Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Varför man gillar SH och inte...  (läst 2536 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
Varför man gillar SH och inte...
« skrivet: 2004-05-23, 18:33:13 »
På det officiella SH-forumet har en diskussion försigått om varför SH har så få spelare. :-)

Läs den i dessa två trådar.
Själv började jag med att le, för att sen garva mer och mer.
Vad säger man?


http://www.silentheroes.se/forum/viewtopic.php?t=2188
http://www.silentheroes.se/forum/viewtopic.php?t=2193
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Varför man gillar SH och inte...
« Svar #1 skrivet: 2004-05-23, 22:24:30 »
En sak som inte nämdes e väl att dom flesta som spelar SH har gjort Lumpen... eller har jag fel... tror nog att SH har den högsta snitt åldern av alla Moddar... (dom hade låst dom där trådarna så jag kunde inte skriva det där)

Utloggad RedMaxx

  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 499
Varför man gillar SH och inte...
« Svar #2 skrivet: 2004-05-24, 18:54:58 »
Ja, det känns som jag måste skriva något nu. Garva gjorde jag inte, den stackars på lacken var ju helt mobbad. Han kunde lagt upp det lite snyggare för han hade ju bara ha synpunkter på vad han gillade och inte. Jag har full respekt för Zarkov och Co, dom har bidragit med något fantastisk i mitt liv, om jag kan lägga fram önskemål om vad jag gillar och ogillar så vill jag inte bli bemött som Retor(eller vad Polacken hette) blev, det var lite otrevligt. Men han va inte så smidig själv, fast det är ingen andledning till att alla Clanspelare(dom som gjord ilägg) ska vara det.Det är på moddens vilkor man spelar på och inget annat. Alla kan inte ÄLSKA SH så är det, men för allas trevnad så finns det andra moddar att spela som faller en viss person på läppen. Personlig tror jag att han gillar SH men ramlade på två stycken snottlings som buade ut han och det var ju synd (eller något, jag bryr mig inte, för jag kommer fortsätta spela). Jag tycker det är kul när det blir lite diskution och inte bara pajkastning.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
Varför man gillar SH och inte...
« Svar #3 skrivet: 2004-05-24, 20:11:01 »
Ja jag håller med dig Maxx... Diskussionen var ju helt goddag yxskaft från båda håll... Men jag kunde i alla fall inte låta bli att garva. Även om det är taskigt. ..
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Varför man gillar SH och inte...
« Svar #4 skrivet: 2004-05-24, 22:21:51 »
Håller oxo med Maxx och Shadow ...

Det är ALDRIG fel att frågasätta nått som stör en. Jag själv HATAR att det svartnar när man blir träffad, men jag förstår VARFÖR den finns där. Men jag skulle nog försökt lösa det på nått annat sätt. Dock kanske det inte fanns möjlighet i spelmotorn för bättre lösningar typ att siktet blir darrigare eller att man blir långsammare typ som man har i Raven Shield.

Att man inte har plan tycker jag är helt ok, dock saknar jag artilleri, men det kanske kommer senare. Att attackhellikoptrar kommer kan göra spelet obalanserat om man inte passar sig. En annan grej som jag gärna skulle se är nån typ av försåts- och larmminering det vore kalas. Dock ska dessa kunna upptäckas om man söker efter dem och även desarmeras.

Mmm ... nu avviker jag från ämnet.

Det jag mest reagerade över var att man sa att SH är mest gjort för Ola och Sven (Norrmän och Svenskar). Finns ju en risk att dem som mod:ar tröttnar om kretsen dem når ut till är för liten iaf om man vill nå lite längre med sitt mod:ande, dvs att man kanske vill att man ska bli upptäckt  (som DC gänget) och få uppdrag i still med BF2.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg