Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Tips om Ny bärbar Dator  (läst 7883 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1327

  • Gäst
SV: Tips om Ny bärbar Dator
« Svar #15 skrivet: 2007-06-07, 16:15:52 »
Det bidde en HP Pavilion dv9312eu
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF06b/23355-186369-1291457-1291457-1291457-13077818-78244865.html?jumpid=reg_R1002_SESV
Det är AMD  och jag tycker den är ok, det går att spela de flesta spelen på denna, till och med Vanguard men det är lite segt i just det spelet.  Testade att köra FarCry med allt maxxat och nog flöt det fint. fast det spelet har ju några år på nacken. Så nog är jag nöjd ändå. Har prcis beställt ett TV kort till den så vi kan se på TV


Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Tips om Ny bärbar Dator
« Svar #16 skrivet: 2007-06-07, 22:19:55 »
spel = AMD
excel = intel

Det där stämmer verkligen inte numera, AMD hänger inte med Intels Duo Core processorer på långa vägar. AMD var kanske bättre för spel för två, tre år sedan, men ligger nu klart efter Intel i allt.

guest161

  • Gäst
SV: Tips om Ny bärbar Dator
« Svar #17 skrivet: 2007-06-07, 23:47:09 »
Det är väl "smått" prisdropp på Macbook just nu. Kan du få en snygg dator som det tydligen ska gå lika bra att köra Windows på. Själv är jag smått sugen för den svarta modellen är riktigt snygg. :)


http://www.humac.se/index.php?option=com_content&task=view&id=88&Itemid=9

guest34

  • Gäst
SV: Tips om Ny bärbar Dator
« Svar #18 skrivet: 2007-06-08, 08:05:54 »
måste köpa ny dator nu och är lite sugen på laptop.
Ända kravet jag har är att wow skall flyta på klockrent i den.

Vad tror ni om denna?

http://www.inet.se/datorer/baerbara/hp-pavilion-dv9380-core-2-duo-vista/1968117/

guest1327

  • Gäst
SV: Tips om Ny bärbar Dator
« Svar #19 skrivet: 2007-06-08, 22:55:00 »
spel = AMD
excel = intel

Det där stämmer verkligen inte numera, AMD hänger inte med Intels Duo Core processorer på långa vägar. AMD var kanske bättre för spel för två, tre år sedan, men ligger nu klart efter Intel i allt.

Öhh Kolla specarna va ....  17 tums wide  :)  knappt 11000  :)  Jag håller ändå med att visst hade en  Intel kärra varit bättre, och det finns en motsvarande med intel.. fast jag prioriterade att det fanns suppoort och service i staden där jag bor.. 

guest1327

  • Gäst
SV: Tips om Ny bärbar Dator
« Svar #20 skrivet: 2007-06-08, 22:57:53 »
måste köpa ny dator nu och är lite sugen på laptop.
Ända kravet jag har är att wow skall flyta på klockrent i den.

Vad tror ni om denna?

http://www.inet.se/datorer/baerbara/hp-pavilion-dv9380-core-2-duo-vista/1968117/

På den kärran kommer Wow flyta fint, det är jag "bombsäker" på ( fast jag garanterar inte pga laggen :)  )

Det enda som är irriterande med den datorn (och även min) är att skärmen är högblank..
Sitter du mörkt så är det inga problem men jag kan se min fula nuna i skärmen när det blir ljust. 

Gå och titta på den i affären, för i . och visst nästa dator jag tar med till lan lär bli den bärbara :) + extra HD förståss :)

:edit La till detta om skärmens blanka yta.

guest1327

  • Gäst
SV: Tips om Ny bärbar Dator
« Svar #21 skrivet: 2007-06-08, 23:06:29 »
Någon som har erfarenhet om en Fujitsu-Siemens SCALEO-E ?  en ren media dator
den jag tittar på har
2 Gb minne
320 GB Hårdfisk
Core2Duo E6400 processor
Vindows Vista home premium
Dubbla tv-.tuners för Analog/digital tv
Trådlöst tangentbord och mus + fjärrkontroll
Den är tänkt att ha som mediapc under tv'n då den ser ut som en stereoapparat

Jag vill gärna veta om den är bra till just detta.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Tips om Ny bärbar Dator
« Svar #22 skrivet: 2007-06-09, 01:11:53 »
spel = AMD
excel = intel

Det där stämmer verkligen inte numera, AMD hänger inte med Intels Duo Core processorer på långa vägar. AMD var kanske bättre för spel för två, tre år sedan, men ligger nu klart efter Intel i allt.

Öhh Kolla specarna va ....  17 tums wide  :)  knappt 11000  :)  Jag håller ändå med att visst hade en  Intel kärra varit bättre, och det finns en motsvarande med intel.. fast jag prioriterade att det fanns suppoort och service i staden där jag bor.. 

Jaja, det var ju inte riktat mot dig Ragge, utan mot "Optikern" som hävdade att ska man spela spel så är det AMD som gäller. Det är ungefär så mycket fel som man kan ha, därav "tillrättavisningen"!

guest193

  • Gäst
SV: Tips om Ny bärbar Dator
« Svar #23 skrivet: 2007-06-09, 09:31:01 »
Någon som har erfarenhet om en Fujitsu-Siemens SCALEO-E ?  en ren media dator

Inte personligen, men här finns en del synpunkter: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=154335
Om du skall ha den för TV-tittande och inspelning så måste du ha koll på T, C eller S, samt om du skall kunna se kodade kanaler eller enbart okodat.
Jag misstänker att TV-kortet enbart klarar okodat T.

För övrigt så är 320 GB ganska lite, men det går ju att komplettera med ett gäng externa diskar.

guest1327

  • Gäst
SV: Tips om Ny bärbar Dator
« Svar #24 skrivet: 2007-06-09, 11:46:43 »
Någon som har erfarenhet om en Fujitsu-Siemens SCALEO-E ?  en ren media dator

Inte personligen, men här finns en del synpunkter: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=154335
Om du skall ha den för TV-tittande och inspelning så måste du ha koll på T, C eller S, samt om du skall kunna se kodade kanaler eller enbart okodat.
Jag misstänker att TV-kortet enbart klarar okodat T.

För övrigt så är 320 GB ganska lite, men det går ju att komplettera med ett gäng externa diskar.

Hmm den verkar vara "bullrig" enligt länken du postade, och det får den INTE vara.
Tanken var att ha den till just TV tittande och inget annat. så 320 GB lär väl räcka långt?  Fast det beror ju på hur mycket "pron" men tänker spara på disken :)  Jag får hem en TV usbsticka till den bärbara nästa vecka så jag får testa lite med den innan jag bestämmer mig.

Jag har TV via kabel, så inga bekymmer där, men marksänd digital kan ju vara trevligt.
Så jag får forska vidare på mediapc-fronten


 

Senaste inlägg