Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Renaissance Heroes  (läst 3166 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
Renaissance Heroes
« skrivet: 2013-07-01, 22:08:06 »
http://www.gamefuse.com/renaissance-heroes

Fruktansvärt roligt FPS i Quake anda men med modern grafik.

Open beta just nu

Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Renaissance Heroes
« Svar #1 skrivet: 2013-07-01, 23:23:47 »
Helt och klart pay2win. Force kommenterar ingame-shopen i senare delen av filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=FWnBjIy9hiw

Det enda spelet är skapat för verkar vara att mjölka spelare på pengar, en dollar i taget. Inget för mig i alla fall. Annars gillar jag old-school shooters som Quake/Unreal, men inte på detta viset.
« Senast ändrad: 2013-07-01, 23:36:14 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Renaissance Heroes
« Svar #2 skrivet: 2013-07-16, 09:52:33 »
om du nu gillar känslan i Quake så ser jag inte varför du inte skulle gilla detta, oavsett om du kan köpa till eller inte så är det ju definitivt inte ett casual spel utan ngt man spelar med polare å om de vill köpa å ändå bli dödade när vi spelar så fine by me ;)
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Renaissance Heroes
« Svar #3 skrivet: 2013-07-19, 15:44:16 »
Låt oss säga att du blir sugen på en pizza efter att inte käkat någon på fem år. Du går ner till pizzahaket och sätter dig vid ett bord. När servitrisen kommer fram till dig beställer du en Quattro.
"-Nej tyvärr, vi har inga Quattro..."
"-Va? Ingen Quattro...vad är det här för ställe? Är inte det här en
pizzeria, eller?", svarar du upprört.
"-Jo, det här är en pizzeria, men vi serverar inga färdiga pizzor, istället låter vi kunden beställa varje ingrediens för sig".
"-Men..., jaja, ok då, då skulle jag vilja en pizzabotten. Med tomatsås."
"-Lustikurre, det ingår självklart i priset".
"-Jaha, det var ju tur det då", svarar du medans servitrisen försöker
se upptagen ut som möjligt.

Du försöker då komma ihåg allt som ingår i en Quattro, och beställer det, en grej i taget. Tio minuter senare kommer din pizza, som smakar precis som en Quatro ska göra. När du ber om notan får du dock en shock.
"-Va!??? Tvåhundrafemtio spänn! För en Quattro! Dom kostade ju bara
sextifem spänn för några år sedan!"
"-Smakade det inte bra, eller vadå?"
"-Jo, ioförsig....men....".
"-Men då så, varje ingrediens för sig är framtiden. Det är bara gilla läget. Och förresten är det inte jag som har satt priserna".

Du betalar och går därifrån mätt, men knappast belåten. Nästan gång blir det nog en korv med mos. Eller bara en korv. Och om inte senap och ketchup kostar extra.

Ett vapen i Renaissance Heroes kostar ungefär lika mycket som hela Unreal Tournament 3 black ed. på Steamrean just nu.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Renaissance Heroes
« Svar #4 skrivet: 2013-07-20, 17:46:02 »
?????

Med andra ord så skulle du köpa saker ingame utan att tänka dig för, därav låter du bli ?!?
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Renaissance Heroes
« Svar #5 skrivet: 2013-07-20, 20:23:49 »
Nä, jag skulle inte vara oförsiktig nog att köpa ingameprprylar därför att det är korkat när jag kan få ett helt spel för samma pris som bara ett vapen i ett annat. Och varför ska jag överhuvudtaget spela spelet om jag nu inte ska köpa något, för om ingen köper något så måste man ju lägga ner spelet eftersom det inte är lönsamt.

Spelets betalningstaktik bygger dock på att det finns folk som ÄR oförsiktiga och köper dyra prylar ingame. Även om inte jag drabbas tycker jag inte det är rätt. Självklart ska dom som gör spel få pengar för det dom gör, men när man bygger upp ett system där kostnader kan skena iväg för folk så tycker jag det är fel.

Och bara MÖJLIGHETEN för någon att skaffa sig fördelar genom att betala för dom är mot mina principer för vad spel ska vara. Om man får något i ett spel ska det vara för att man är skicklig nog att få det, inte för att man har en fet plånis.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Optikern

  • Pensionssparar
  • ***
  • Antal inlägg: 195
SV: Renaissance Heroes
« Svar #6 skrivet: 2013-07-20, 21:03:48 »
alltid intressant med dessa spel (och diskussionerna om dem).

jag håller med lasse i detta.

ett spel där man kan vinna över skickliga spelare bara genom att dumpa en massa pengar i en shop.
känns fel när barnen får styra, allt ska vara lätt, eller kunna göras busenkelt. man ska kunna fuska i allt, eller köpa sej fördelar. detta förstörde WoW och senare D3 och det har även pajjat en del andra spel.

tänk er:
Need for Speed: Race over Russia
Alla kan välja Lada, Trabant och C2V.
Pyntar du 10 euro får du en Volvo 242.
15 får du en saab 900
50 får du en audi eller bmw
400 får du en ferrari
alla har samma förutsättningar....så länge du slänger bort en massa pengar på saker som inte finns.

om du inte lägger ner ditt liv och bara fokuserar på ett spel, så kan du inte komma nånvart som "motionär".
känns lite som i WoW..."du har inte alla bossar dödade på hc och du saknar en del prylar från hc...du får inte va med"
att man inte kan få va med på samma villkor som "casual" är en sak, men när det är en förutsättning att man kan dumpa tusenlappar i spelet för att va på samma nivå som de dåliga, då är det ngt som är fel.

detta är bara min högst personliga åsikt, ni kan välja att skita i den om ni önskar.
JAG:
har inte födelsedagar, jag går upp i level.
är inte envis. Mitt sätt är bara Klart mycket bättre...
skulle vara oövervinnerlig om det inte vore för polisen och fysikens lagar.

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Renaissance Heroes
« Svar #7 skrivet: 2013-07-21, 10:50:50 »
Nä, jag skulle inte vara oförsiktig nog att köpa ingameprprylar därför att det är korkat när jag kan få ett helt spel för samma pris som bara ett vapen i ett annat. Och varför ska jag överhuvudtaget spela spelet om jag nu inte ska köpa något, för om ingen köper något så måste man ju lägga ner spelet eftersom det inte är lönsamt.

Spelets betalningstaktik bygger dock på att det finns folk som ÄR oförsiktiga och köper dyra prylar ingame. Även om inte jag drabbas tycker jag inte det är rätt. Självklart ska dom som gör spel få pengar för det dom gör, men när man bygger upp ett system där kostnader kan skena iväg för folk så tycker jag det är fel.

Och bara MÖJLIGHETEN för någon att skaffa sig fördelar genom att betala för dom är mot mina principer för vad spel ska vara. Om man får något i ett spel ska det vara för att man är skicklig nog att få det, inte för att man har en fet plånis.

Håller med till fullo om detta, men det hindrar inte att detta är ett riktigt roligt fps speciellt i duell läge.
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Renaissance Heroes
« Svar #8 skrivet: 2013-08-10, 09:03:16 »
Jaha, verkar som de lägger ner spelet redan tydligen..

http://www.freetoplay.tv/news/curtain-falls-on-renaissance-heroes-on-august-30th/

 

Senaste inlägg