Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Veckans gapskratt  (läst 776232 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SuperTed

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 899
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3375 skrivet: 2015-03-26, 14:05:59 »
 :lolabove

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3376 skrivet: 2015-04-17, 18:31:46 »
gäller dock inte mig då jag är nyopererad, men tips för er andra :D


(Wacko75)
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Jaekeln

  • Retarded LordLars
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 910
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3377 skrivet: 2015-04-18, 14:11:06 »
Hahahaha fredagspub hos OG mao Wacko ;D

Skickat från min D6603 via Tapatalk

"The pedal to the blackened death metal!"

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3378 skrivet: 2015-04-18, 16:36:55 »
En hand på joysticken å en på musen :D


(Wacko75)
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3379 skrivet: 2015-04-25, 10:36:28 »
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3380 skrivet: 2015-04-27, 02:41:08 »
« Senast ändrad: 2015-04-27, 03:18:27 by rav »

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3381 skrivet: 2015-04-27, 16:29:42 »

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3382 skrivet: 2015-09-01, 20:08:24 »
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3383 skrivet: 2015-09-07, 11:16:35 »
:LOL

In 2014, LG mocked Apple’s #bendgate by sending a tweet which said "Our smartphones don't bend, they are naturally curved ;)." However, the attempt fell on its face when it was noticed that the tweet was sent from an iPhone.
AVAST CLEARED !

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3384 skrivet: 2015-10-15, 08:42:29 »
Lilla Johnny fick plötsligt se sin pappas bil åka förbi på vägen utanför skolgården och fortsätta in i skogen. Han blev givetvis nyfiken och följde därför efter in i skogen där han fick se pappan och moster Jane ha en passionerad stund tillsammans.
 
Lilla Johnny blev så uppspelt av det han hade bevittnat att han knappt hunnit innanför dörren hemma innan han började berätta för sin mamma:
 
”Mamma, jag var i lekparken och fick se pappas bil åka in i skogen tillsammans med moster Jane. Jag följde efter för att kolla vad de gjorde och såg då hur pappa gav moster Jane en rejäl puss och sedan hjälpte han henne att ta av sin tröja. Sedan hjälpte moster Jane pappa att ta av sina byxor och sedan…”
 
Johnnys mamma klippte av honom mitt i meningen och sa:
 
”Johnny, det här låter som en väldigt intressant historia, men låt oss spara fortsättningen till middagen ikväll. Jag vill gärna se pappas reaktion när du berättar den.”
 
När det var dags för middag bad mamman lilla Johnny att berätta sin historia så han satte igång:
 
”Jo, jag var i lekparken och fick se pappas bil åka in i skogen tillsammans med moster Jane. Jag följde efter för att kolla vad de gjorde och såg då hur pappa gav moster Jane en rejäl puss och sedan hjälpte han henne att ta av sin tröja. Sedan hjälpte moster Jane pappa att ta av sina byxor och sedan började moster Jane och pappa att göra samma sak som mamma och farbror Bengt brukade när pappa var iväg och jobbade på oljeplattformarna.”
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad NightBubble

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 696
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3385 skrivet: 2015-10-15, 18:11:38 »
 :lolabove


KRÖNIKAN
- PAPPA! Hur skickar man ett brev egentligen? Jag tittar upp ur soffan och antar att min 20-årige son som vanligt driver med mig. Jag menar, hur många gånger har han inte häcklat min oförmåga att använda moderna kommunikationsmetoder som Messenger, Facetime, Skype eller annat elektroniskt jox? Dessutom föraktfullt talat om för mig att den metod jag just lärt mig använda numera är hopplöst ute och bara används av gubbar - som jag.

Men det är ingen ironi denna gång. Grabben vet verkligen inte hur det går till att skicka ett brev! Jag kan inte hjälpa det, jag brister ut i ett frustande skratt, vilket förstås gör honom omåttligt irriterad.

- Hur skulle jag kunna veta det? Det är ju åratal sen jag skickade något. Var ska adressen stå? Och vad kostar det? Jag visar var man skriver adress, jag berättar om avsändaradressen på baksidan, visar var frimärket ska sitta och hur han får reda på vad portot är (alltså ungdomar, hur mycket frimärken man måste sätta dit, och frimärken är små lappar man kan köpa som ger en rätt att skicka brevet).

För varje moment börjar jag fnissa, det går bara inte att låta bli.

Till slut är kuvertet färdigadresserat, och det ska bara dit lämplig mängd frimärken. Jag hämtar ett gäng ur hemliga gömman.

- Hur får man dit dem? Då brister det totalt för mig igen. Jag räcker ut tungan åt honom.

- Du behöver inte göra fula miner! - Slicka, du ska slicka! Det är nämligen så att jag börjat använda mina gamla samlingar av frimärken för att frankera breven. Inget av barnen verkar så intresserade av att samla nämligen. Så det är fortfarande den hederliga salivmetoden som gäller när man klistrar på ett hockeymärke från 1995.

Med en mycket förorättad min tar sonen brevet och ger sig iväg för att posta det.

- Det finns ett slags gula lådor med hål i vid stationen! Där ska brevet postas! skriker jag och faller sen ihop i ett nytt skrattanfall.

Ibland är det omåttligt kul att vara gammaldags.
© Norra Halland
KRÖNIKAN
- PAPPA! Hur skickar man ett brev egentligen? Jag tittar upp ur soffan och antar att min 20-årige son som vanligt driver med mig. Jag menar, hur många gånger har han inte häcklat min oförmåga att använda moderna kommunikationsmetoder som Messenger, Facetime, Skype eller annat elektroniskt jox? Dessutom föraktfullt talat om för mig att den metod jag just lärt mig använda numera är hopplöst ute och bara används av gubbar - som jag.

Men det är ingen ironi denna gång. Grabben vet verkligen inte hur det går till att skicka ett brev! Jag kan inte hjälpa det, jag brister ut i ett frustande skratt, vilket förstås gör honom omåttligt irriterad.

- Hur skulle jag kunna veta det? Det är ju åratal sen jag skickade något. Var ska adressen stå? Och vad kostar det? Jag visar var man skriver adress, jag berättar om avsändaradressen på baksidan, visar var frimärket ska sitta och hur han får reda på vad portot är (alltså ungdomar, hur mycket frimärken man måste sätta dit, och frimärken är små lappar man kan köpa som ger en rätt att skicka brevet).

För varje moment börjar jag fnissa, det går bara inte att låta bli.

Till slut är kuvertet färdigadresserat, och det ska bara dit lämplig mängd frimärken. Jag hämtar ett gäng ur hemliga gömman.

- Hur får man dit dem? Då brister det totalt för mig igen. Jag räcker ut tungan åt honom.

- Du behöver inte göra fula miner! - Slicka, du ska slicka! Det är nämligen så att jag börjat använda mina gamla samlingar av frimärken för att frankera breven. Inget av barnen verkar så intresserade av att samla nämligen. Så det är fortfarande den hederliga salivmetoden som gäller när man klistrar på ett hockeymärke från 1995.

Med en mycket förorättad min tar sonen brevet och ger sig iväg för att posta det.

- Det finns ett slags gula lådor med hål i vid stationen! Där ska brevet postas! skriker jag och faller sen ihop i ett nytt skrattanfall.

Ibland är det omåttligt kul att vara gammaldags.
© Norra Halland

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3386 skrivet: 2015-10-16, 08:45:23 »

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3387 skrivet: 2015-10-29, 20:20:32 »
Lagom glad unge...
Underbar farsa.

Utloggad Jaekeln

  • Retarded LordLars
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 910
SV:
« Svar #3388 skrivet: 2015-11-01, 13:46:52 »
Hahahaha

Skickat från min D6603 via Tapatalk

"The pedal to the blackened death metal!"

Utloggad NightBubble

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 696
SV: Veckans gapskratt
« Svar #3389 skrivet: 2015-11-09, 15:08:34 »

 

Senaste inlägg