Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Fönstren på plats  (läst 3141 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1327

  • Gäst
Fönstren på plats
« skrivet: 2008-04-04, 12:40:14 »
Ni har väl förmodligen redan hört om min fasansfulla resa med att byta fönster i kåken.
Låång historia göres kort.
Beställde fönster i Augusti 2007, leveranstiden är ca 8 veckor och dt är hela 25 % rabbat på dem, jag får fönstren i slutet av oktober. börjar sätta in dem då det fortfarande var ganska varmt ute. När jag kommer till fösnter nr 3 i ordningen så visar det sig att det fattas 20 cm på bredden (ja, jag hade inte mätt dem) Det visar sig att jag fått fel fönster.  Hur mycket jag än surar på tillverkare, beställare,, så hjälper det inte, jag får vänta ytterligare 8 veckor. När 8 veckor gått ringer ja och undrar var mina föster är?    Vi har desvärre glömt att beställa, säger de...  Nu surnar jag till ordentligt, jag får vänta ytterligare 8 veckor. Nå Nu kom fösntren strax innan påsken. Till saken hör att jag skulle behöva betala mellanskillnaden på de större fönstren plus att 25% rabbatten inte fanns längre..   MEN i slutändan så fick jag en tillgodocheck på hela 12000 för allt strulande. så jag fick 1 ½ fösnter gratis i slutändan. så då kan jag väl vara nöjd, och nu idag har jag satt upp det sista fönstret...  Ahhh  Jag är värd en pilsner nu tycker jag :)

edit: den vart inte så kort ändå :)

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Fönstren på plats
« Svar #1 skrivet: 2008-04-04, 12:59:00 »
12.000 tillgodo? Ska du köpa fler fönster inom överskådlig framtid?  :hm

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest1327

  • Gäst
SV: Fönstren på plats
« Svar #2 skrivet: 2008-04-04, 20:23:38 »
Desärre inte, men jag ska nog köpa virke till landet, för jag ska nog svartbygga ut det.. Nja vi får se

Nu var ju då inte fönsterhistorien slut.. sista fönstret sitter på plats, och en irriterande fläck syns i föstret. ovh var sitter den tror ni?   Ja just det på den mittersta rutan. inte en chans i världen att jag kan tvätta bort den.. Grrrrrrr....   Grrrrrrr igen.
så vi får väl förmodligen vänta 8 veckor till för att få ett nytt fönster...     (jag e bara lite förbannad)


Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Fönstren på plats
« Svar #3 skrivet: 2008-04-05, 09:27:59 »
Grattis till att fönstrerna har kommit på plats.

Det tog sin lilla tid men det kanske blev värt det till slut trots fläcken? Och ersättningen har du säkert något projekt som kan behöva en extra sudd. Jag menar, pengar behövs ju alltid... :)

 

Senaste inlägg