Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Orange gear och crafting  (läst 2141 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
Orange gear och crafting
« skrivet: 2011-12-30, 20:00:46 »
Då detta kom som en blixt från mörk himmel för mig tänkte jag förmedla blixten vidare.

Spara all orange gear som ni använder. Den brukar vara originell och ibland snygg.

Den är helt utan stats och alla stats och värden på den  kommer från item modifications.

T.ex ljussablar.
Skada och stats kommer från en Hilt (en blå might hilt 11 ger 99-148 i skada).
Färgen och stats kommer från en kristall och resten av prylarna ger bara stats.

På rustningar kommer rustningsvärdet från armor modifieringen och resten ger stats.

Bara så ni vet, man behöver alltså inte byta gear hela tiden utan kan skaffa ett orange som man tycker är snyggt och tufft (eller ballt som kidsen säger) och sen uppgradera det för att hålla prylarna fungerande :)
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

guest566

  • Gäst
SV: Orange gear och crafting
« Svar #1 skrivet: 2011-12-31, 06:44:51 »
Ett tips till är:

Om ni vill få upp hälsan på er companion snabbt så dismissa/resummona.
När ni fått eran speeder så kan ni mounta/dismounta för ännu snabbare resultat.

Utloggad Carl/Urr

  • loothog
  • Trimmar moppen
  • **
  • Antal inlägg: 95
SV: Orange gear och crafting
« Svar #2 skrivet: 2012-01-18, 15:36:54 »
Jag började med att sälja av nästan all min orange gear innan jag fattade hur den funkar, suck...

Mina altar försöker jag nu utrusta med orange slots så fort det går, då jag har cybertech till relativt hög skill.

tipset här är GTN/AH, för att kolla läget och se om någon lagt ut orange låglvl till fånigt låga priser (hittade trooper/bh bracers lvl 15 fö 1,5k t.ex.) men framförallt om du har orkat spela upp en lågskillad armormech/syntweaver, jag har hittat "billiga" (lvl 15 mediumbyxor 500 credits, lvl 19 medium hjälm 6k credits) schematics på GTN och jag tror att intresset att ha orange i varje slot kommer öka när folk fått in lite pengar och börjat rulla altar. tänker iaf försöka sälja hjälmen för 15k (sålde en lvl11 orange hvy armor chest jag byggt för 3,9k bara för att testa intresset och chest får man ju annars tidigt, till skillnad från hjälmen)

Om man ska bygga ngt i cybertech är det ju framförallt armorplatings som annars kosta 7 commendations medan moddar bara kostar 2, så satsa på att "re-engineera" platings till du får blå och spara commendations till moddar/enhancements.

Bör tillägga att jag alltid är fånigt förtjust i crafting i mmos och att försöka maximera gearet på mina gubbar ända upp till lvl 50. För vid 50 handlar det om instanser och dina 400 steg du tagit i dina yrken är mer eller mindre meningslösa om du nu inte valt biotech, för tillfället.
"Det löser sig, sa han som sket i vasken"

 

Senaste inlägg