Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Uppdateringshastighet vs Bildskärmsupplösning  (läst 2263 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Uppdateringshastighet vs Bildskärmsupplösning
« skrivet: 2019-09-03, 12:08:08 »
Vilken anser ni är bästa att ha bra värde i, Uppdateringshastighet eller Bildskärmsupplösning.
Om man ska hålla sig inom rimlig peng så verkar det som att skärmar med hög Uppdateringshastighet[/size] har sämre [/size]Bildskärmsupplösning och tvärtom.
[/size]Så vad anser ni man ska satsa på?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Uppdateringshastighet vs Bildskärmsupplösning
« Svar #1 skrivet: 2019-09-04, 09:18:48 »
Får nog börja med att speca vad som är en "rimlig peng"
Vad jag erfar så behöver man inte tumma på något av de bägge, det som kan bli lidande är nog responstiden som gärna går upp till 4-8 ms.
Men återigen, det är ju givetvis beroende på vad som anses som "rimlig peng" för var och en.

Själv tänker jag så här: En skärm är något som jag kommer med största sannolikhet att sitta med i 2-3 dator/uppgraderings byggen och vill då ha något som man vet kommer att vara tillfredställande för både mina ögon (ljusinställningar och annan konf) och för min spelupplevelse.
Så för mig är nog en rimlig peng 3-6.500:- för en skärm.
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

 

Senaste inlägg