Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hellacopter har byggt ett trumset!!!  (läst 6811 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Hellacopter har byggt ett trumset!!!
« Svar #15 skrivet: 2008-03-11, 15:18:43 »
Vad skulle det kosta om du hade köpt dom färdigbyggda?

Bra fråga, beror helt och hållet på märke. De dyraste trummor i den uppsättningen gjorda av lönn går lös på drygt 40 000 kr medans man kan få ett s k branded OEM kit gjorda av lönn för ca 12 000 kr men då kan man inte påverka vilket djup man vill ha på pukorna, inget urval gällande klädsel o s v. Generellt så ligger märkes trummor (Tama, Pearl, Yamaha, DW, Mapex) i regionen mer än 30 000 kr. Billigaste märkes setet i lönn man kan köpa i samma uppsättning är faktiskt tyska Sonor och deras Force 3007 serie där min uppsättning skulle kosta ca 17 000 kr, det är riktigt prisvärt.
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Hellacopter har byggt ett trumset!!!
« Svar #16 skrivet: 2008-03-11, 15:51:04 »
Vad skulle det kosta om du hade köpt dom färdigbyggda?

Bra fråga, beror helt och hållet på märke. De dyraste trummor i den uppsättningen gjorda av lönn går lös på drygt 40 000 kr medans man kan få ett s k branded OEM kit gjorda av lönn för ca 12 000 kr men då kan man inte påverka vilket djup man vill ha på pukorna, inget urval gällande klädsel o s v. Generellt så ligger märkes trummor (Tama, Pearl, Yamaha, DW, Mapex) i regionen mer än 30 000 kr. Billigaste märkes setet i lönn man kan köpa i samma uppsättning är faktiskt tyska Sonor och deras Force 3007 serie där min uppsättning skulle kosta ca 17 000 kr, det är riktigt prisvärt.

Oj! Ja, då var det riktigt prisvärt. Och jag kan tänka mig att det var rätt så kul att slänga ihop dom också... :)

 

Senaste inlägg