Varje utgåva av spel kapar av en bit av det som gjort PC spelandet i en klass för sig, dvs antalet spelare i MP/moddar och delar av grunden för spel "community's".


-cb99

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: The Online Gamer: Black Ops,
« Svar #6 skrivet: 2010-11-11, 19:03:56 »
Hörde om sköna rykten att man hade gjort pc-versionen buggig för att dom vill ha fler konsolspelare  :thumb Gillar konspirationsteorier.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: The Online Gamer: Black Ops,
« Svar #7 skrivet: 2010-11-11, 19:35:20 »
Steam äger ju, va tjatar ni om?

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: The Online Gamer: Black Ops,
« Svar #8 skrivet: 2010-11-11, 19:42:36 »
Steam äger ju, va tjatar ni om?
:stupid
tycker det funkar smidigt. men inte speciellt billigt.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: The Online Gamer: Black Ops,
« Svar #9 skrivet: 2010-11-11, 22:38:54 »
Gillar man att tanka ner spel så är väl Steam perfekt, om än dyrt...

Men jag som gillar dels att köpa billigt och dels vill ha en skiva, jag gillar INTE att man ska behöva vara beroende av att Steam funkar som det ska för att man ska kunna spela över huvud taget... Jag gillar det INTE!  :nono :pistols

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


guest2209

  • Gäst
SV: The Online Gamer: Black Ops,
« Svar #10 skrivet: 2010-11-12, 11:53:49 »
 :stupid

Samt,
http://www.joystiq.com/2010/11/11/call-of-duty-dlc-to-be-activisions-largest-digital-offering-ev/

Går detta som tåget kommer resten som ett pärlband att följa med, mer pengar att klämma ut.
Nu säger jag inte att det enbart är dåligt, för jag kan tänka mig att betala för nya banor och ett välfungerande spel men inte till kostnaden av att ge upp det som gör PC spelandet unikt och reduceras till en console.

Konsumenten kan rösta med plånboken och se nu på BO som har samma motor som MW2 men dom "vågade" inte släppa även denna med console MP delen som MW2 hade utan backade till riktiga servrar, det hade aldrig hänt om alla hade shoppat MW2 som det såg ut med hänsyn till MP och hållit tyst.


-cb99

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: The Online Gamer: Black Ops,
« Svar #11 skrivet: 2010-11-12, 13:36:50 »
införskaffat liret...och HOPPAS att jag får det att funka på sunkburken...

DD(x)


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest2209

  • Gäst
SV: The Online Gamer: Black Ops,
« Svar #12 skrivet: 2010-11-12, 19:30:37 »
införskaffat liret...och HOPPAS att jag får det att funka på sunkburken...

DD(x)
Kuligt  :thumb
Grafiken känns inte så avancerad så det funkar nog. (bra spel trots det)

-cb99

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: The Online Gamer: Black Ops,
« Svar #13 skrivet: 2010-11-12, 23:10:38 »
Saxat från FZ idag:

Citera
Uppgifter från MCV idag säger att två "stora nedladdningstjänster" för PC-spel befinner sig i en allvarlig ekonomisk kris. Som bidragande orsak nämns Steams dominans av marknaden och källor inifrån företaget hävdar att de besitter så mycket som 80 % av marknaden för nedladdningsbara PC-titlar.

- Ingen marknad mår bra av monopol. Alla förlorar på det. Vi har till exempel ständigt schyssta erbjudande till våra kunder som kommer av konkurrensen. Utan den skulle det självklart bli dyrare att köpa spel.

Angelica Norgren arbetar på Gamersgate och är kritisk till att utvecklarna väljer att inkludera Steamworks och därigenom stärka deras redan starka ställning. Och hon är inte ensam. Två stora brittiska återförsäljare planerar att sluta sälja spel som inkluderar Steamworks. Kritiska röster höjs bland annat mot att man måste installera programmet och att man i vissa fall ständigt måste vara uppkopplad för att ens kunna spela. Angelica tycker att Valve bör tänka om.

- Spelarna behöver en privat sfär kring sitt spelande. Jag tycker att de låser in användarna i ett hörn.

Jag gillar Steam - skarpt! Visst kan det tyckas märkligt att spel på Steam många gånger är dyrare än att köpa en box, men det jag framförallt gillar är smidigheten när man som i vår familj delar på ett konto mellan flera datorer, det går hur enkelt som helst att få hem spelen på resp. dator, utan att man behöver ha cd/dvd skivan. Offline läget är dessutom klockrent.

Ang. det som står i fet, understruken stil ovan, så är ju det knappast ett "problem" med Steam/Valve - de om några är ju pionjärer och ser framåt på ett helt annat sätt än storbolag som ex. EA.

Att man måste vara ständigt uppkopplad för att spela vissa spel beror ju helt och hållet på vad det specifika företaget har som krav, och kan knappast skyllas på Steam!

Nä allvarligt, Steam ftw, bättre tjänst i den här kategorin har då inte jag stött på i alla fall! :)

 

Senaste inlägg