Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Duke Nukem Forever  (läst 17412 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: Duke Nukem Forever
« Svar #60 skrivet: 2011-06-16, 11:20:06 »
Kan man få ngn kommentar nu för spelet? @Elunyx, tack för tipsen, har läst några, men vill få veta hur spelet är för oss som inte tar det på så stort allvar. :)

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Duke Nukem Forever
« Svar #61 skrivet: 2011-06-16, 11:34:57 »
Vadå, det är ju Duke.

Efter 14 års väntan måste man ju köpa, så enkelt är det ;)

Nej, har kört lite och det är ju inget otroligt lir. Kul, barnsligt, fånigt ja... Dukeigt.

Alla specialfunktioner som har skrutit med alla år (spela spel, använda prylar etc etc) är inget nytt, skulle spelet kommit för 5-6 år sen skulle det varit revolutionerande, men idag är det mest njae rent tekniskt.

Men det är ju lite av en 80-tals actionfilm ;)
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Duke Nukem Forever
« Svar #62 skrivet: 2011-06-16, 14:10:37 »
Ja vad ska man säga, tror jag ska försöka hålla det simpelt för annars kommer jag skriva alldeles för mycket. Jag har spelet MYCKET duke i mina dagar, och spenderat mycket tid i level editorn, BUILD! :) Så här kommer min syn på spelet.

Positivt
One liners.
Vapnen
Fienderna känns som de gamla hederliga fast i ny fräsch förpackning.
Valet av grafikmotor är helt lysande för Duke.
Buggfritt, så vitt jag upplevde
Duke känns som Duke!

Mindre Positivt
Animationerna
Pussellösning à la Half-life. Istället för leta keycards à la Duke.
Miljöerna/Bandesignen (Vissa banor är dock riktigt schyssta!)
Kan bara ha 2 vapen åt gången. (man kan ha pipebombs och minor utöver vapen dock)
Soldaterna som man har på sin sida känns meningslösa, hade hellre spelat ensam.
Bajs (ok, du behöver inte plocka upp bajset, men endå. Varför?)

Jag har försökt att gilla det här spelet, och försvara det mot alla kritiker.
Men Duke Nukem Forever känns som om en 12-åring skulle ha gjort det. Tyvärr.
Dom lyckas inte fånga alla de saker som var värdefulla i mina ögon.
Ofta känns spelet fånigt och innehållslöst. Men det har sina ljusa stunder och lockar till små skratt ibland!
« Senast ändrad: 2011-06-16, 14:13:14 by rav. »

guest1645

  • Gäst
SV: Duke Nukem Forever
« Svar #63 skrivet: 2011-06-16, 19:21:24 »
Låter som ett köp alltså. Läste PCGamers recension på bussen och det är ungefär samma kommentarer. Det har sin charm och ljusa stunder, men en hel del känns sådär.

Men jag gillade Portal 2 och det har sågats vid fotknölarna för sin grafik, så, DUKE! Here I come!
Och känner mig lite sugen på att testa lite klassisk frag-style PvP á la Serious Sam och Duke 3D. Körde Duke 3D PvP för bara 3 år sedan.  :pistols

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Duke Nukem Forever
« Svar #64 skrivet: 2011-06-16, 20:36:13 »
Jag har kommit till slutfasen av DNF men nu pallar jag inte längre. Jag lägger av utan att spela ut det. Sorry guys, men det här spelet är för trökigt. Jag har pressat mej hit, men nu är det slut.

Hela spelet består av en massa småspel och plattformshoppande som känns ditpulade med skohorn. Hela skiten känns som en hinderbana som har till uppgift att testa ditt tålamod istället för att underhålla dej. Och saker har en djävla förmåga att upprepa sej om och om igen. T.ex så finns det ett avsnitt där man kör truck och hoppar från område till område genom att trycka på boostknappen. Det är kul, dom första tre gångerna. När man gjort det tjugo gånger så är det bara löjligt.

För att göra det konsol-vänligt kan man bara ha två vapen på sig. Detta gör att jag för det mesta bara har allround-vapen på mig, och testar sällan något annat.

Och Duke... jag tycker synd om honom. Istället för att han känns som en levande människa känns han mera som en plastdocka vars uppgift är att säga slumpmässiga oneliners om man trycker på en knapp. Visst, Duke ska vara lite som en tonåring  i en vuxen mans kropp, men i DNF är allt så extremt så det bara är löjligt. Dessutom är det inte så kul när han har två unga tjejer som kunde vara hans döttrar som sällskap.

Jag hoppas att någon annan tar över Duke-IP'n och gör ett nytt spel. Ett spel där Duke är cool utan att vara överdriven. Ett spel som är sexistisk på ett humoristiskt sätt utan att vara gubbsjukt. Ett spel där skjuta och "kick ass" är fokus istället för minispel man lika bra kan lira på Facebook.

PS
Vill man trots allt köpa spelet kan jag rekommendera att man väntar ett tag, för detta lir kommer snabbt att hamna på reahyllorna tror jag.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Duke Nukem Forever
« Svar #65 skrivet: 2011-06-17, 08:16:39 »

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Duke Nukem Forever
« Svar #66 skrivet: 2011-06-17, 21:08:56 »
 :lolabove

Tror dock inte jag skulle ha gillat spelet så mycker mer för tio år sedan, men det summerar väl ungefär känslan av DNF.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Duke Nukem Forever
« Svar #67 skrivet: 2011-06-21, 23:54:02 »
Det är några som försöker sej på en remake av D3D:
http://www.dukenukemreloaded.com/index.html

Hoppas dom lyckas bättre än Gearbox Software, vilket nog inte är allt för svårt...
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Duke Nukem Forever
« Svar #68 skrivet: 2011-06-22, 11:39:26 »
Jag trodde faktiskt uppföljaren skulle bli en succé, men jag provade spelet igår i 2 timmar på ett netcafie och jag blev väldigt besviken också.
Spelet känns enformigt tråkigt och grafik och motorik känns fortfarande som de är 10 år gammalt.
Ska man göra en bra uppföljare så måste komma med nytt koncept och jävligt bra bakgrundshistoria, annars blir de flopp.



De var som spelet Hellgate London.  förväntningarna var skyhöga och spelet var tillverkat av gamla forn diablo2 utvecklare och med bill roper i spetsen så kunde spelet inte bli dåligt.
Spelet utspelas i Londons kvarter och tunnelbanesystem. Till en början så var hur roligt som helst döda monster i mängder med special vapen i otäcka tunnlar och brinnande helevete  :D.. Men efter 2 veckors spelande exakt samma miljöer och nästa identiska quest gav man upp.. Totalt fiasko

jag tror inte nya duke överlever ens ett år tyvärr.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest1327

  • Gäst
SV: Duke Nukem Forever
« Svar #69 skrivet: 2011-06-24, 11:35:24 »
Jag har inte spelat färdigt, och kul vet jag inte om jag kan kalla det..  Men Duke är Duke, och jag har INTe testat multiplayer än, och det var väl ändå det som var kul i gamla Duke?


 

Senaste inlägg