Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Bättre WiFi hemma  (läst 5275 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Bättre WiFi hemma
« skrivet: 2013-12-27, 15:53:09 »
Sitter hemma med en Thomson Gateway TG789vn och tycker att WiFi deklen är lite dålig.
Skulle behöva förslag på vad man kan bygga ut den med för att förbättra WiFi.
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest4096

  • Gäst
SV: Bättre WiFi hemma
« Svar #1 skrivet: 2013-12-27, 16:09:13 »

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Bättre WiFi hemma
« Svar #2 skrivet: 2013-12-27, 16:11:17 »
Skulle säga tvärnej till en extender, Vet ej ifall Asus RT serie funkar som gateway men de har fått riktigt bra recensioner så har själv planer på en RT-N66U hit hem

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Bättre WiFi hemma
« Svar #3 skrivet: 2013-12-27, 16:33:31 »
Även om jag får massor för skit för detta - så kan du få ett fantastisk snabbt och enkelt trådlöst nätverk hemma som kommer övergå den kapacitet du någonsin behöver:

1. http://store.apple.com/se/product/ME918Z/A/airport-extreme?fnode=4d

(snabbare FINNS inte, enklare och du kan koppla upp till 100 USB diskar på den, som alla kommer fram i nätverket...)

2. http://store.apple.com/se/product/MC414Z/A/airport-express?fnode=4d

(extremsnabb, och du stärker upp nätverket med dessa, samt har en Ethernet in och en utgång.....)

Funkar lika bra för PC som Mac - jag kör PC här hemma....

Senaste tekniken, snabbaste trådlösa överföringen på marknaden...och inget krångel...

Men du kommer få 600 komments från JRT, och andra ...som vill kunna göra ......ja jag vet inte - men detta funkar klanderfritt i alla fall!

DD  :banana


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad u.f.o

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 326
SV: Bättre WiFi hemma
« Svar #4 skrivet: 2013-12-27, 16:46:01 »
 :lolabove Äppleskiiiiit

Utloggad u.f.o

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 326
SV: Bättre WiFi hemma
« Svar #5 skrivet: 2013-12-27, 16:46:49 »
ÖÖÖ glömde skåååål :=)

guest5074

  • Gäst
SV: Bättre WiFi hemma
« Svar #6 skrivet: 2013-12-27, 16:50:13 »
ÖÖÖ glömde skåååål :=)

Man skålar inte i äppleskiiiit!!! :lolabove


 :stupid :offtopic

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Bättre WiFi hemma
« Svar #7 skrivet: 2013-12-27, 17:03:50 »
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=74148

Gammalt är bäst. Flasha om till Tomato-firmware och du kan ställa in allt du vill och lite till. T ex stänga av wifi under vissa timmar, gästnät etc. Mest stabila router jag någonsin varit i kontakt med. Med openWRT-firmware kan du köra den som extender, alt med en homeplug få wifi i delar av huset du inte haft täckning i. Dock maximalt n-hastighet. Garanterat äppelfri!

Rekommenderas!

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Bättre WiFi hemma
« Svar #8 skrivet: 2013-12-27, 18:20:01 »
Först av allt...

1. Använder ni Bredbands telefoni och/eller TV via bredband?

2. Anslutningstyp Adsl / Vdsl / Fiber?
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Bättre WiFi hemma
« Svar #9 skrivet: 2013-12-27, 20:44:07 »
Om du har en IPAD eller en Apple PC av nått slag gör som DD säger, Appels AirPort Extreme rockar fett. Vi har satt upp dom hemma hos kunder som tidigare behövt dubbla AP's för att täcka hela huset. Bra fart och bra täckning, MEN .... du MÅSTE ha en IPAD eller en Apple PC (kanske även med en Iphone) för att konfa dom - finns inget webgränsnitt.

Linksysen som Gisse tipsar om är utgammal och klarar bara hastigheter upp till 58Mbit/s om jag inte minns fel.

En annan lösning är ju att skaffa en extern antenn om nu Thomsonen stödjer det.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest4096

  • Gäst
SV: Bättre WiFi hemma
« Svar #10 skrivet: 2013-12-27, 22:34:43 »
Jaha, så var den tråden infekterad också  :cry

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Bättre WiFi hemma
« Svar #11 skrivet: 2013-12-28, 01:04:41 »
Om du har en IPAD eller en Apple PC av nått slag gör som DD säger, Appels AirPort Extreme rockar fett. Vi har satt upp dom hemma hos kunder som tidigare behövt dubbla AP's för att täcka hela huset. Bra fart och bra täckning, MEN .... du MÅSTE ha en IPAD eller en Apple PC (kanske även med en Iphone) för att konfa dom - finns inget webgränsnitt.

Man använder det medföljande programmet för att konfa dem - AirPort Utility, så det går mao utmärkt att konfa dessa från Windows också! :)

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Bättre WiFi hemma
« Svar #12 skrivet: 2013-12-28, 01:26:32 »
Om du har en IPAD eller en Apple PC av nått slag gör som DD säger, Appels AirPort Extreme rockar fett. Vi har satt upp dom hemma hos kunder som tidigare behövt dubbla AP's för att täcka hela huset. Bra fart och bra täckning, MEN .... du MÅSTE ha en IPAD eller en Apple PC (kanske även med en Iphone) för att konfa dom - finns inget webgränsnitt.

Linksysen som Gisse tipsar om är utgammal och klarar bara hastigheter upp till 58Mbit/s om jag inte minns fel.

En annan lösning är ju att skaffa en extern antenn om nu Thomsonen stödjer det.


ehhhh....Nääääää

Jag sa att jag kör ett rent PC nätverk.....dvs där kompis har du fel!!!!

Puss

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Bättre WiFi hemma
« Svar #13 skrivet: 2013-12-28, 04:38:55 »
Man använder det medföljande programmet för att konfa dem - AirPort Utility, så det går mao utmärkt att konfa dessa från Windows också! :)

Ah, mem då har dom ändrat det eller så har nån av mina kollegor farit med osanning. I vilket fall som helst har den fått toppbetyg av flera kollegor och alla kunder som fått dom installerade. Då ska man veta att vi av ren princip hatar allt var Mac heter på jobbet.

@JRT - Sorry men väldigt få andra konsumentprodukter håller måttet när det gäller stabilt WiFi med bra täcking och bra hastighet. Ska man ha riktigt bra WiFi hemma med äkta roaming t.ex. så får man titta på helt andra produkter men då pratar vi proffsprodukter och dem har en helt annan prislapp!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest4096

  • Gäst
SV: Bättre WiFi hemma
« Svar #14 skrivet: 2013-12-28, 07:27:32 »
Skulle säga tvärnej till en extender, Vet ej ifall Asus RT serie funkar som gateway men de har fått riktigt bra recensioner så har själv planer på en RT-N66U hit hem

Använder extender själv, har väldigt bra WiFi på de få apparater som kör trådlöst.

Vad är det som är så fel med extender?

 

Senaste inlägg