Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 277611 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: GW2-tråden!
« Svar #990 skrivet: 2012-08-28, 22:05:27 »
Hans e-penis blev säkert 6mm längre på den bedriften, kan ju skryta på krogen med det när han raggar.  :doubt
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #991 skrivet: 2012-08-28, 22:16:03 »
 :stupid :lolabove


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #992 skrivet: 2012-08-29, 19:39:08 »
Jag hoppas Gandara blivit servervalet nu, för där är jag om allt går vägen med World Transfer.

Fick ett mail från ANet i natt kl 02:26 att jag begärt nytt lösenord. Låter intressant, med tanke på att jag så dags i natt låg och slumrade i Turkiet lite halv-lullig.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #993 skrivet: 2012-09-01, 11:41:53 »
Nu börjar spelet faktiskt kännas ganska bra. Guild-funktionerna funkar, mail funkar, och Black Lion är online.  :supporter

Fick ett mail från ANet i natt kl 02:26 att jag begärt nytt lösenord. Låter intressant, med tanke på att jag så dags i natt låg och slumrade i Turkiet lite halv-lullig.

Dags att byta till hemlig email-adress?  :help



=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: GW2-tråden!
« Svar #994 skrivet: 2012-09-01, 11:47:35 »
Massiv mailspam för att lura folk atm,,nackdelen med ett nytt hypat mmo.
Jag har bytt till en mail samt pw jag aldrigt haft förut,,nu skall jag bara låsta in dom i ett skåp o kasta bort nyckeln, vill inte bli GW hackad en gång till -_-
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #995 skrivet: 2012-09-01, 16:13:28 »
Kanske skulle köra med en annan adress som är forwardad till min vanliga, om jag orkar engagera mig i att återautentisera och hålla på. :tired

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: GW2-tråden!
« Svar #996 skrivet: 2012-09-02, 09:40:28 »
Jag ska välja crafts till mina karaktärer och vet inte vad jag ska välja som andra-skill. När jag skulle träna Cooking så varnade den tränaren mig att den craften tog mer pengar och ingredienser jämfört de andra crafts:en. Fick kalla fötter och har inte valt något alls nu.

Hur svår och dyr är Cooking att levla? Hur är den jämfört med en "vanlig" craft-skill, såsom Weaponsmith?
« Senast ändrad: 2012-09-02, 09:42:32 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: GW2-tråden!
« Svar #997 skrivet: 2012-09-02, 09:53:43 »
Jag kör Armor/weapon/tailor och Cook & jag kan inte säga att jag tycker cooking är så mycket dyrare, det är ju inga uber kostnader direkt.
Många ingredienser kan du köpa i bulk för karma pts eller för några coppar/10 pack.
Visst som låglevel innan pengarna trillar in & 1s fortfarande är en förmögenhet, kanske cooking kan kännas dyrt.
Nu är jag varken hög lv som char eller cook och kanske inte har all information, men skulle absolut inte avråda från att bli en.
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #998 skrivet: 2012-09-02, 12:31:22 »
Guild Wars 2 har den uttalade intentionen att undvika onödigt och tråkigt grindande - lika lite som du behöver jaga efter xp om du bara "spelar spelet" kommer ett enskilt crafting yrke att sänka dig. It's in the design, och det kommer att gå utmärkt oavsett vad du väljer. Go by the heart! :)

guest5063

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #999 skrivet: 2012-09-02, 14:05:26 »
Jag hoppas Gandara blivit servervalet nu, för där är jag om allt går vägen med World Transfer.

Fick ett mail från ANet i natt kl 02:26 att jag begärt nytt lösenord. Låter intressant, med tanke på att jag så dags i natt låg och slumrade i Turkiet lite halv-lullig.

Har ni bytt server?
Vad har ni för namn på guildet?

Jag är kvar på Far Shiverpeaks, nickar "The Caelestis". Det går fortfarande komma in på Far Shiverpeaks om man transferar dit istället för att skapa karaktär direkt. Tycker det är en trevlig server, den gången man ser annat språk i kanalen är man oftast i overflow (inte på far shiverpeaks). WvWvW verkar onekligen väldigt aktivt på serven, vilket jag uppskattar eftersom det antagligen blir mitt "endgame".

ang. cooking, jag har cooking och armor smithing. Cooking är enklare att levla.. ju. Har högre level i cooking än i armor smithing. Får lite trevliga +10 exp per kill boosts av cooking, men funderar nästan på att plocka upp.. artisan? eller vad det heter.. för att göra ringar o grejer. Mest för att kunna välja stats enklare när jag är 80.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #1000 skrivet: 2012-09-02, 14:21:44 »
Har ni bytt server?
Vad har ni för namn på guildet?

Öhhh... vad sägs om att läsa lite i de andra trådarna? Vi valde en annan server fyra dagar innan release. :poke

Vi heter "Casual Gamerz" [CG], precis som tidigare, och har f.n. ett 40-tal medlemmar. Vi kommer med all sannolikhet att stanna på Gandara så länge inte guesting är implementerat (och det kommer säkert att dröja ett bra tag med tanke på allt annat som strular atm).



=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest5063

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #1001 skrivet: 2012-09-02, 16:51:31 »
Har ni bytt server?
Vad har ni för namn på guildet?

Öhhh... vad sägs om att läsa lite i de andra trådarna? Vi valde en annan server fyra dagar innan release. :poke

Vi heter "Casual Gamerz" [CG], precis som tidigare, och har f.n. ett 40-tal medlemmar. Vi kommer med all sannolikhet att stanna på Gandara så länge inte guesting är implementerat (och det kommer säkert att dröja ett bra tag med tanke på allt annat som strular atm).



Öööh, ok. Tack för svar.
Jag såg den nu efter jag letat ett tag. Jag utgick ifrån det som stod i tråden "Här kommer vi befinna oss i GW2 - Omröstning!", vilket jag antog var slutgiltig. Har övertalat diverse IRL kompisar att komma till Far Shiverpeaks så jag kommer vara kvar där för tillfället i alla fall.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #1002 skrivet: 2012-09-02, 18:51:12 »
Öööh, ok. Tack för svar.
Jag såg den nu efter jag letat ett tag. Jag utgick ifrån det som stod i tråden "Här kommer vi befinna oss i GW2 - Omröstning!", vilket jag antog var slutgiltig. Har övertalat diverse IRL kompisar att komma till Far Shiverpeaks så jag kommer vara kvar där för tillfället i alla fall.

Ah, ok. Jag kan bara beklaga att vi inte tänkte på att lägga ut en blänkare i den tråden också.  :doh

Vill du fortfarande ha de där mini-petsen i GW1 förresten? Skicka mig ett PM om du tänker vara inne någon kväll, så ordnar vi det.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2-tråden!
« Svar #1003 skrivet: 2012-09-03, 08:14:11 »
Har ni bytt server?
Vad har ni för namn på guildet?

Öhhh... vad sägs om att läsa lite i de andra trådarna? Vi valde en annan server fyra dagar innan release. :pokeVi heter "Casual Gamerz" [CG], precis som tidigare, och har f.n. ett 40-tal medlemmar. Vi kommer med all sannolikhet att stanna på Gandara så länge inte guesting är implementerat (och det kommer säkert att dröja ett bra tag med tanke på allt annat som strular atm).



Var det inte kvällen innan man fick tillgång till spelet(om man köpt pre-purchase) som ni ändrade er?  :lil :love

Han är inte ensam om att bli förvirrad. Var en hel del som var helt inställda på Far HollandPeak innan man fick reda på att man skulle spela på Gonorre  :rotflmao


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: GW2-tråden!
« Svar #1004 skrivet: 2012-09-03, 08:24:51 »
Nyckel ordet här är vi.

 :supporter

Måste bara säga att spelet för mig har mycket att erbjuda i underhållningsvärde. Ska bara se till att lyckas med mina stories sen så kommer det nog bli riktigt kul längden.
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

 

Senaste inlägg