Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Stats på oranga items?  (läst 2240 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
Stats på oranga items?
« skrivet: 2012-01-15, 11:19:00 »
Igår såg en vän ett tomt orange medium armor med ansenliga 220 i armor (tror det var runt lvl 25). Det startade en diskussion om oranga items har något minimum armor-värde (litet eller stort) innbyggt.

1) Har tomma oranga stats några markanta stats eller inbygda bonusar?

Om ja
Om det finns ett markant värde, så innebär det att man behöver uppgradera oranga items då och då. I sådant fall räcker det inte med att byta ut armor-modden (som styr ratingen), utan man måste byta det oranga "skalet" då och då.

Om nej
Collector's edition kan köpa Empire Dancers outfit, orange chest, legs, head, feet, hands och wrists. Dessa har lvl-krav 14 och en inbyggd armor runt 5. Om armor-modden styr armor rating så skulle det innebära att denna armor kan bäras (med rätt item-modifications insatta) på lvl 50 eller i raid. Min vän hade då kunna dra ut sina mods från befintligt armor och göra Dancers outfit lika bra. Det blir nästan fånigt då...

Companions
2) Lever companions efter samma regler som PC:n?
Jag uppgraderade hiltet på min companions light-sabre till en högre rating MEN kunde inte se att skadan (i Companion-fliken) ändrades ett dyft. Blev mycket förvånad och misstänker att jag kan ha sett fel. Måste testa mer senare...
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

guest21

  • Gäst
SV: Stats på oranga items?
« Svar #1 skrivet: 2012-01-15, 11:55:42 »
1) Nej, oranga items har inte någon inbyggd stats utan styrs av armour moden du sätter i.

2) Ja, samma regler gäller för companions.

3) Ja, det innebär att det oranga item du får på lvl 1 fortfarande kan användas med framgång på lvl 50, bara du byter ut modsen.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Stats på oranga items?
« Svar #2 skrivet: 2012-01-15, 13:13:07 »
Tydligen så är raid moddarna låsta, dvs du kan inte använda dom på din lvl 1 gears.

Annars så är det ett riktigt bra system tycker jag, det gör ju så att du kan spara dina fina armordelar och bara plutta i de mods du vill ha

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Stats på oranga items?
« Svar #3 skrivet: 2012-01-15, 23:10:58 »
1) Nej, oranga items har inte någon inbyggd stats utan styrs av armour moden du sätter i.

2) Ja, samma regler gäller för companions.

3) Ja, det innebär att det oranga item du får på lvl 1 fortfarande kan användas med framgång på lvl 50, bara du byter ut modsen.

Tack för svaren Solon.  :thumb Det var vad jag hoppades/trodde. De konstiga observationerna beror antingen på mänskliga faktorn eller så finns det en UI-bug som gör att att vyn med stats inte uppdaterar rätt i vissa speciella tillfällen.
« Senast ändrad: 2012-01-15, 23:13:36 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Stats på oranga items?
« Svar #4 skrivet: 2012-01-16, 22:27:36 »
Har nu testat och companion-flikens vapenstats uppdaterades inte direkt. Men om jag tog bort det nya bättre vapnet och sedan åter-equippar det så uppdateras damage-stats:en. 

Har inte testat på den egna karaktären men det kan vara likadant där.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg