Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hissa & Dissa - Filmtips  (läst 79773 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #90 skrivet: 2007-08-11, 14:12:30 »
Apocalypto http://www.imdb.com/title/tt0472043/

Otroligt snyggt filmat och välgjort drama/action med en nästintill ständig puls på 200.
Jaguar Paws by i Sydamerika blir överfallna av slavhandlare från det döende Maya riket.
Helt okända skådisar vilket gör filmen mycket mera trovärdig.
Är stundtals lite väl otrolig/omöjlig för att få en 5:a.

Se den!

Betyg :
 :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben

guest1327

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #91 skrivet: 2007-08-11, 22:56:41 »
Apocalypto http://www.imdb.com/title/tt0472043/

Otroligt snyggt filmat och välgjort drama/action med en nästintill ständig puls på 200.
Jaguar Paws by i Sydamerika blir överfallna av slavhandlare från det döende Maya riket.
Helt okända skådisar vilket gör filmen mycket mera trovärdig.
Är stundtals lite väl otrolig/omöjlig för att få en 5:a.

Se den!

Betyg :
 :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben


Låter bra det, jag tänker se den i morn kväll.

guest1327

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #92 skrivet: 2007-08-11, 23:02:15 »
Har ni sett
Se upp för Dårarrna ? 

Gör det!  Jag gillar varken Colin Nutley eller Helena Bengtsson. Men
som film är den faktiskt bra. lite småkul som och i ett lite mera kvinnligt perspektiv (kanske)  Nå den är väl värd att se och jag ger den 
 :oggubben :oggubben :oggubben pluse en halv till  :oggubben

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #93 skrivet: 2007-08-12, 10:51:32 »
Helena Bengtsson

Bengtsson? Har Helena Bergström bytt namn... tänka sig, det har jag missat helt. ;)

guest1327

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #94 skrivet: 2007-08-12, 12:15:35 »
Jaha ... viktigpetter :)  Självklart heter hon Bergström i efternamn :)   Kl var ju faktiskt läggdags för gamla gubbar som mig. jag skyller på det :)

guest524

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #95 skrivet: 2007-08-22, 08:46:28 »
Kikade på TURISTAS igår,   vet inte om man ska älska eller hata de här splatterhistorierna a la HOSTEL,
denna var dock både bättre är Hostel 1 (Hostel 2 kan gärna undvikas) eftersom det inte var samma extrema sadistiska våld, men samtidigt sämre (slutfight bestod i att simma i undervattensgrottor - något som man förutsåg skulle ske efter ca halva filmen - tills man inte kunde avgöra eller knappt brydde sig om vem som var vem längre). 
Gillar man 2000 talets svar på Fredagen den 13e med ett gäng fotomodells-stylade ungdomar som hamnar i problem med stort P, så visst... Man får ge kredit för att personporträtten var bättre än i Hostel (för att inte tala om Fredan den 13e del 97 och Halloween del 2-98 (ettan var, är och förblir bra, Hejja Jamie!!) och jag kände klart mer sympati för dessa arma backpackers. Historien var mer trovärdig än den i Hostel oxå.
Ja ja, det får bli en abivalent TVÅA för detta.  :oggubben :oggubben

PS   Om nån sett FF4 del 2, så är jag MER än nyfiken på ett omdöme   :cartman  DS

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #96 skrivet: 2007-08-22, 11:06:00 »
The Host........the movie that never should be made!
Fyfasen.......fyfasen...vilken uberkvalificierad skit!!!


Den får ingen gubbe...ingen ALLS!!!

DD - 250:- loppor åt H-vete!

Håller inte med. Visst början är B-film och slutet väldigt asiatiskt, men annars fann jag rullen klart underhållande. Klart värt ration :)

Gubbar:  :oggubben :oggubben

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #97 skrivet: 2007-08-22, 11:18:03 »
Match Point

Tja, bara fenomenet Scarlett Johansson gör ju filmen sevärd.
Sen är det en otäck historia som helt klart är värd att ses!

Betyg:  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben (den sista är halv)
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #98 skrivet: 2007-08-22, 12:40:07 »
The Bourn Ultimatum

En riktigt bra avslutning på denna trilogi?!?!?
Som vanligt grymm action, bra story, tillbaka-kopplingar, och fighting-senerna lika explosiva som vanligt!
Den får utan tvekan  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben

Se den!

DD

Ps. Enos, såg du den koreanska eller dubbade versionen?.......jag tappade totalt p.g.a det extremt dåliga skådespeleriet....sorry!


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest191

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #99 skrivet: 2007-08-25, 21:32:20 »
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH!!! Min absoluta favoritfilm kommer i kväll!!! Den är vacker, sorglig, tragikomisk, spännande och förbannat jäkligt BRA!!!
Filmen jag talar om heter Barry Lyndon, från 1975 med Ryan O´Neal
Regi: Stanley Kubrick

En osympatisk, inbilsk ung irländare vars mål är att bli rik o berömd och man får följa honom på vägen mot framgång och lycka, som han ideligen i oförstånd kastar bort.
Jag älskar film; både "djup" och action, splatter med mera men detta är fantamig den bästa alla kategorier. Det tar ett tag att fatta att den är så bra men ... det kommer  :thumb
Vill du se ett mästerverk? MISSA DÅ INTE DENNA FILM!!! :nono

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #100 skrivet: 2007-08-25, 21:34:13 »
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH!!! Min absoluta favoritfilm kommer i kväll!!! Den är vacker, sorglig, tragikomisk, spännande och förbannat jäkligt BRA!!!
Filmen jag talar om heter Barry Lyndon, från 1975 med Ryan O´Neal

Du menar inte Shrek 2? :poke

guest191

  • Gäst
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #101 skrivet: 2007-08-26, 01:16:55 »
 :lolabove NÄÄ!
Lämnad av Barry o co. med en känsla av livets förgänglighet och alltings meninslöshet har jag nu hällt upp en FET whisky som tröst  :baby

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #102 skrivet: 2007-08-26, 10:20:58 »
:lolabove NÄÄ!
Lämnad av Barry o co. med en känsla av livets förgänglighet och alltings meninslöshet har jag nu hällt upp en FET whisky som tröst  :baby

Är ett stort fan av kubricks filmer men har fram tills igår missat att se "Barry Lyndon" , Kubrick gjorde mig inte besviken. Snyggt filmat med enbart naturligt ljus och långa statiska scener.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: HISSA OCH DISSA
« Svar #103 skrivet: 2007-08-27, 12:06:27 »
Såg HOT FUZZ i fredags :)
Sällan jag skrattar högt till en film  :rotflmao

Den var ju en riktig höjdare som får  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben solklara gubbar

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest1583

  • Gäst
Film Tips
« Svar #104 skrivet: 2007-09-02, 18:29:52 »
Här kommer några bra filmer som jag har:

KOMEDI:

Natt På Museet
Handling: Larry Daley har fått jobb som nattvakt på Naturhistoriska museet. Hans närmaste chef varnar honom för att det kan kännas lite otäckt i ett tomt och mörkt museum och att inte släppa in - eller ut - någonting. Vad ingen kunnat ana är att Larry av misstag väcker en gammal förbannelse, som får uppseendeväckande följder.

Betyg: 5/5

Van The Man
Handling: Under sina sju år på Coolidge Collage har Van Wilder skapat sig ett legendariskt rykte som skolans okrönta partykung. Men det vilda livet verkar lida mot sitt slut då Van Wilders far, Vance, stryper pengaflödet. Sju år på college är mer än nog! Men så lätt låter sig inte "Van the man" kuvas.

Betyg: 3,5/5

DodgeBall
Handling: Ben Stiller och Vince Vaughn gör upp i en spökbollsturnering! Under plågsam handledning av den legendariske mästaren i spökboll ska Peter LaFleur och hans otränade gäng ta sig an spelarna från Globo Gym som leds av den egocentriske fitness-gurun White Goodman. Det blir en match där förlorarna i livets lotteri får sin chans att visa både för omvärlden och för sig själva att vem som helst kan bli en vinnare.

Betyg: 5/5

RYSARE

The Bunker
Handling: En grupp krigströtta tyska soldater flyr de allierades styrkor och tar sin tillflykt ner i en öde pansarvagnsbunker. Med oroväckande lite ammunition kvar gör de sig redo att möta fienden, väl medvetna om sina minimala chanser att överleva. I sin desperation hittar de en labyrint av underjordiska gånger, men räddningen visar sig snart vara deras värsta mardröm. Från regissören Rob Green kommer årets tätaste rysare som hyllats av kritiker och publik världen över.

Betyg: 4/5

The Hills Have Eyes
Handling: När familjen Carter är på väg till Kalifornien går deras bil sönder just som de befinner sig i ödemarken. Mil från civilisationen inser de att de inte är ensamma och den planerade semestern blir en mardröm - utan någon möjlighet att vakna.
Nyinspelning av Wes Cravens skräckfilmsklassiker från 1977.

Betyg: 4/5 (Detta är en film som inte alla tycker om, och man ska inte vara känslig) Finns även The Hills Have Eyes 2

Dark Water
Handling: Remake av den japanska filmen med samma namn. Den unga mamman Dahlia, flyttar tillsammans med sin dotter Ceci in i en nedgången lägenhet efter en uppslitande skilsmässa. De ser fram emot lugn och ro men istället börjar mystiska saker att inträffa och snart verkar det som om lägenheten lever sitt eget liv. Mystiska ljud och ihärdigt droppande av vatten gör att Dahlias fantasi böjar skena iväg och hon gör allt för att få klarhet i det som sker. Samtidigt kommer det mörka och hotfulla vattnet närmare och närmare.

Betyg: 3/5

Krig

Tears Of The Sun
Handling: När den demokratiska regimen i Nigeria störtas skickas en specialstyrka för att hämta hem en amerikansk missionsläkare. Men dr Kendricks vägrar att lämna sina patienter i rebellstyrkornas våld. Och de amerikanska soldaterna har strikta order att inte blanda sig i den lokala konflikten.

Betyg: 4/5

Stalingrad
Handling: När de tyska styrkorna får order att aldrig dra sig tillbaka eller ge sig, skickas över två miljoner ryssar och tyskar in i döden i det som kom att bli Tysklands fall under andra världskriget, slaget vid Stalingrad.
Stalingrad är en stark och rörande film som inte drar sig för att skildra den nakna, råa, obarmhärtiga sanningen. Tittaren får följa med ner i skyttegravarna, tillsammans med de unga soldater som under brutala och omänskliga förhållanden försöker överleva.

Betyg: 4/5

Flykten Från Sobibor
Handling: Den vid det här laget färska stjärnan Hauer i ett flyktäventyr med verklig bakgrund. Det börjar på fånglägret Sobibor i Polen, året är 1943 och området är hårdbevakat av nazisterna med vakter, hundar och taggtråd. Oddsen att klara en flykt är lika med noll, men när en man bestämmer sig för att fly får han med sig de andra 300 fångarna...

Betyg 3/5

Action  :pistols

Ronin
Handling: Välgjord actionthriller i Parismiljö av veteranregissören Frankenheimer. Ett gäng skickliga och tuffa män med olika specialiteter kallas av en anonym arbetsgivare till den franska huvudstaden för att stjäla en väska med okänt innehåll. Det är upptakten till en spännande serie händelser, som sätter legobrottslingarna på hårda prov. Den sanslösa biljakten har redan blivit klassisk och De Niro, 

Betyg: 5/5

Mr. & Mrs. Smith
Handling: Mr och Mrs Smith är ett helt vanligt gift par som lever ett helt vanligt liv i förorten med det undantaget att de båda har en liten hemlighet som de undanhåller den andre: de är yrkesmördare och arbetar för konkurrerande organisationer. Vardagslivet ställs på ända och det sömniga äktenskapet hettar till ordentligt när det visar sig att båda fått i uppdrag att döda den andra.

Betyg: 5/5

Deja Vu
Handling: Alla har någon gång råkat ut för mysteriet déjà vu - känslan över att du varit med om en händelse tidigare eller att du träffat en person förut, trots att det kanske är första gången. Eller det kanske inte är första gången? En FBI-agent reser tillbaka i tiden för att rädda en kvinna från att bli mördad.

Betyg: 5/5




Vill Ni Ha Fler Tips Så Säg Till  :thumb Skriv gärna vad ni tyckte om filmerna om ni tittar på nån av dom  :buddy :tease

 

Senaste inlägg