Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Om modererande och administration av forumet.  (läst 2908 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
Om modererande och administration av forumet.
« skrivet: 2005-04-11, 09:38:32 »
Det har tydligen blossat upp en diskussion om vårt sätt att administrera forumet.

Om någon bryter mot reglerna som klart och tydligt är skrivna så finns det ett antal vägar för admin att gå.
1. Man kan strunta i det. Detta gör vi ofta när man är i "gråzonen".
2. Banna personen och radera allt. Kan vi definitivt göra men har inte gjort det än. Har gjorts dussintal gånger på andra forum såsom Piranha-forumet där folk postat junk-reklam och porrsaker. Vi har dock tagit bort "olagliga" och "olämpliga" bilder.
3. Varna personen. En mild och ändå kraftfull reaktion som vi använt 2-3 gånger.
4. Flytta tråden. Gör vi flera gånger i veckan då vi hittar övertrampet. I synnerhet händer detta när någon BER att vi ska flytta tråden.

Det enskilda fall som nu diskuterats skedde efter att en användare skrivit i tråden att han ville att vi skulle flytta tråden. Detta lästes inte av någon admin/moderator. Användaren såg då till att fortsätta med olämplig postning eftersom han ju ansåg sig ha bett oss flytta det.
Hade vi fått ett PM eller mail så hade vi flyttat tråden och inga "hard feelings" hade kvarstått.
Vi tar därför inte på oss något som helst ansvar för detta och skyller det istället på postaren som därför fått en varning.

Tänk på att detta forum, hur löjligt det än låter, är vårt ansikte utåt och SKALL passa alla forumsbesökare. Klanmedlemmar i synnehet.

För närvarande kan jag (eller någon annan) inte agera polis och granska alla trådar då det skulle bli ett heltidsarbete. I OG har vi ett liv vid sidan om. Och det ber jag er alla respektera.

Alltså, om har ni något att klaga över, någon tråd att flytta, eller om ni vill överklaga en varning:
GÖR DETTA VIA PM/MAIL/TELEFON. INTE VIA FORUMET. DET BEKRÄFTAR BARA FAKTUM ATT NI SKALL HA EN VARNING FÖR OLÄMPLIGT UPPTRÄDANDE.

Vi admins hoppas och arbetar för att alla ska trivas på forumet och att vi ska slippa dessa problem i framtiden.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
Om modererande och administration av forumet.
« Svar #1 skrivet: 2005-04-11, 13:34:23 »
Bra skrivet, Cartis.  :thumb
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Om modererande och administration av forumet.
« Svar #2 skrivet: 2005-04-11, 13:53:04 »
:stupid

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Om modererande och administration av forumet.
« Svar #3 skrivet: 2005-04-11, 15:57:17 »
Jag får nog göra en glädje-hjulning för cartis... dock inte naken... är juh nykter...

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Om modererande och administration av forumet.
« Svar #4 skrivet: 2005-04-11, 16:02:13 »
Ge mannen en öl för böveln!!!

guest3

  • Gäst
Om modererande och administration av forumet.
« Svar #5 skrivet: 2005-04-12, 09:02:22 »
Modererar bort en massa whining och bitching.
Jag hoppas Sarlac, MabuSE och Bane kan leva med det. :)

guest82

  • Gäst
Om modererande och administration av forumet.
« Svar #6 skrivet: 2005-04-12, 14:58:35 »
Citat från: Cartman
Modererar bort en massa whining och bitching.
Jag hoppas Sarlac, MabuSE och Bane kan leva med det. :)

Bra jobbat :roger Ny kula för en ny blåsig och solig dag.

 

Senaste inlägg