Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Old Gents Cigarravdelning!  (läst 34044 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Old Gents Cigarravdelning!
« Svar #60 skrivet: 2009-02-15, 18:23:16 »
Då får jag väl försöka ruska liv i detta ämne igen! Senaste nytt;

Extra nyhetsbrev!

Hej igen cigarrälskare!

Mer än ett år gamla Rafael Gonzalez Panetelas Extra finns nu i lager.

Rafael Gonzalez Panetelas extra är en mild veguerito Mano(14,29(37)X127mm.), som
kombinerad med sin exceptionellt goda smak och sitt låga pris (26:-/st.
565:-/25st.), blivit en klassiker och favoritcigarr för många.
Alla Rafael Gonzalez-lådor har inskriptionen på locket cigarrerna "bör rökas inom en
månad efter skeppningen, annars bör de förvaras omsorgsfullt för mognad under ett
år".

Anledningen är att när cigarrer tillverkas så fuktas tobaken för att den ska bli
spänstig. Detta medför att en extra fermentationsprocess startar i de färdiga
cigarrerna. Denna fermentation skapar små mängder av ammoniak som efter en dryg
månad upnått tillräcklig koncentration för att ge cigarrerna en lätt bitter bismak.
Ammoniak är dock en lättflyktig vätska och efter ett års lagring har den försvunnit
ur cigarrerna och de är nu åter rökbara med full behållning. (Naturligvis varierar
dessa tidsangivelser från märke till märke och ibland även vad gäller olika modeller
av sammma märke.)

Detta fenomen har skapat problem med sådana cigarrer som det är stor omsättning på.
De brukar som regel vara alldeles för färska vid inköp från grossisten.

Därför är det med stor tillfredställelese som jag just nu kan erbjuda Rafael
Gonzales Panetelas Extra med låddatum December-07, vilket gör att de klarar
årskravet med god marginal.

När jag skriver detta har jag precis rökt en själv som uppdatering och kan åter
konstatera att de mer än väl håller måttet och att knappast någon kommer att bli
besviken på denna sändning.
För den som gillar att ha framförhållning och har extra plats i sin humidor
rekommenderar jag dessutom att köpa minst en låda extra, då den visserligen är god
nog att slå dubbelt så dyra cigarrer på fingrarna nu, men då den är 2 år gammal är
den enligt min mening rent himmelskt god.
Dock är tillgången begränsad så de kan vara mycket klokt att passa på just nu, då de
brukar ta slut hos grossisten långt innan det marknadsmässiga behovet till fullo
täckts.

Rafael Gonzalez Panetelas Extra är en relativt mild havannacigarr till ett mycket
fördelaktigt pris. Röken är en sirlig torr aromatisk cederton med en biton av kanel.

Glöm dessutom inte Månadens Cigarr: H.Upmann Coronas Junior 44:-/st. (ord.pris: 54:-)

MVH Jakob Bergström

Cigarrlagret BBLN
www.cigarrlagret.nu
Nyalund
36253 Uråsa
Tel:0470/32071
E-post: info@cigarrlagret.nu


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Old Gents Cigarravdelning!
« Svar #61 skrivet: 2009-03-27, 21:59:55 »
 :banana :banana :banana

Tjoho!

Idag när jag kom hem så blev jag verkligen glatt överraskad! Ett litet paket hade anlänt, och jag var mäkta fundersam över vad det kunde vara. Lirkade upp det, och lo and behold, tre stycken garrar låg det där!

Jag hade ju min vana trogen låtit detta rinna ut i sanden, så jag antar att jag har f.d. klanledare DD att tacka för en fin spark i ars...! :D

Tackar, dessa ska avnjutas, den första redan ikväll, och den andra uppe i vindskyddet i backen i morgon! :D Vilken trevlig fredag detta blev!

 :banana :banana :banana

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Old Gents Cigarravdelning!
« Svar #62 skrivet: 2009-05-25, 16:11:36 »
Det är ju flera som kommenterat min eleganta Porsche-designade cigarrsax på LAN och andra tillställningar. Misströsta icke! nu har detta underverk kommit till Sverige och i en mer human prisklass (dock utan Porsche-Design, men det är ju bara jag som är fanboy till Porsche så...)

Priset är 586:- plus porto, tillverkare är fortfarande Wenger (en av blott två tillverkare av Schweiziska arméknivar) och kvalitén således fortfarande på topp. Länkur:

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=8670&art=1546570

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Old Gents Cigarravdelning!
« Svar #63 skrivet: 2009-08-23, 12:11:17 »
Cigarrtips:

Jag gillar ju den mexikanska cigarren Santa Clara som jag beställer upp från Tyskland med jämna mellanrum. Tänkte tipsa om inköpsstället, Zigarrenversand. De har cirka 1500 olika cigarrer vilket ger ett rätt bra sortiment. De säljer även attiraljer, cigariller, piptobak och alkohol. Sidan finns numera även på engelska!

Länkur: http://www.cigarrenversand.de/index.php/language/en

Fraktkostnad är 10€ och leveranstiden är cirka 1 vecka. De debiterar tysk moms, dvs det blir något billigare.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Old Gents Cigarravdelning!
« Svar #64 skrivet: 2009-10-25, 17:23:30 »
Jag har beställt lite gott från våra tyska vänner - Nu väntar vi ivrigt på leverans... :)

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Old Gents Cigarravdelning!
« Svar #65 skrivet: 2011-12-28, 12:15:37 »
Var ute och traskade lite på lunchen, nu när man bytt arbetsort. Och bakom en skranglig dörr och utan fönster döljde sig en till synes ominös butik vid namn Fram Resor & Cigarrer (!?). Beslutsamt staplade jag in och blev väldigt positivt bemött av en kunnig herre med ett ovanligt stort sortiment och med bra priser. Kungsgatan 55 är adressen, väl värt ett besök om man har vägarna förbi.

Edit: hittade webshopen: http://www.framresor.se/webshop/

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Old Gents Cigarravdelning!
« Svar #66 skrivet: 2011-12-28, 13:41:06 »
 :thumb


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

 

Senaste inlägg