Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Mozilla fått "spelet"  (läst 1535 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest470

  • Gäst
Mozilla fått "spelet"
« skrivet: 2006-05-03, 17:47:45 »
För ett par dagar sedan när jag startade Mozillan så poppade Mozilla hemsidan upp. Jag reflekterade inte så mycket på det, har väl hänt ibland. Jag tryckte på "home" men inget hände. Sen startade jag mailen, "new mail account setup" höh va? Fanns inga konton alls. WHA?? Sen var alla password borta också. Då blev jag nervös.

Jag kollade om den hade gjort en ny user, det har hänt en gång tidigare, bara att switcha tillbaka, men nä, så långt ok. Då gick jag in i min usermapp för att se om jag kunde upptäcka något skumt, med mina begränsade kunskaper så tog jag det väldigt lugnt. Det visade sej att mina mailmappar fått nya namn, (allt fanns kvar, även passwordmappen) Efter ett tag såg jag att den fil som håller reda på allt, prefs.js, var skinande ny, och den gamla bytt namn till prefs-1.js. Jag har backuppat allt och trixade lite, raderat och gjort nya mailkonton, men det bråkar fortfarande.  Jag försökte även avinstallera Mozillan ver 1.7.12, men uninstall var borta, alltså den vanliga rutinen när man avinstallerar, kontrollpanelen...  

Jag gick in i mappen direkt, där fanns en uninstall fil, sen la jag in ver 1.7.13. Men det bråkar fortfarande. Nu undrar jag om någon vet hur man sopar rubbet, (prefs.js filen verkar vara en bov i dramat, den styr även att passworden adderas till tools-password manager osv), och om/hur man får tillbaka sina inställningar, lägga in dom manuellt i prefs.js exempelvis.

Jag vet att det blev lite långt, men jag tänkte att det är bättre att förklara problemet så utförligt som möjligt.   :hm

 

Senaste inlägg