Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: DDO  (läst 13366 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
DDO
« Svar #45 skrivet: 2006-02-11, 11:01:34 »
Spelade med grabben nån timma eller två och hade riktigt roligt. Börjar gilla detta spel mer och mer. Synd att inte fler OG testar det medans det är gratis.

Kom inte loss vid niotiden sen (ungarna och jag fastnade vid Bond-rullen), men jag kommer lira ikväll också hoppas man ser nån OG ute då.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
DDO
« Svar #46 skrivet: 2006-02-11, 12:09:04 »
Jag har signat upp mig iaf. Vi får se om jag kommer med i betan.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
DDO
« Svar #47 skrivet: 2006-02-11, 14:20:51 »
Citat från: Pruneboy
Jag har signat upp mig iaf. Vi får se om jag kommer med i betan.


Skiiit kul - tro INTE du kommer ångra det, för när man väl börjat komma in i spelet så blir det himla kul. Slår nog GW med hästlängder faktiskt, för man ska inte jämföra det med "riktiga" MMORPG:er som WoW och dyl.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
DDO
« Svar #48 skrivet: 2006-02-13, 16:35:22 »
Man kan nog tro att jag inte kom med i betan... Men jag har å andra sidan inte hört något. Och inget är ju i alla fall inte nej.

guest3

  • Gäst
DDO
« Svar #49 skrivet: 2006-02-13, 17:03:37 »
Hört något?
Du får ju koden när du ska ladda ner det.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
DDO
« Svar #50 skrivet: 2006-02-13, 17:17:07 »
Jag har en kod men inget bra ställe att ladda ned från. :)

Några tips? Och ge mig inte de officiella nu, ladda upp på juice istället. :D
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest1327

  • Gäst
DDO
« Svar #51 skrivet: 2006-02-13, 17:34:26 »
Citat från: Johnny Hazard
LOL för det priset kommer dem inte finnas kvar så länge, det är sååå mycket som återstår med spelet för att det ska kunna hota t.ex. GW (som är gratis när man väl har köpt spelet).


Nä blir det så dyrt så skiter jag i detta spel, och erfarenhetsmässigt så har inte Turbine lyckats särskillt bra med något MMORPG

Citat från: Johnny Hazard
1) D&D reglerna: Visst det borde göra det riktigt kul, men HERREGUD det tar ju EVIGHTER att levla. Likaså kostar vapen, rustningar och prytlar en förmögenhet. Så hur ska man kunna glädjas i spelet när man inte får nya spells eller färdigheter och kan skaffa sig bättre grejor i en jämn takt utan att måste harva på i veckor?


Jo det tar tid att komma upp en level, men det är inte mer än 20 levlar totalt, däremot är det 5 ranker per level, och vad dessa innebär vet inte jag ännu, men det borde väl innebära mer spells/färdigheter/osv osv.

Citat från: Johnny Hazard

2) Man MÅSTE gruppa: I GW kan man inte spela solo när man tagit sig ur pree-seeringen (lång träning/tutorial) MEN man kan "hyra" henchmen som hjälper än. Här finns inte den möjligheten utan man blir tvungen att gruppa med kreti och pleti för att öht. klara nånting. I andra MMORPG brukar det ju finnas zoner eller delar av zoner där man kan nöta lite själv, kanske inte få bästa xp:n eller looten men ändå. Annars kan man ju öva på en tradeskill, dvs banka ihop rustningar, stoppa strumpor, göra lerkrukor, bre råttmackor eller nått annat som kanske är tråkigt men leder än till alternativa delar i spelet. Inget finns här, ska du laga en rustning får man gå till en NPC. På tal om priserna, jag hittade ett smycke som ska vara värt 500 gp, men handlaren ger mig ... 30-50 gp!


Jo att gruppa är nog nödvändigt, men att få ihop kosing verkar ju inte så svårt, jag har bara kommit till rank 2 och har över 10 platina i plånboken.


Citat från: Johnny Hazard

3) Interfacet suger, i strid tappar jag bort buset när jag måste snurra runt (med vänstermusknapp), för är man inte vänt mot den man slåss mot så träffar man inte och kan inte kasta spells. Och dem far runt som amfetaminhöga mongos! Och det är svårt att få buset i siktet, ska visst finnas en tangent för närmaste bus men fan om jag hittar den när det blir snårigt. Och andra spel av detta slag brukar man få buset automatiskt i siktet om det börjar slå på en. Finns säkert mer grejor som jag inte kommer på nu gällande interfacet.


Ja det fins en funktion under options har jag för mig. Dels kan du dubbelklicka på buset så svingar du per automagi, och det finns även en funktion att behålla focus även om du råkar klicka bredvid

Citat från: Johnny Hazard

4) Ok lite beta gnäll - informationen är OBEFINTLIG! I söndags funkade INGENTING, ingen kom in. Stora delar av mändag em lika dant, men INGEN förklaring eller kommentar på beta forumet. Som testare vill man ha feed back så man vet VAD som orsakar dem fel man råkar ut för, så man i framtiden vet hur man ska åtgärda det eller skippa över till teven ist.


Ja dett är bedrövligt enligt mitt tycke med. Jag gick från fullskärm till "windowed" läge och skulle sen gå till baka till fullskärm, det gick bara inte. så jag loggade ur och komm aldrig in igen, fick massa lustiga felmeddelanden om än det ena än det andra och ibland så verkade jag vara inne i spelet men såg bara inloggningsskärmen.  Jag installerade oms klabbet, men det blev lika dant igen.. jag lusläst registret och rensade allt, men sen visade det sig att det låg en mapp i mina dokument med inställningar och när jag väl hade raderat dessa kunde jag installera om spelet och äntligen komma in. men inte fanken hittade jag något om detta på forumet inte....  

Citat från: Johnny Hazard
Nä, betan sköts dåligt och speliden förfelad .. tyvärr för i mångt och mycket finns det grejor som är helt enorma. Hoppas dem inte kommit för långt i betan (vilket jag tyvärr tror) så dem kan ta åt sig all kritik och åtgärda innan release - men jag är skeptisk!


Med min erfarenhet från Turbine och tidigare betor med dem samt hög månadskostnad så tror jag inte att de kommer att skapa en hit med denna annars så trevliga genré
Tyvärr får man väl kalla det att göra en Turbine  dvs misslyckas met ännu ett MMORPG

/Ragge

guest3

  • Gäst
DDO
« Svar #52 skrivet: 2006-02-13, 21:01:27 »
DDO är tekniskt sett inget MMORPG

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
DDO
« Svar #53 skrivet: 2006-02-13, 21:57:21 »
Kan nog säga att jag reviderat min åsikt lite ...

Citat från: RaggeLodbrok
Citat från: Johnny Hazard
LOL för det priset kommer dem inte finnas kvar så länge, det är sååå mycket som återstår med spelet för att det ska kunna hota t.ex. GW (som är gratis när man väl har köpt spelet).


Nä blir det så dyrt så skiter jag i detta spel, och erfarenhetsmässigt så har inte Turbine lyckats särskillt bra med något MMORPG


Citat från: RaggeLodbrok
Citat från: Johnny Hazard
1) D&D reglerna: Visst det borde göra det riktigt kul, men HERREGUD det tar ju EVIGHTER att levla. Likaså kostar vapen, rustningar och prytlar en förmögenhet. Så hur ska man kunna glädjas i spelet när man inte får nya spells eller färdigheter och kan skaffa sig bättre grejor i en jämn takt utan att måste harva på i veckor?


Jo det tar tid att komma upp en level, men det är inte mer än 20 levlar totalt, däremot är det 5 ranker per level, och vad dessa innebär vet inte jag ännu, men det borde väl innebära mer spells/färdigheter/osv osv.


Min bard är nu level 2, så jag vet hur det funkar nu. Varje nivå är uppdelad i 5 ranker. Vid rank 1-4 kan du välja en färdighet/enchantments per rank, när man "levlar" så kan man välja att lägga poäng i skills som t.ex smyga eller någon klassbaserad. Du får även några extra hitpoints per level. Min stackars bard ökade från 25 till 30 HP. Man får även välja nya trollformler (vet inte om det gäller rena trollhattar).

Citat från: RaggeLodbrok
Citat från: Johnny Hazard

2) Man MÅSTE gruppa: I GW kan man inte spela solo när man tagit sig ur pree-seeringen (lång träning/tutorial) MEN man kan "hyra" henchmen som hjälper än. Här finns inte den möjligheten utan man blir tvungen att gruppa med kreti och pleti för att öht. klara nånting. I andra MMORPG brukar det ju finnas zoner eller delar av zoner där man kan nöta lite själv, kanske inte få bästa xp:n eller looten men ändå. Annars kan man ju öva på en tradeskill, dvs banka ihop rustningar, stoppa strumpor, göra lerkrukor, bre råttmackor eller nått annat som kanske är tråkigt men leder än till alternativa delar i spelet. Inget finns här, ska du laga en rustning får man gå till en NPC. På tal om priserna, jag hittade ett smycke som ska vara värt 500 gp, men handlaren ger mig ... 30-50 gp!


Jo att gruppa är nog nödvändigt, men att få ihop kosing verkar ju inte så svårt, jag har bara kommit till rank 2 och har över 10 platina i plånboken.


Gillar dock inte hur ekonomin funkar i detta spel. Herre gud en flaska lätthela kosta ju typ 60 gp och en rustning 400-600 gp. Ska du ha en magisk så är det ju tusentals gp du får hosta upp.

Sen retar jag mig på att jag inte kan komma vidare ut i världen utan att ha gjort vissa quests, känns lite klastrofobiskt-

Att det finns buggar, det är ju inga konstigheter, det är ju en beta! Hoppas du skriviet en buggrapport över ditt problem.

Och som sagt jag har börjat digga detta spel, trotts dess brister för det har en viss charm!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
DDO
« Svar #54 skrivet: 2006-02-13, 22:00:16 »
Citat från: shadowskimmer
Jag har en kod men inget bra ställe att ladda ned från. :)

Några tips? Och ge mig inte de officiella nu, ladda upp på juice istället. :D


Ställ dig i kö på Fileplanet om du inte är betalande användare, min lina är för klen up för att orka tanka över 1.6 Gb till Juice. Jag la in Fileplanets Download Manager så skötte den allt medans jag spelade EQ. Har även slangat ned RF betan som jag hamnat i via fileplanet (1.2 Gb). Den senare har jag inte orkat testa en ...


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
DDO
« Svar #55 skrivet: 2006-02-13, 23:03:43 »
:lolabove
Johnny, observera att jag frågade efter ett bra ställe, inte Fileplanet. ;)

Men nu håller Ceder på att fixa åt mig. :hella
Och om Prunis vill ha filerna så kan han få dem via en server nära oss.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest193

  • Gäst
DDO
« Svar #56 skrivet: 2006-02-14, 08:36:12 »
Jag tyckte Fileplanet fungerade OK.
Ca 30 minuter i kö och sen 40 minuter för nedladdning.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
DDO
« Svar #57 skrivet: 2006-02-14, 09:23:04 »
Citat från: Porta
Jag tyckte Fileplanet fungerade OK.
Ca 30 minuter i kö och sen 40 minuter för nedladdning.


Jepp skulle tagit betydligt längre tid för mig att slanga upp det till en ftp.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
DDO
« Svar #58 skrivet: 2006-02-14, 09:49:14 »
:stupid
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
DDO
« Svar #59 skrivet: 2006-02-15, 11:30:48 »
Citat från: Pruneboy
Man kan nog tro att jag inte kom med i betan... Men jag har å andra sidan inte hört något. Och inget är ju i alla fall inte nej.


Fick du nått beta konto då?

Fileplanet beta-account

Ända kravet är ju att du har ett Fileplanet-konto, icke- eller betalande.

Skulle vara kul med lite flera från klanen, för jag kutar i princip omkring spm ensam OG.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg