Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo  (läst 9461 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #15 skrivet: 2005-02-03, 15:24:13 »
Jag tycker det är skönt att du Cartman styr upp verksamheten och städar upp i trådarna fortsätt med det!!!
"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #16 skrivet: 2005-02-03, 15:27:42 »
@DD - Admin har alltid rätt. Men om admin inte är konsekvent så skapar detta osäkerhet.

Vi ska dock veta att vi modererar VÄLDIGT sällan några inlägg. Nu vill jag inte gå in på detta specifika fall. Men som KL i OG vill jag att ordet ska vara tämligen fritt och modererandet ska ske med lätt hand.

Olagligheter ska inte publiceras på forumet, det är ju en självklarhet. Men när något hamnar i gråzonen så får man faktiskt vara konsekvent. Man kan inte fria i ett fall och fälla i ett annat om man inte direkt kan säga att DETTA är olagligt och detta är det inte. Dock kan admin gå in och styra över samtalet till att hålla sig på rätt sida om så behövs. Fortsätter man på fel kurs så tas det bort eller flyttas.

Saker som är osmakliga och oetiska ska självklart tas bort och personen i fråga som postat ska få en varning.

Men godtyckligt modererande kan jag inte med, då får man lösa detta på ett annat sätt. Ingen ska vara osäker på reglerna och behandlas olika från gång till gång. Och man måste som admin ha lite tjock hud annars finns det klara exempel på forum där admin inte riktigt vandrar med oss andra på jorden utan slungar sina bann-blixtrar från sin himmelsvagn.

OG-forumet är ett av det bästa som finns, mkt för att vi är tämligen oseriösa och inte jagar folk med blåslampa. Låt oss hålla det så även i fortsättningen och moderar med lätt hand och påbud och inte förbud.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #17 skrivet: 2005-02-03, 15:38:59 »
Tycker nog vi kan sammanfatta den allmäna meningen till att vi tycker Cartis gör ett bra och upskattat jobb i allmänhet.

Skulle man nu känna sig "övermodererad" av "trådpolisen" eller på något annat sätt trampad på tårna av en admin eller vanlig dödlig forumanvändare, kan man väl ta detta via PM till den berödra?

- Det är sällan lyckat att skjuta först och fråga sen.
- Ironi kan lätt bli spydighet om man får den serverad i textform.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest168

  • Gäst
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #18 skrivet: 2005-02-03, 16:02:05 »
Av alla forum jag har hängt på genom åren är detta det klart bästa, det säger väl allt tycker jag  :thumb .

/Ace

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #19 skrivet: 2005-02-03, 19:31:23 »
:stupid

Cartman kan kanske vara hård i tonen ibland, dock sällan lika hård som jag kan vara när jag lackar ur så det är knappast något problem. Andemeningen är rätt och det sakliga han framför är oumbärligt för forumets fortsatta existens.

Således, Rör inte min Cartman!!!

guest273

  • Gäst
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #20 skrivet: 2005-02-03, 20:26:23 »
Yeep... jag håller med er...

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #21 skrivet: 2005-02-03, 23:12:53 »
Jag vet inte om jag är beredd att hålla med i allt här. Att detta är ett av de bättre forumen man har hängt på är nog mer beroende av de som är medlemmar och postar än på moderering och censur. Nu menar jag inte att Cartman gör ett dåligt jobb med forumet - Tvärtom - han gör ett strålande jobb med underhåll och drift. För att inte tala om arbetet med det nya forumet som fortskrider bakom kulisserna.

Vad jag talar om är självändamål. Att vi överhuvudtaget har detta forum har ingenting att göra med att en eller två personer ska stå som ansvariga utgivare och diktera vilkor för de övriga. Forumet existerar enbart för medlemmarna och innehållet bestäms följdaktligen av medlemmarna. Moderering måste således ske med tungan rätt i munnen och rejält i munnen också för den delen, för det finns lika många åsikter som det finns medlemmar.

Att det måste existera vissa fundamentala regler för språk och ämneshantering är naturligtvis helt riktigt, annars kan total anarki uppstå och det är inget någon eftersträvar. Dock ifrågasätter jag hur dessa regler (för vi har sådana) efterföljs idag. I tråden som ligger till gund för denna tråd är hanteringen av ämnet i allra högsta grad öppen. Man kan hitta saker som känns tabu om man läser den på det viset och läser man på ett annat sätt rör sig dialogen enbart om moralen runt licenshantering.

Nu menar jag att ingreppet i nämda tråd, speciellt som det inbegrep denna smilie: :redcard inte kändes helt rätt. Det vart kanske lite mycket "skriva på näsan" över det hela. Något som varken trådstartaren eller de som postade i tråden kände var riktigt befogat. Det ÄR ibland svårt att veta exakt var gränsen går för lagligt och olagligt, men jag vågar nästan lova att så gott som ingen som gör inlägg på detta forum gör det med uppsåt att vara olaglig. Ibland kan det bli fel. Ibland funkar inte hjärnan och ett riktigt dumt inlägg kommer till. Men i de allra flesta fall postas det med ärligt uppsåt.

Mitt förslag är nu att moderering (i det fall som inte solklart bryter mot forumets regler, läs dem gärna) sker i samråd med trådstartaren/inläggaren. Dvs. att ett PM med en förklaring på vad som upprör och gärna med ett lämplig förslag på åtgärd går iväg till den samme. På detta vis tror jag att vi kan undvika framtida subjektiviteter av detta slag.

(Jag kommer naturligtvis att använda mig av epitetet trådpolis där jag finner det lämpligt även i framtiden.)

:cheers på Er all gents och inte minst min älskade trådpolis. ;)

guest3

  • Gäst
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #22 skrivet: 2005-02-04, 01:11:15 »
Jag tackar för allas inlägg och hoppas att konstruktiva inlägg fortsätter här. :bow @ all.
Era åsikter betyder mycket för mig. Det gäller både kritik och beröm.

Som jag skrev tidigare avstår jag från mina personliga åsikter utan koncentrerar mig på frågor:
Citat från: Johnny Hazard
PM:ar Cartis min kommentar och frågar är bara VARFÖR PUBLIKT??

Svar:
Denna tråd är publicerad publikt för att jag anser att den berör alla forumsbesökare oavsett tillhörighet.
Jag personligen anser att alla forumsbesökare har lika stor rätt att skriva ner vad han/hon tycker som en OG-medlem, eftersom det inte är en bestämmande poll, utan en allmän diskussionstråd. Hittills har jag inte funnit något som skadar klanen. I så fall skulle jag ingripit.

guest373

  • Gäst
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #23 skrivet: 2005-05-14, 21:54:33 »
Citat från: Will
Jag skriver inte ihjäl mig på forumet men läser allt.
Cartman är bra.

 :thumb
Håller med föregående skrivare, Cartman gör ett lysande jobb och alla
OGGISAR och hangarounds skall vara glada och tacksamma att
ha en sådan admin som arbetar för allas gemensamma förnöjelse.


Utloggad sniperroy

  • Börjat gymnasiet
  • ***
  • Antal inlägg: 112
    • http://big.park.se/nuke2/
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #24 skrivet: 2005-05-14, 22:31:54 »
har hängt här ett tag och tycker han gör ett bra jobb
:bow  :bow  :bow  Cartman

guest138

  • Gäst
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #25 skrivet: 2005-05-14, 22:33:17 »
Jag skriver inte ihjäl mig på forumet men läser allt.
Cartman är bra

Den :drink vi på ,go cartman.

guest3

  • Gäst
Dödar jag som admin? Fortsättning "Windowslicens.&quo
« Svar #26 skrivet: 2005-05-16, 09:05:28 »
Så så.
Glöm inte bort andra admins och moderatorer.
Detta är ett teamwork mellan oss alla.

Tack ändå.

 

Senaste inlägg