Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 277656 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #165 skrivet: 2010-05-17, 16:07:19 »
De pratar även om fördelen med att inte ha ngn månadskostnad. Många spel förlorar mer än 2/3 av sina spelare efter första 30 dagarna, eftersom de inte är säkra på om det är värt att betala en runda till.
GW spelare å andra sidan kommer tillbaka efter en tid och spenderar mer och mer tid inne i GW, vilket får till följd att de är mer benägna att köpa nästa spel, för de vet att det inte finns ngn tidspress.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #166 skrivet: 2010-05-18, 06:26:26 »
Ny artikel; Clothing in GW2:
http://www.arena.net/blog/the-fashion-of-guild-wars-2-an-interview-with-kristen-perry

Hinner inte läsa nu, men efter jobbet...  :help


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #167 skrivet: 2010-05-18, 09:58:20 »
Vill se artikeln om RPG-delen. NU!!!

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #168 skrivet: 2010-05-18, 11:48:42 »
Något man märkt i alla intervjuer, detta är folk som älskar sitt jobb.
Citera
What’s your favorite Guild Wars 2 design so far?

    Ack!! You’re asking me to choose between my precious! Hmm… well there’s the time I made that ribbed antiqued velvet with embroidered appliqué… oh! I can’t forget the hand-stitched suede with calfskin knotwork. And how can I ever omit the silk dupioni striped brocade with twill-roped trim? Ah, that reminds me, I wanted to pair the matte tack leather strapping with a robust canvas for specular contrast. But I think I’ll tackle the thatched tunic with horsehair rope first… I wonder if I should make the reeds preserved or newly cut with the green under-veining… hmmm…

Umm, hello? Kristen?

    Sorry — what was the question again? Oh right, my favorite design. It’s always the same answer: the one I’m working on right now!

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #169 skrivet: 2010-05-20, 06:02:34 »
Ny Q&A ute på Arenanet-bloggen om Dynamic Events. Inget nytt, men man fick en känsla av att det gnällts en hel del om att alla inte får uppleva alla events. Jag hoppas verkligen inte de tar detta till sig, för det skulle förstöra hela känslan av en levande värld, om varje event dras ner till att resettas efter några timmar.

Ser gärna events som drar ut över hela månader, och som kanske tar lika lång tid att återställa. Om det tar en dredge-armé två timmar att ta över och bygga ett fort, och sedan 4 spelare kan förstöra detta på en halvtimme känns det inte fullt lika episkt som om det tar dem några månader att bygga fortet, och att det sedan krävs 400 spelare som nötar bort dem under i alla fall 2/3 delar av den tiden.
Har inget emot att släpa en katapult över en gigantisk karta under två dagar, om det innebär att det påverkar något så man kanske drar ner anfallstiden med en vecka eller ngt. Men kan jag lika gärna bara springa in, dra en meteorshower och sedan se fortet tomt och förstört så känns det inte riktigt som en levande och aktiv värld. Snarare som prickskytte med bazooka på 50m.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #170 skrivet: 2010-05-20, 06:33:24 »
...Och här är ytterligare en intervju om Dynamic Events: http://www.eurogamer.net/articles/guild-wars-2-dynamic-events-interview

I grund och botten samma info som innan, fast med lite extra detaljer.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #171 skrivet: 2010-05-20, 18:50:03 »
I intervjun ovan fick följande citat mig att tänka på gillesbygge.

"One thing we've really tried to do is build a content type to encourage players to work together. What we've seen in testing, is that even people who are solo players have these moments where they form an ad-hoc group. It's a bunch of solo players that end up playing together because of shared goals. Everybody gets rewarded equally for taking part, so there's no reason not to help each other. These events are little community-building moments all over the game world."

Jag har en känsla av att vårt blivande GW2-gille kommer att fungera lite annorlunda p.g.a. den ickeinstansierade världen. Det är inte omöjligt att medlemsomsättningen blir högre och eventuellt kanske lite bredare (beroende på var vi väljer att dra gränserna). Tänkte bara att jag skulle slänga ut detta som ett litet tankefrö. :)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #172 skrivet: 2010-05-21, 07:10:48 »
Kör väl som tidigare, bjud in folk när man tycker man vet vem de är och tror de verkar trevliga (vilket får mig att undra hur i hela fridens jag lyckades orma mig in). Kommer dock finnas dungor också, så guild-häng kommer troligtvis behövas för att ha ngn med sig där.

Har börjat hänga på i.massively.com för GW och MMO nyheter. Gjorde dock nyhetssiderookiemisstaget (måste vara ett erkänt ord vid detta laget) att läsa kommentarerna till senaste artikeln om senaste Eric-intervjun (ja, jag är en svältfödd GWnerd). Någon som gnällde i ett över att han alltid fick dra det tunga lasset när mer än en person fick utdelning vid en fight. Men den uddaste kommentaren han hade var nog att han gillade att munkar försvinner, för Shielding Hands (?) var så ologisk. Att få liv när en Tank slog med sitt svärd var helt fel.
Och jag tänkte "Det är vad som stör dig?! Inte att minions är lika stora oavsett om det är skapade av en råtta eller boss, inte att man kan skapa ett meteorregn i en dörröppning i en grotta i mitten av ett berg. Men en magi som gör att all skada på celler i en kropp istället gör så att celler lagas, DET stör dig..."

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #173 skrivet: 2010-05-21, 13:18:43 »
Det var inte "Sorudo" by any chance?
Låter precis som något han/hon/det skulle kunna kläcka ur sig...

 :help Jo, det finns ju folk som helt klart är felmeckade under skallbenet.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #174 skrivet: 2010-05-21, 15:43:21 »
Memorerade inte namnet. Lever efter devisen "Don't feed the trollz." ;)
Men kommentaren var så underbar att den fastnade.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #175 skrivet: 2010-05-23, 09:11:46 »
En intervju av en fransk site, som bl.a. avslöjar detaljer om utrustning, "auktionshuset"(!) och lite om PvP.

http://gw2.luna-atra.fr/interview-etape-avec-arenanet?start=2

"Guild Wars 2 includes a full Marketplace for players... The market can display the history of average value and trends for an item, making it easy to determine a fair value for your goods. It might be worth waiting to sell your item, depending if the price is rising or falling. "

"Items you put up for sale may sell while you’re offline, and the funds will be deposited in your account bank. ...you will be able to browse the market, bid from your account bank, or cancel your own auctions and offers while logged in to a web browser without running the game".
« Senast ändrad: 2010-05-23, 09:16:07 by Crimson »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #176 skrivet: 2010-05-23, 09:24:19 »
 :D :thumb

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: GW2-tråden!
« Svar #177 skrivet: 2010-05-24, 08:25:22 »


"Items you put up for sale may sell while you’re offline, and the funds will be deposited in your account bank. ...you will be able to browse the market, bid from your account bank, or cancel your own auctions and offers while logged in to a web browser without running the game".

Holy shite. Detta är upplagt för missbruk av arbetsgivarens Internet :scared

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #178 skrivet: 2010-05-24, 17:54:28 »
Holy shite. Detta är upplagt för missbruk av arbetsgivarens Internet :scared

Yep!

...förutsatt att man har ett arbete där man har tillgång till en dator ö.h.t. ;)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #179 skrivet: 2010-05-25, 10:56:49 »
Detta känns som ett udda inlägg, men man kan i alla fall göra en survey på Arenanet-bloggen om vilken sorts merch man vill ha med GW2.
Var själv tvungen att skriva Nendoroid som förslag, men så är jag som jag är.

http://www.arena.net/blog/category/guild-wars-2

 

Senaste inlägg