Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 277735 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #900 skrivet: 2012-08-01, 07:54:33 »
Officiella hemsidan har förnyats med lite annorlunda utseende.
Inget jättestort, mest lite piffning och komprimering av text.

Däremot så är den nya 404 sidan underbar!
https://www.guildwars2.com/en/art/wallpapers/

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: GW2-tråden!
« Svar #901 skrivet: 2012-08-01, 09:00:13 »
Officiella hemsidan har förnyats med lite annorlunda utseende.
Inget jättestort, mest lite piffning och komprimering av text.

Däremot så är den nya 404 sidan underbar!
https://www.guildwars2.com/en/art/wallpapers/

 :thumb
 :supporter :supporter :supporter

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #902 skrivet: 2012-08-01, 21:58:07 »
Vi får nog skjuta lite på GW1 imorgon kväll. Dags igen för stresstest från kl 21:00 och en stund framöver.

Personligen ska jag försöka fixa hur jag vill ha mina sista karaktärer ska se ut så jag har något för systern att gå efter när hon skapar dem den 25e.
Yes, I am that nerdy.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #903 skrivet: 2012-08-02, 09:27:01 »
Det här låter bra (saxat från G+):

BWE3 Difficulty

Greetings Heroes of Tyria, We wanted to give you all an update on the Difficulty of BWE3, as it has been the topic of many conversations recently.

First of all, it is important to understand that the game is still in Beta and that we continue to balance on a daily basis. This said, and as usual, your feedback has proven invaluable. Following the weekend we drilled into our Event metrics, and discovered that the difficulty had indeed changed between BWE3 vs. BWE2. We moved ahead with a check on our core systems to find out if any global change/bug had incurred a generic adjustment to the balance of the game. Quickly we found this to be the case, and the issue has now been corrected. We also wanted to take the time to mention, that we feel the overall pacing of the game is exactly where we want it. Specifically that we do not want the player to be in a constant state of overly challenging gameplay, and therefore the difficulty is now reflective of the balance found in BWE2, without a change in overall pacing.

Finally, we continue to balance both our creatures and our professions. Your feedback, once again has proven invaluable to us, and we ask that you continue to let us know what you think about the game, and keep posting your suggestions as we get ever closer to the release of Guild Wars 2. See you in Tyria!

ChrisW



=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #904 skrivet: 2012-08-02, 09:31:40 »
Var precis på väg in för att lägga upp samma sak. Känns skönt att veta att det inte bara var i mitt huvud som mobsen var ovanligt enkla. :)

Ska vi gissa att "global change/bug" var den killen som enligt en annan intervju var ensam om att ha hand om balanseringen mellan BWE2 och BWE3? De ska i alla fall ha ett helt team på balansering mellan BWE3 och release.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #905 skrivet: 2012-08-02, 19:29:38 »
En liten fundering till er som spelat ettan, och plöjt en del beta...

Tappar inte GW2 mycket av tjusningen från ettan då skills är låsta till vapen (iaf de första)? Mao, ex. en ranger med två svärd har exakt samma skills som en annan ranger med två svärd (återigen med avseende på vapenskills)?

Hur mycket känner man egentligen att detta betydlig mer låsta spelsätt påverkar, om det nu faktiskt är så det uppfattas?

En mycket stor del av ettan, kanske den största, var ju just detta med att klura ihop byggen, och senare med heroes, kombinationer av byggen och klasser - är detta helt borta i tvåan?

Tacksam för lite input kring det här! :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #906 skrivet: 2012-08-02, 20:12:13 »
Låsta vapenskills är en av sakerna jag inte var så entusiastisk över i GW2. Jag gillade också att mecka med byggen... fast hittills under betan har jag varit för upptagen med att spela för att riktigt hinna irritera mig på det.

Den största förlåtande faktorn är att vi nu har möjlighet att ändra skillbaren mitt under pågående strid (genom att switcha vapen), något som var en omöjlighet i GW1, såvida man inte körde med fjantskills som Ursan Spirit t.ex. Å andra sidan kan man bara byta mellan två vapenuppsättningar.

Så att leka med skillbygget i GW2 kommer att involvera vapnen på ett högst påtagligt vis. Jag har väl börjat acceptera det, även om jag saknar den ultimata friheten att bygga sin skillbar som GW1 bjöd på.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest3371

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #907 skrivet: 2012-08-02, 20:32:53 »
I väntan på stresstest...


Official ArenaNet Video: World vs. World in Guild Wars 2
http://www.youtube.com/watch?v=dnOhMeYxhRM

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #908 skrivet: 2012-08-03, 08:48:21 »
Guildwars2.com 's nya 404. :)

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #909 skrivet: 2012-08-03, 09:38:02 »
Yo mommas IQ's so low:
http://youtu.be/NPemNfPid7I

Troligtvis första Machiniman att ha skapats i GW2. Förvänta er fler...
http://youtu.be/iSzowR9dQgQ

Lägger upp denna också, en video som visar två väl beresta golems:
http://youtu.be/3E6gSuSBd0Q

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: GW2-tråden!
« Svar #910 skrivet: 2012-08-03, 11:33:54 »
Jag har inte kört mycket beta, utan bara en helg, så ta mina svar med lite salt :)
En liten fundering till er som spelat ettan, och plöjt en del beta...

Tappar inte GW2 mycket av tjusningen från ettan då skills är låsta till vapen (iaf de första)? Mao, ex. en ranger med två svärd har exakt samma skills som en annan ranger med två svärd (återigen med avseende på vapenskills)?
Jo, det gör det. Jag ser detta som ett stort minus. En liten gnutta frihet har man iofs, med det att man kan lägga poäng i skillträd och låsa upp andra skills. Detta funkar precis som "spec" i vilket spel som helst, typ Vanguard, WoW, eller EQ2. Du blir bättre på vissa saker.

Hur mycket känner man egentligen att detta betydlig mer låsta spelsätt påverkar, om det nu faktiskt är så det uppfattas?
Tja, det påverkar ju väldigt mycket. Om man tar ranger som exempel, så kommer dina skills att påverkas av om du har svärd, yxor, eller båge, men jämfört med GW1 när en ranger kunde vara trapper, touch-ranger, barrage, interruptor, AoE eller liknande, så blir det inte lika fritt.

En mycket stor del av ettan, kanske den största, var ju just detta med att klura ihop byggen, och senare med heroes, kombinationer av byggen och klasser - är detta helt borta i tvåan?
Nej, inte helt borta, men väldigt mycket mer mainstream än GW"1. Du kommer att ha en specc, och några favoritvapen. I realiteten blir du extremt mycket mer begränsad än i GW1. Å andra sidan är hela världen i GW1 extremt mycket mer begränsad än i 2:an. (man kan ju hopppa!) I GW1 kan det kännas som en helt ny karaktär när man mytt secondary yrke, och bytt skills, men så blir det inte i GW2 imo.
[/quote]
« Senast ändrad: 2012-08-03, 11:36:44 by DaddyLongLeg »

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: GW2-tråden!
« Svar #911 skrivet: 2012-08-03, 12:51:41 »
Någon mer än mig som tycker att spelet är väldigt mörkt på ett skumt sätt. Precis som om det saknas ljussättning.

Har givetvis provat att justera gamman i spelet och på skärmen, men då blir det ju mer grått, dimmigt.

Jag upplever att det saknas nått :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: GW2-tråden!
« Svar #912 skrivet: 2012-08-03, 12:59:39 »
Vet inte hur det var igår, men enligt vad jag läst har GW2 varit låst till cpu, och inte använt grafikkortet ännu. Kanske därför?

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GW2-tråden!
« Svar #913 skrivet: 2012-08-03, 12:59:58 »
Håller med daddy till mångt och mycket, man är väldigt begränsad i "bygget" så att säga.. Dock så kan du ju genom att ha 2 olika weaponsets byta "bygge" on the fly utan att behöva modifera dina skillpoints, du låser ju upp skill 6-9(10?) mha skillpoints och när de väl är upplåsta kan du ju skifta mellan dom hur som helst.

Testade ranger igår och måste säga att ett rent BM bygge kan man glömma.. Iaf från början för du har inga skills och ditt pet är svårt att hålla vid liv. Sen att troll ungent(stavning?) healar dig + ditt pet är trevligt..

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #914 skrivet: 2012-08-03, 13:00:22 »
Det stod på Twitter igår kväll att man skulle köra en "Auto-detect graphics" och sedan ställa in efter det eftersom de gjort en massa med grafiken.
Antagligen ett förstadie till att den kommer nyttja graffe-kex vid release.

 

Senaste inlägg