Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hissa & Dissa - Filmtips  (läst 79786 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #120 skrivet: 2007-12-18, 23:20:37 »
Arn Tempelriddaren  :oggubben :oggubben :oggubben

Skandinaviens största filmproduktion nånsin har väl en del förväntningar på sig. Innan filmen startade tänkte jag att "den kanske är bra för att vara svensk".
När filmen väl drar igång glömmer man såna tankar. Det är jäkligt snyggt filmat och pampigt värre ,bra skådisar som inte läser högt ur manus och välgjorda miljöer. Det är högt tempo förutom alla kärlekscener med arn och cecilia som drar ner farten.
Det är även det höga tempot som gör att man blir lite besviken. Trots att filmen är över 2 timmar lång så känns den rumphuggen. Viktiga saker som maktkampen mellan Erikarna och Sverkrarna försvinner till förmån för romantik istället, saker avhandlas på tok för snabbt. Det blir väl så när man gör 1 film av 2 böcker. Jag kommer inte att köpa denna versionen på dvd utan kommer att vänta på den förlängda versionen istället. Filmen kommer att vinna på att vara längre och utförligare. 

Sevärd ? ja, definitivt.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #121 skrivet: 2007-12-19, 08:36:19 »
:drool längtar redan till att julen är över och jag får se filmen ;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest524

  • Gäst
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #122 skrivet: 2007-12-20, 18:57:46 »
:drool längtar redan till att julen är över och jag får se filmen ;)
:amen

guest524

  • Gäst
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #123 skrivet: 2007-12-21, 07:49:20 »
Såg DragonWars igår. Är riktigt kluven denna gång. Å ena sidan märks det asiatiska inflytande i det som ibland kan vara HonKong-rullarnas nackdel: det är faktiskt svårt o hänga med vid nåt tillfälle. Typ "hur kom de dit"/"tidslinjen är krökt"/"varför gör den killen sådär"... Har ni sett massa KungFu fattar ni vad jag talar om.
Å andra sidan fanns det nåra sköna MÅBRA-scener. Det stora fältslaget i stan med Apachehelikoptrar och tanks sagt jag och bara LOOOOOOG från öra till öra i 20 minuter.
Så obegriplig men störtskön, ologisk men underhållande, aftonbladet eller expressen...
Den får tre svaga  :oggubben :oggubben :oggubben
Observera att fältslaget gör den värd att se ändå  :-)


Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #124 skrivet: 2007-12-23, 01:02:45 »
Såg DragonWars igår. Är riktigt kluven denna gång. Å ena sidan märks det asiatiska inflytande i det som ibland kan vara HonKong-rullarnas nackdel: det är faktiskt svårt o hänga med vid nåt tillfälle. Typ "hur kom de dit"/"tidslinjen är krökt"/"varför gör den killen sådär"... Har ni sett massa KungFu fattar ni vad jag talar om.
Å andra sidan fanns det nåra sköna MÅBRA-scener. Det stora fältslaget i stan med Apachehelikoptrar och tanks sagt jag och bara LOOOOOOG från öra till öra i 20 minuter.
Så obegriplig men störtskön, ologisk men underhållande, aftonbladet eller expressen...
Den får tre svaga  :oggubben :oggubben :oggubben
Observera att fältslaget gör den värd att se ändå  :-)


:stupid

skum att hänga med i men den är hyffsat snygg...

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #125 skrivet: 2007-12-24, 13:17:54 »
kollade på shoot 'em up... Gillade den faktiskt... pang på action som man kanske inte ska fråga varför för många gånger, men annars en redigt bra action e riktig hong kong anda...

 :thumb :thumb :thumb :thumb av 5

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #126 skrivet: 2007-12-25, 00:17:40 »
Stardust!

Julens fantasyrulle enligt moi*! Filmen är inte det största som gjorts här i världen, men det finns oslagbara sener, och när ni ser den (vilket jag hoppas) så säger jag bara DeNiro*, killen är fantastisk. En kärlekssaga som än härlig att se, man blir glad, helt enkelt!

Jag ger den  :oggubben :oggubben :oggubben

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #127 skrivet: 2007-12-25, 00:40:35 »
Stardust!

Julens fantasyrulle enligt moi*! Filmen är inte det största som gjorts här i världen, men det finns oslagbara sener, och när ni ser den (vilket jag hoppas) så säger jag bara DeNiro*, killen är fantastisk. En kärlekssaga som än härlig att se, man blir glad, helt enkelt!

Jag ger den  :oggubben :oggubben :oggubben

DD


Håller med DD en klart må bra film. Gillade oxå den..

guest1435

  • Gäst
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #128 skrivet: 2007-12-25, 02:38:39 »
Stardust!

Julens fantasyrulle enligt moi*! Filmen är inte det största som gjorts här i världen, men det finns oslagbara sener, och när ni ser den (vilket jag hoppas) så säger jag bara DeNiro*, killen är fantastisk. En kärlekssaga som än härlig att se, man blir glad, helt enkelt!

Jag ger den  :oggubben :oggubben :oggubben

DD

Hur kan man misslyckas när Neil Gaiman skriver manus??? Bra rulle!!!

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #129 skrivet: 2007-12-26, 23:32:11 »
 :stupid

Klart sevärd!

 :oggubben :oggubben :oggubben
"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #130 skrivet: 2007-12-29, 20:13:35 »
Då har det hänt, tittade inte klart på en film för den var så tråååkig. Första gången det hänt mig.

Filmen var Mean streets. http://www.imdb.com/title/tt0070379/

Orkade med en dryg timme sen tröttnade jag...

Betyg:  :puke
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #131 skrivet: 2007-12-29, 22:39:36 »
Vill ta tillfället i akt att rekommendera Beowulf http://www.imdb.com/title/tt0442933/
Jag hade rätt låga förväntningar men filmen visade sig vara välgjord, rolig och faktiskt lite spännande.
Visste inte om att den var aninmerad innan jag satte mig i salongen men den är rätt långt ifrån disney/pixar och förtjänar sin åldersgräns
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #132 skrivet: 2007-12-30, 13:56:25 »
Såg I am legend härom kvällen.

Men ärligt talat..Hade det blivit någon film utan Will Smith? Storyn var intressant om det nu inte varit för att den föll i zombiefällan.

WooHoo! Människan har botat cancer... oj botemedlet fick nästan hela jordens befolkning att dö för att det muterade till nått jäkla virus. De som inte dog blev blodtörstande aggresiva jätte starka och albinos-cirkusartister som inte hade kontroll över sig själva eller något vett i hjärnan kvar men ändå var smarta som människor fast de var dumma som zombies..... typ.
De smittade muteras dessutom till en egen art så att de inte blir aggro på varandra utan bara på alla andra. Likaså smittade hundar blir fet-aggro och rabiestokiga mot icke-smittade hundar och människor - dock inte mot smittade människor som kan ha dem som husdjur - Den du! Med smör på och allt!

Nej storyn är så full av hål och bara dum så man blir trött.

Jag ger den  :oggubben :oggubben som film men  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben för de häftiga scenerna i det tomma och vildvuxna Manhattan.

PS. Storyn om hur han mister sin familj är PATETISKT usel!
PPS. Känns som ett pilotavsnitt till en TV-serie som aldrig blev av...

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #133 skrivet: 2007-12-31, 10:41:59 »
Stardust!

Julens fantasyrulle enligt moi*! Filmen är inte det största som gjorts här i världen, men det finns oslagbara sener, och när ni ser den (vilket jag hoppas) så säger jag bara DeNiro*, killen är fantastisk. En kärlekssaga som än härlig att se, man blir glad, helt enkelt!

Jag ger den  :oggubben :oggubben :oggubben

DD

En bra rulle helt enkelt fast jag skulle nog ge den  :oggubben :oggubben :oggubben +
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest524

  • Gäst
SV: Hissa & Dissa - Filmtips
« Svar #134 skrivet: 2008-01-08, 10:34:20 »
Arn Tempelriddaren  :oggubben :oggubben :oggubben

Skandinaviens största filmproduktion nånsin har väl en del förväntningar på sig. Innan filmen startade tänkte jag att "den kanske är bra för att vara svensk".
När filmen väl drar igång glömmer man såna tankar. Det är jäkligt snyggt filmat och pampigt värre ,bra skådisar som inte läser högt ur manus och välgjorda miljöer. Det är högt tempo förutom alla kärlekscener med arn och cecilia som drar ner farten.
Det är även det höga tempot som gör att man blir lite besviken. Trots att filmen är över 2 timmar lång så känns den rumphuggen. Viktiga saker som maktkampen mellan Erikarna och Sverkrarna försvinner till förmån för romantik istället, saker avhandlas på tok för snabbt. Det blir väl så när man gör 1 film av 2 böcker. Jag kommer inte att köpa denna versionen på dvd utan kommer att vänta på den förlängda versionen istället. Filmen kommer att vinna på att vara längre och utförligare. 

Sevärd ? ja, definitivt.

Såg den igår, och var positivt överaskad. Den är på sina ställen riktigt bra - okej man märker att att de inte haft LOTR-budget (6000 rohans utanför Minas Tirith, någon?) men den är... HELT OK. Ger den lätt tre STARKA  :oggubben :oggubben :oggubben

 

Senaste inlägg