Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Tips & Tricks  (läst 24767 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Tips & Tricks
« Svar #45 skrivet: 2012-03-02, 20:00:20 »
vilket är en av styrkorna med spelet. Så fort de släpper koden, kommer någon att bygga en mod typ "Deadly Boss Mod" och därmed har Bioware tvingats ner samma väg som Blizzard, med rent löjliga bossmekaniker, eftersom moddar och addons trivialiserar spelet så till den grad att man måste ha dem för att kunna göra bossarna.

Personligen hoppas jag att vi slipper mätare, mods och addons :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Tips & Tricks
« Svar #46 skrivet: 2012-03-02, 22:30:33 »
 :goodposting

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Tips & Tricks
« Svar #47 skrivet: 2012-03-02, 23:17:44 »
för mig så räcker det med att de låter oss få nån slags aggro mätare typ eq2.. dvs du ser ifall du ligger nära att dra aggro..

guest21

  • Gäst
SV: Tips & Tricks
« Svar #48 skrivet: 2012-03-03, 01:39:20 »
vilket är en av styrkorna med spelet. Så fort de släpper koden, kommer någon att bygga en mod typ "Deadly Boss Mod" och därmed har Bioware tvingats ner samma väg som Blizzard, med rent löjliga bossmekaniker, eftersom moddar och addons trivialiserar spelet så till den grad att man måste ha dem för att kunna göra bossarna.

Personligen hoppas jag att vi slipper mätare, mods och addons :)

Måste säga att jag tycker helt åt andra hållet. Jag gillade att man kunde "modda" spelet så att man fick en annan upplevelse samt kunde anpassa det efter sin specifika behov. Ang. boss mekanikerna så tror jag att mer komplicerade strider är roligare för alla inblandade. Nu är det lite tråkigt när det enda de gör för att få en boss att bli svårare är att öka DPS output och sänka rage timern, mekaniken på bossarna i SWTOR är tyvärr inte speciellt annorlunda från de i Diablo2.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Tips & Tricks
« Svar #49 skrivet: 2012-03-03, 12:05:17 »
Och jag som hört att DLL och DeadHead är varma förespråkare av hyperavancerade macros, ex damage-meters som automatiskt föder DKP-system och guildkickar (editerade felstavning).

 ;)
« Senast ändrad: 2012-03-04, 11:21:25 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Tips & Tricks
« Svar #50 skrivet: 2012-03-03, 14:03:04 »
vilket är en av styrkorna med spelet. Så fort de släpper koden, kommer någon att bygga en mod typ "Deadly Boss Mod" och därmed har Bioware tvingats ner samma väg som Blizzard, med rent löjliga bossmekaniker, eftersom moddar och addons trivialiserar spelet så till den grad att man måste ha dem för att kunna göra bossarna.

Personligen hoppas jag att vi slipper mätare, mods och addons :)

Måste säga att jag tycker helt åt andra hållet. Jag gillade att man kunde "modda" spelet så att man fick en annan upplevelse samt kunde anpassa det efter sin specifika behov. Ang. boss mekanikerna så tror jag att mer komplicerade strider är roligare för alla inblandade. Nu är det lite tråkigt när det enda de gör för att få en boss att bli svårare är att öka DPS output och sänka rage timern, mekaniken på bossarna i SWTOR är tyvärr inte speciellt annorlunda från de i Diablo2.

Det är ju precis där jag menar att WoW missat målet. Bossfighterna är anpassade för att vara utmanande för en person som har installerat ett bossaddon. Jag vill mena att förekomsten av dessa addons trivialiserar bossfighterna, och tvingar Blizzard att göra rent löjliga fighter. Så länge spelaren inte är döv, blind och dum är det bara att följa instruktionerna på skärmen, som lyser med stora röda bokstäver. Jag tyckte faktiskt att hela firelands var mer eller mindre trams.

Än så länge tycker jag att det är lite skoj att vara tvungen att titta på bossens animationer, och lyssna, för att veta hur man skall agera. Men det är ju kul att man tycker olika :)


Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Tips & Tricks
« Svar #51 skrivet: 2012-03-03, 14:05:20 »
Och jag som hört att DLL och DeadHead är varma förespråkare av hyperavancerade macros, ex damage-meters som automatiskt föder DKK-system och guildkickar.

 ;)
DKK ? :hm

Jag spelar bara med de allra bästa ;)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Tips & Tricks
« Svar #52 skrivet: 2012-03-03, 14:08:18 »
för mig så räcker det med att de låter oss få nån slags aggro mätare typ eq2.. dvs du ser ifall du ligger nära att dra aggro..
:nono

Ytterligare en punkt där jag tycker att BW hittat rätt. Det krävs hjärna, skicklighet och lite awareness från dps:spelare och tank, för att kontrollera aggro i SWTOR. Det går inte att bränna alla CD:s och köra all out från start. Det ger en extra dimension till spelet. Återigen en sak som försvunnit från wow, tack vare dessa jäkla addons. (Sedan har väl tanks typ 400% tps multiplier i wow, mot 150% i SWTOR.)

Kul att även dps:en får lite utmaningar :thumb

Medioker dps: Gör OK med skada, kontrollerar sitt threat, och står inte i sk*t
Bra dps: Gör bra med skada, kontrollerar sitt threat, och står inte i sk*t
Usel dps: Klarar inte att hantera sitt threat, drar aggro, dör och gör 0 dps resten av fighten.
« Senast ändrad: 2012-03-03, 14:11:09 by DaddyLongLeg »

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Tips & Tricks
« Svar #53 skrivet: 2012-03-03, 18:54:06 »
Bra healers helar igenom skit.
Usla healers helar inte igenom skit och folk dör.

 :supporter
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Tips & Tricks
« Svar #54 skrivet: 2012-03-04, 11:20:04 »

DKK ? :hm


Jag stavade fel, ska editera. Dkulle vara DKP (Dragon Kill Points), dvs ett system för hur en spelares medverkan ger dem poäng i raider att "köpa" drops för. :)
« Senast ändrad: 2012-03-04, 11:22:51 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Tips & Tricks
« Svar #55 skrivet: 2012-03-04, 17:15:25 »

DKK ? :hm



Jag stavade fel, ska editera. Dkulle vara DKP (Dragon Kill Points), dvs ett system för hur en spelares medverkan ger dem poäng i raider att "köpa" drops för. :)


Ah, jag som ett tag trodde att det rörde sig om den danska grenen av PKK :scared

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Tips & Tricks
« Svar #56 skrivet: 2012-03-05, 08:50:24 »
hehehe   :lolabove
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

guest3454

  • Gäst
SV: Tips & Tricks
« Svar #57 skrivet: 2012-06-29, 00:58:12 »
User interface tip.  This one just made my night as I found it by accident!  Open the interface editor and click on a blank area and make sure it's set to "Main HUD" in the middle dropdown.  Now tick the option "Enable Movable Secondary Window".  Now you can drag all the windows around like your inventory.  It remember the position of them all as which which is pretty cool.  If you untick the option then all windows return to their default positions, forgetting the saved positions.

Edit: Another added benefit that I only noticed after posting was that most of the windows stay open now when you open other ones, they just overlap.  It's very cool.  I do keep having to move things around but it's much better than the frustration I used to get when I'd accidentally close a window by opening another.

guest3454

  • Gäst
SV: Tips & Tricks
« Svar #58 skrivet: 2012-07-05, 19:41:00 »
Found this cool pic which shows all of the social armor for both Empire and Republic.


 

Senaste inlägg