Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 277512 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #315 skrivet: 2010-08-24, 12:56:58 »
Kotaku har en trevlig text uppe om 45 minuter som necro samt det positiva i att sova under lektionerna.
http://kotaku.com/5619863/forty+five-minutes-as-a-bunny+loving-guild-wars-2-necromancer
Citera
An event was going on right outside the inn I was staying at. Another player was desperately trying to wrangle rabbits eating a local farmer's watermelons, as rabbits often do. We had to capture a certain amount within a time limit, while making sure at least one watermelon survived.
As we clicked on the rabbits, they appeared in our arms. It was the cutest thing I've ever seen.
...
Jeff told me that an early bug made the rabbits wieldable as weapons. I'm sad I missed it.
Citera
I pick up a watering can and water crops, causing them to spring to life. Watering the cows does nothing. Watering fellow players doesn't do anything either, but I spend a good five minutes doing it anyway.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #316 skrivet: 2010-08-24, 14:28:55 »
Ännu en demo-genomkörning:
http://www.onlinewelten.com/games/guild-wars-2/videos/grosses-zu-beginn-11056/

Egentligen fortsättning på http://www.onlinewelten.com/games/guild-wars-2/videos/wackligen-schritte-11047/ som visar den riktigt snygga character-creation processen. Den är dock inte lika intressant att se. :)

Alla som sett hur spelare hoppar undan attacker och undrat hur det går till. Om man dubbeltappar åt ett håll så kommer din figur att dodga dit. Om det sedan är att rulla eller göra volter är olika, men dubbeltapp är det som gäller.
Dessutom är så många skills som möjligt möjliga att göra utan att stanna. Man kan springa och lägga rätt feta magier. Likaså är kortbågen gjord för att man ska kunna springa och anfalla samtidigt.

Vad gäller färger så kom en liten info från Tasha hos Relics of Orr. Det verkar inte som om man behöver vänta på drops längre, du kan välja och vraka bland ett 50-tal olika nyanser, och vi vet sedan tidigare att man kan vara ganska specifik i vilka delar som ska ha vilken färg. Det är dock mkt spekulation baserat på hennes korta 40 minuter i demot, varav 5 spenderades med färgningssystemet.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #317 skrivet: 2010-08-24, 17:37:23 »
"Jeff told me that an early bug made the rabbits wieldable as weapons."

 :rotflmao VARFÖR TOG DE BORT DEN BUGGEN!!!!????  :cry


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #318 skrivet: 2010-08-25, 08:19:36 »
 :stupid

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: GW2-tråden!
« Svar #319 skrivet: 2010-08-25, 09:19:10 »
Rabbit dualwield...japp det funkar för mig..återinför bug...NU!
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #320 skrivet: 2010-08-25, 11:37:31 »
Tydligen så ska det finnas en hel uppsjö med "Rabbits foot" i olika färger som ger olika egenskaper. Viktigt att notera, alla fötter har texten "This rabbit died of old age." eller ngt liknande... ;)

Men ja, "dualwielded rabbits", eller gopher-chucks (den som kommer på vilken film får en in-game öl av mig) hade varit riktigt episkt!

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #321 skrivet: 2010-08-25, 17:45:16 »
Jaha.

GW2 kommer att ha (eller har åtminstone för närvarande) skill tiers.
(Grupper av skills som du får tillgång till först när du uppnår en bestämd level.)

 :puke

 :cry

 :ripped

 :doh

:urrk

:doubt

:rythm

:oldie

Vad sjutton skulle DET vara bra för? :(


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #322 skrivet: 2010-08-25, 18:35:45 »
Tja, det är ju nästan så även i ettan, eller hur? Du levlar ju för att komma till nya områden, och därmed får du tillgång till nya skills också. Ser inga problem med det alls faktiskt! :)
« Senast ändrad: 2010-08-25, 18:57:10 by DeadHead »

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #323 skrivet: 2010-08-25, 19:09:48 »
Jo, fast i ettan är det ju egentligen ingen skillnad i hur "mäktiga" alla skills är; spelet är ju balanserat. GW2 kommer tydligen att få markanta skillnader i hur mäktig man är beroende på level, och du låser upp mäktigare skillsets ju längre du kommer.

Jag trodde att de hade intentionen att förnya MMO-genren, inte vrida tillbaks klockan 10 år...

Edit: Jag hade hoppats att levels mer eller mindre skulle vara ett mått på hur mycket man hade spelat karaktären, och inte ha SÅ mycket bäring på hur "bra" man är. Tycker inte detta rimmar så bra med deras målsättning att göra spelet "casual friendly" och "altholic friendly". :(
« Senast ändrad: 2010-08-25, 19:15:57 by Crimson »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #324 skrivet: 2010-08-25, 20:43:04 »

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: GW2-tråden!
« Svar #325 skrivet: 2010-08-25, 21:50:39 »
Bah,,jag orkar inte se mer GW2 filmer..det är som att bara få lukta på pizzan om o om igen efter 2 veckor utan mat...
släpp skiten nån gång  :cry :cry
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #326 skrivet: 2010-08-25, 21:57:09 »
Bah,,jag orkar inte se mer GW2 filmer..det är som att bara få lukta på pizzan om o om igen efter 2 veckor utan mat...
släpp skiten nån gång  :cry :cry
:stupid

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #327 skrivet: 2010-08-26, 00:14:47 »
Oh, jag såg att necros får tillgång till Fear! Som trogen necrospelare i VG där fear var ett väldigt potent verktyg, så ska det bli väldigt intressant att se hur det kommer att funka i GW2! :)

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #328 skrivet: 2010-08-26, 08:30:17 »
Edit: Jag hade hoppats att levels mer eller mindre skulle vara ett mått på hur mycket man hade spelat karaktären, och inte ha SÅ mycket bäring på hur "bra" man är. Tycker inte detta rimmar så bra med deras målsättning att göra spelet "casual friendly" och "altholic friendly". :(
Jag blev lite orolig över detta när de släppte att levelcap är 80. En av fördelarna med att GW1 har en så låg levelcap och att man når den så fort är att man måste bli bättre, inte starkare.
Ett problem jag märkt i Grand Fantasia, som jag spelar rätt ofta, är att ibland är det svårt att veta om man blivit bättre eller om det är styrkeskillnaden i levels som gjort att fienderna går ner fortare.

Så jag förstår vad du menar, är själv kluven till det, hade gärna sett en låg levelcap så man kan fokusera på att bli bättre. Samtidigt är det nog svårt att differentiera fiender i stora områden (GW2 känns gigantiskt) om alla ska ligga på ungefär samma nivå i styrka och förmågor.

Och ska fienderna ha förmågor som blir bättre och bättre, bör även spelarna ha det.
Ska bli intressant och se hur det löser detta med att dra ner din nivå när du går till ett område som är under din egen nivå. Om de drar ner din level och samtidigt stänger av lite skills så slipper andra stå och se på när du drar iväg en Savannah Heat som slaktar varenda skale i området på en halv minut.
Här är ju lite kärnan i bekymret. I GW1, om man tycker ngn tar bort det roliga i spelet genom att fimpa varenda fiende inom 2 sekunder, så kan man lämna det partyt och gå ut i samma område fast utan den personen. I GW2 är det lite svårare att slippa ifrån sådana griefers (ja, jag erkänner, jag är lite tråkig att spela Surmia med).

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: GW2-tråden!
« Svar #329 skrivet: 2010-08-29, 20:14:08 »
Bah,,jag orkar inte se mer GW2 filmer..det är som att bara få lukta på pizzan om o om igen efter 2 veckor utan mat...
släpp skiten nån gång  :cry :cry
:stupid
:stupid ...brlgh  :cry :cry
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

 

Senaste inlägg