Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: personal story för svårt  (läst 4752 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
personal story för svårt
« skrivet: 2012-09-02, 23:33:41 »
Personal story är för svårt. Vissa kan vara ok, men det finns en och annan som är irriterande svåra. Ibland upptäcker man kanske en liten som gör att man utföra uppdraget, men lätt är det inte.

Det största problemet är att man blir zergad. I vissa uppdrag kommer det fiender efter fiender efter fiender, och NPC´s som ska hjälpa en bara dör. Det var så i betan också. Att dö om och om och om igen är inte kul. Har förlorat intresset att göra dessa quester helt.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest1645

  • Gäst
SV: personal story för svårt
« Svar #1 skrivet: 2012-09-03, 06:06:52 »
Kan säga att du inte är ensam. Flera gamla GW-rävar på Twitter säger samma sak.

Från nattens uppdatering på wikin över vad man jobbar med:
Citera
Storyline Steps
Players have reported blocking issues with certain storyline steps. We're preparing fixes for "Stealing Secrets", "A Grisly Shipment", and "The Battle for Fort Trinity", hopefully for tonight's update, and are investigating issues with other storyline steps.
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Game_status_updates

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: personal story för svårt
« Svar #2 skrivet: 2012-09-03, 07:07:14 »
Vet inte om en endaste gång som jag tyckt att min personal story varit svår.. Just nu så är den 2 lvls över mig och jag har inte varit speciellt frustrerad över att det varit svår.. Tar hellre svåra questar än sånt som man kan göra med båda händerna på ryggen..

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: personal story för svårt
« Svar #3 skrivet: 2012-09-03, 08:03:25 »
Har upplevt samma men har hittat två lösningar på svåra Storyline kvester!

Iaf gäller dom en jag körde för Norn Warrior där jag skulle döda nån stor jävla Norn Brawler som slog lika hårt som en Tsunami.

Alternativ 1: Nuka allt du kan tills du dör. Spawna snabbt som fan och spring till bossen innan han fått full hp igen. Brukar kunna ta 25% per spawn. 5 försök senare så var han död  :banana

Alternativ 2: Som warrior är du som bäst med....hoppas ni sitter ner....PILBÅGE!!! Körde samma boss som ovan(orkade inte dö fler ggr utan ville testa range och lät bossen heala fullt) och guess what... Pew pew pew kite pew pew cripple shot pew pew dodge pew /dance=Bossen låg död utan att jag tagit nån skada.

Jag blev ledsen i ögat när Warriors bästa alternativ är en Pilbåge... gällde i PvP oxå där range va överlägset alla stackars melee som försöka komma nära.


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: personal story för svårt
« Svar #4 skrivet: 2012-09-03, 08:44:27 »
Många tycker nog att det är för svårt, pga att de stressar fram i spelet, GW2 är inte upplagt att funka på det sättet (thank God).
Jag har ännu inte haft några problem övht med min story, men kanske blir jäkligare längre fram mot lv 40 vad vet jag.
Sen om ens story är för svår trots att man utforskat alla zoner i sin level kan man ju ta med sig nån in i den?
Det gjorde jag o grabben igår iaf,,kör man samma story får man köra 2x dock, då bara den som invitar får sin personal story klar.  :drink
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: personal story för svårt
« Svar #5 skrivet: 2012-09-03, 09:14:05 »
Jag tycker dom ligger på en bra nivå. Man kan välja själv. Om man gör det när man är under levelnivån eller om man levlar sig över. Så det tycker jag är en bra lösning.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: personal story för svårt
« Svar #6 skrivet: 2012-09-03, 09:45:45 »
Jag tycker dom ligger på en bra nivå. Man kan välja själv. Om man gör det när man är under levelnivån eller om man levlar sig över. Så det tycker jag är en bra lösning.

Njaa... spelet justerar din level efter monstrena, så att man inte levla sig bort från svårighetsgraden. Till saken hör också att olika stories är olika svåra, och det är också olika svårt beroende på vilken klass man valt (min main är elementalist). Jag har inga som helst problem med ensamma melee-fighters, men när det är för många i kombination av ranged är det kört.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: personal story för svårt
« Svar #7 skrivet: 2012-09-03, 10:15:22 »
Jag tycker dom ligger på en bra nivå. Man kan välja själv. Om man gör det när man är under levelnivån eller om man levlar sig över. Så det tycker jag är en bra lösning.

Njaa... spelet justerar din level efter monstrena, så att man inte levla sig bort från svårighetsgraden. Till saken hör också att olika stories är olika svåra, och det är också olika svårt beroende på vilken klass man valt (min main är elementalist). Jag har inga som helst problem med ensamma melee-fighters, men när det är för många i kombination av ranged är det kört.

Just ja de hade jag glömt:)

Nee jag har ju bara lirat melee kanske de varit lite lättare..

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: personal story för svårt
« Svar #8 skrivet: 2012-09-03, 10:52:28 »
Jag har faktiskt dött ett par gånger i personal story. Tvingades nöta ihjäl ena med chain-re-spawn. Andra personal stories har varit för enkla.

Tycker det är skitbra om spelet är svårt. Jag vet att det inte är populärt bland allmänheten (känns inte så roligt att köra fast ett tag) - men när man väl lyckas så blir det mycket roligare.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: personal story för svårt
« Svar #9 skrivet: 2012-09-03, 10:57:48 »
Håller med,, det skall vara en utmaning.
Hoppas vid allt som är heligt att Anet inte lyssnar på "det nya communityt" och börjar nerfa spelet, då skulle det tappa tjusningen direkt =/
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: personal story för svårt
« Svar #10 skrivet: 2012-09-03, 11:46:00 »
Världens enklaste lösning vore att man tog bort level-justeringen på PS. Dom som vill ha en utmaning gör dom före den rekommenderade leveln, och tycker man det är för svårt gör man den senare.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: personal story för svårt
« Svar #11 skrivet: 2012-09-03, 12:41:00 »
 :stupid
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!
SV: personal story för svårt
« Svar #12 skrivet: 2012-09-03, 12:45:40 »
Traitpoints går väl inte ner med level eller?= högre level lättare PS

guest1645

  • Gäst
SV: personal story för svårt
« Svar #13 skrivet: 2012-09-03, 12:54:56 »
Traitpoints går väl inte ner med level eller?= högre level lättare PS

:thumb

Även om man inte kan levla över ett stycke i storyn, så kan man göra det enklare om man levlar en bit och får bättre utrustning, mer skills och mer skillpoints.
Eftersom högre level utrustning ger bättre bonusar, så blir det lite enklare.

guest3371

  • Gäst
SV: personal story för svårt
« Svar #14 skrivet: 2012-09-03, 14:20:06 »
 :stupid

 

Senaste inlägg