Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Generation Zero  (läst 10357 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad KleggKaka

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 420
Generation Zero
« skrivet: 2018-08-19, 19:54:50 »
Satt och fluktade runt lite och hittade detta!
Utspelar sig i Sverige vilket gör det hela lite ännu roligare... Jag kommer iaf följa detta spel hur det utvecklas.

https://store.steampowered.com/app/704270/Generation_Zero/

Riktigt snygga trailers dessutom
https://www.youtube.com/watch?v=wtvVuF3dE1c
https://www.youtube.com/watch?v=L6kheRkaT7Q
« Senast ändrad: 2018-08-19, 20:01:41 by KleggKaka »

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Generation Zero
« Svar #1 skrivet: 2018-08-20, 00:26:29 »
Ok... det första jag kom att tänka på var Simon Stålenhag och hans otroligt häftiga alternativa cyberpunkSverigebilder från "80 talet"

Utloggad KleggKaka

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 420
SV: Generation Zero
« Svar #2 skrivet: 2018-08-20, 07:17:44 »
Ok... det första jag kom att tänka på var Simon Stålenhag och hans otroligt häftiga alternativa cyberpunkSverigebilder från "80 talet"


Tydligen är du inte ensam om att tycka det. :)
Även han själv är frågsam
http://feber.se/spel/art/385982/simon_stlenhag_vill_ha_svar_p_/

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: Generation Zero
« Svar #3 skrivet: 2018-08-20, 10:42:49 »
Tror detta finns som rollspel redan


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV: Generation Zero
« Svar #4 skrivet: 2018-08-25, 13:34:44 »
Tror detta finns som rollspel redan


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja bordsspel va?

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk


Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Generation Zero
« Svar #5 skrivet: 2018-08-25, 18:20:36 »
Det är helt klart att detta kommer från Simon Stålenhag's bilder. Tyvärr så är han inte inblandad i detta på något sätt och han lär inte få en krona för det heller. Dåligt.

Här är lite glimtar av gameplay:
http://www.gamersyde.com/hqstream_generation_zero_gc_gameplay-42691_en.html

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Generation Zero
« Svar #6 skrivet: 2018-08-27, 17:10:35 »
Kommer bli något av detta då eller ytterligare ett spel som läggs upp halvfärdigt på steam ocg sedan dör sotdöden?


Skickat från min iPad med Tapatalk

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Generation Zero
« Svar #7 skrivet: 2018-08-29, 17:35:24 »
Kommer bli något av detta då eller ytterligare ett spel som läggs upp halvfärdigt på steam ocg sedan dör sotdöden?

Det är för tidigt att säga. Och eftersom man inte ska förbeställa spel så behöver man ju inte bry sig. Det är bara att vänta tills det kommer ut. Är spelet skräp så märks det på alla recensioner. No worries.

Kommer GZ bli ett bra spel? Tyvärr så måste jag säga att dom har en ganska stor konkurrens. Spelet påminner mig om Left4Dead, och det kommer hela tiden nya L4D-"kopior". Oftast slutar dessa "kopior" med nått som inte riktigt når upp till L4D. Är det kört för GZ? Inte alls. Det har en lite annorlunda miljö, och många svenskar kommer säkert att köpa det :)
Så vi får väl se.

Det finns en annat svenskutvecklat L4D-typ spel som heter GTFO. Tror nästan lite mer på det än GZ. Finns gameplay på Youtube om man vill kolla. Kommer GTFO bli ett bra spel då? Samma där, vi får väl se. Inget spel är immunt mot att sjunka som Titanic på sin jungfrufärd.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad KleggKaka

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 420
SV: Generation Zero
« Svar #8 skrivet: 2019-03-26, 18:48:15 »
Nu när spelet släppts så hör man mycket negativt om spelet... Så vette tusan om man ska köpa det eller inte... (?)

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Generation Zero
« Svar #9 skrivet: 2019-03-26, 21:40:46 »
Med en Metascore på 51... nä. Alla fall inte nu. Verkar vara en till såndär titel som släppts för tidigt. Man kan ju hålla ett öga på den ett tag och kanske plocka upp den på en rea nån gång i framtiden.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Generation Zero
« Svar #10 skrivet: 2019-03-27, 06:17:03 »
Det var inte några bra recensioner.


Mycket repetitivt både gällande spelsätt och hus. Samt att det bara körs runt 2 bilmodeller man samma regnummer.
Känslan av att man har varit för snabb för att få ut det är genomgående i alla recensioner.



Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Generation Zero
« Svar #11 skrivet: 2019-03-27, 12:22:52 »
Så.. vad tror ni ? Är det nån sorts cashgrab eller kommer det bli bättre? Också läst recensionerna om att det är ett tomt spel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Generation Zero
« Svar #12 skrivet: 2019-03-27, 20:51:24 »
Jag äger det och har testat en liten stund.


Miljöerna är riktigt bra gjorda när man springer ute i naturen. Dessvärre är det helt generiskt när du kommer i närheten av byggnader. Total cookie-cutter mellan alla hus.Tror det är både lättare och roligare om man spelar flera men jag har ännu bara testat solo. Kul med svenska lappar och skyltar men i övrigt saknas en del.


Om detta var early access hade jag varit nöjd, men som fullpris och officiell release tror jag man har skjutit sig i foten.


Rekommenderar att man avvaktar med köp i nuläget. Med buggfixar och några patchar så kanske, eller om man har en mycket stark önskan att äga ett spel som utspelar sig i Sverige (som jag) så kan det vara värt det men inte annars.


Även om spelet är helt nytt känner jag inte alls att jag vill ta tid ifrån exv The Division 2 för att utforska Gen Zero.


Om någon annan mot förmodan går och shoppar det får ni dock gärna höra av Er för det vore kul att testa multiplayer.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Generation Zero
« Svar #13 skrivet: 2019-03-30, 21:38:20 »
Jag köpte det oxo, en av de få spel jag förköpt trotts jag är mot sådana tilltag, men kunde inte motstå att stödja ett sepl framtaget av svenskar som utspelar sig i Sverige, på 80-talet med spelarkaraktärer som är i den ålder jag var då spelet utspelar sig. Känner igen en massa grejor, det är en nostalgitrip.


Precis som Loppan skrev är det en del buggar, jag har inte råkat ut för nån super-allvarlig men skulle inte säga att det är stabilt än. De skulle kört en öppen beta så hade de hittat flertalet av de allvarligare iaf.


Sen bryr jag mig inte om att det bara finns två biltyper med samma regnummer, att husen är väldigt lika varandra, för detta är ingen AAA släpp som kostar 500-600 spänn, det kostar 350:- och det är det värt. Ljudet och effekterna i spelet är kanon, med olika väder, typ hällregn åska, hagel, stormvindar, sus i skogen och så vidare. Musik är jäkligt bra, 80-tals syntmusik som förändras efter situationen, stridmusiken lite väl högljudd. Man kan lyssna sig till ifall en maskinär i närheten och då försöka undvika den eller dom.


Uppdragen är mer realistiska, borta är stora pilar vart du ska. Du för hitta tips och ledtrådar vad som hänt och försöka hitta platser som det talas om i uppdragen. Här finns en del buggar, uppdrag som inte går att slutföra, kartmarkeringar av platser du hittat som försvinner osv.


På tal om buggar, det finns "safehouses" att låsa upp, precis som i L4D, vilket är frid och fröjd. Men tyvärr spawnar maskiner som man redan rensat inne i vissa av dom, och ibland "återupplivas" redan dödade maskiner när man snabbreser (fast travels) till ett safehouse. Det räcker med en skott för att slå ut dom, dom ger erfarenhet men ingen loot.


Jag gillar detta spel skarpt, 51% i meta score är väldigt missvisande, många som gnäller idag är gnällspikar som vill ha spel som håller än i handen. Vänta tills dom patchat lite mer så är det helt klart värt 350:-!





"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Generation Zero
« Svar #14 skrivet: 2019-04-01, 10:20:37 »
Köpte spelet igår. SÅ håller på och laddar ner det. Vi kanske kan spela det i Tidaholm! :)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

 

Senaste inlägg