Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Produktkännedom  (läst 2458 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Produktkännedom
« skrivet: 2005-05-24, 09:06:49 »
Då min cpu kylare med fläkt låter som en vindtunnel på acid har jag bestämt mig för att byta, är det någon av herrarna som erfarenhet av nedstående produkt?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ACFZ775

Den skall kyla min 3,6 prescott.
"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Produktkännedom
« Svar #1 skrivet: 2005-05-24, 09:24:41 »
Den verkar ju billig - dock känner jag bara till deras GPU-kylare som verkar stabila. Annars vet jag att Zalmans lösning funkar bra. Dem har 2 olika en helt i Cu (Koppar) och en CuA (Koppar-Aluminum). Cu-varianten väger nästan 1 kg och CuAl 600 g. Artic Cooling väger 516 g men verkar högre och då ändå kanske ger lika hög belastning mot mobo:t

Du måste vara på det klara att om du installerar någon av dessa måste du vara VÄLDIGT försiktig när du transporterar lådan annars kan moderkortet ta stryk/knäckas.

AC är ju den billigaste av dem, men som sagt jag känner till flera som använt sig av Zalman-lösningen och verkar vara nöjda!

Viktigt är nog att när du ändå vill ha ner ljudvolymen att även byta kylning på GPU:n (grafikkortet).

Edit: Tror Digistore (gamla Game Shop) har Zalman-fläktar och en del AC hemma så kan du själv klämma och känna på dessa!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Produktkännedom
« Svar #2 skrivet: 2005-05-24, 09:37:23 »
Jag är hittills väldigt nöjd med min Zalman CuAl
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest1327

  • Gäst
Produktkännedom
« Svar #3 skrivet: 2005-05-24, 12:45:38 »
Jag har en sån där Zalman rund i koppar och det sänkte ljudnivån rejält i burken, ska sen satsa på en GPU kylare och få ytterligare tyst i stygglådan.

//Ragge

guest319

  • Gäst
Produktkännedom
« Svar #4 skrivet: 2005-05-24, 15:19:40 »
jag har inte just den där fläkten men jag har använt Arctic Coolings andra fläktar och dom har funkat mycket bra. Bra kvalite med andra ord.

guest281

  • Gäst
Produktkännedom
« Svar #5 skrivet: 2005-05-24, 19:23:55 »
Jag har beställt hem en Arctic Cooling Freezer, kostar lite,låter lite och ska tydligen kyla mycket.. :) Hoppas det stämmer också :)

 

Senaste inlägg