Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Commander & Conquer remastered 2020  (läst 3006 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
Commander & Conquer remastered 2020
« skrivet: 2020-06-18, 11:11:22 »

Hej på er allihopa de var länge sen!! Nu är sommarlov och det är gaming på schemat =).


Ett spel som jag har länge väntat på är gamla strategi spelet commander conquer har släppt igen i full HD och de verkligen nostalgi spel, men också riktigt skoj spel!!!
De går köra multiplayer också.  EA öppnade upp for modding och koden helt öppen för skapa egna maps, enheter, nya förutsättningar som kan laddas upp online och spelas av andra.


Spelet innehåller också Red Alert plus alla expansioner till både spelen.. 


Officiellla sajtenhttps://www.ea.com/games/command-and-conquer/command-and-conquer-remastered?setLocale=en-us?setLocale=en-us
« Senast ändrad: 2020-06-20, 09:42:00 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Commander & Conquer remastered 2020
« Svar #1 skrivet: 2020-06-23, 10:14:06 »
Nostalgi... Ska nog köpa detta spel, frågan är bara när. Det blir sommar-rea på Steam nu den 25:e sägs det, så kanske då. Ska bli shysst att spela Red Alert i 4k :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Commander & Conquer remastered 2020
« Svar #2 skrivet: 2020-06-23, 10:51:44 »
Nostalgi... Ska nog köpa detta spel, frågan är bara när. Det blir sommar-rea på Steam nu den 25:e sägs det, så kanske då. Ska bli shysst att spela Red Alert i 4k :)


Jag har ännu inte hunnit med Red alert, de finns hur mycket som helst i C&C att göra, dels finns de en ny svårighetsgrad som är hard i C&C de verkligen utmaning, och intensivt. För varje gång man klarar något av uppdragen på dem tre svårighetsgrader så låser man upp behind scenes klipp, och de saker som aldrig tidigare har visats.. Plus att skrimish mode och Multiplayer, dessutom alla expansioner till C&C plus konsol versions uppdrag finns med. Lägg till då C&C nya mapeditor där går snickra ihop sina egna kartor, och i skirmish mode finns workshop där går ladda hem andra spelares uppdrag. Jag har laddat hem ett 10 tal uppdrag som varit riktigt bra gjorda och roliga =).


EA öppnade upp källkoden, så finns massor av mods, och uppdrag där förutsättningarna är annorlunda för varje missions..  Jag kan tänka mig att Red alert har något liknade på allt de jag skrivit, ska bli roligt sätta igång med sen =)
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg