Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Karaktärsval...  (läst 5275 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
Karaktärsval...
« skrivet: 2012-09-04, 16:02:12 »
Jag brukar välja en karaktär och sedan köra den mycket (till skillnad från att köra många alts). I GW2 så har jag nu hamnat i något slags limbo eller förvirring då jag /för en gångs skull/ inte kan välja.

Har tre klasser jag kört upp till lvl 10+ för att jag gillar dem mer än de andra; Warrior, Elementalist och Hunter. Trodde jag valt Ele:n men läste in mig på forumen idag och fick stora tvivel. Målet är att kunna köra PvP med behållning när jag blir 80, men det är trevligt om klassen är kul att sola PvE med också.

Så här ser jag det just nu:

Elementalisten känns underhållande mest pga spell-effekts är så grafiska och snygga - men klassen får en hel del skit på boardsen. Många tycker den är klart under-powered och inte lika flexibel som de hoppats på.

Warriorn är lättkörd och anses som en stark klass,(kanske bara Guardian som starkare) men jag vill köra range och då är kanske inte Warriorn ett primärval. Rifle känns stark i solo och Longbow bra för AE i grupp.

Rangern känns ännu starkare i PvE och den erbjuder både range spike-damage och AE. Skulle tro att den funkar bra i PvP också. Har spelat denna minst men boardsen verkar klart nöjda.

:help Vad tycker du?

« Senast ändrad: 2012-09-04, 18:11:08 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Karaktärsval...
« Svar #1 skrivet: 2012-09-04, 16:56:04 »
Jaa du, jag skulle önska att jag kunde ge dig specifika råd, men ingen av de där klasserna hör till mina favoriter i GW2. Dock skulle jag råda dig till att känna efter vad som känns bäst och köra på det.

Jag bryr mig personligen inte det minsta om vad nummerräknare på något board tycker. Det som räknas är väl hur kul du har när du spelar?

Sedan tycker jag att det finns föga anledning att vänta med PvP tills du dingar 80. Visst, du kommer inte att ha lika många skills som lägre level, men du kommer åtminstone att få en känsla för spelet och ett begrepp om vilka skills du behöver skaffa. Du kanske ändrar dig helt vad gäller klasserna och gör en ny gubbe?

Om PvP är ditt fokus, så tror jag att du gör rätt i att satsa på ranged. Mina egna (ytterst begränsade) erfarenheter av WvW säger mig att det är mycket svårt att spela melee mot mänskligt motstånd. Man behöver några ess i rockärmen för att komma ikapp alla casters med speedbuffs som springer som galna höns.
« Senast ändrad: 2012-09-04, 17:45:29 by Crimson »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Karaktärsval...
« Svar #2 skrivet: 2012-09-04, 17:39:18 »
Ranger! :lil

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Karaktärsval...
« Svar #3 skrivet: 2012-09-04, 18:11:55 »
Mmm, tack för bra tips. Borde testa och köra mer PvP - har knappt kört det minsta än.  :cartman
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Karaktärsval...
« Svar #4 skrivet: 2012-09-04, 18:25:24 »
Min rekommendation..
Spelet är gratis,,spelet skall räcka länge,,testa alla klasser upp en bit,,lajja med olika vapen och spelstilar, tills du finner "the real Tiny" som skall få bli lv 80 först.

Tänk inte på pvp eller annat kullijox, spela det som är kul och anpassa din spelstil efter vad du gör, istället för tvärtom =)

Jag som inbiten Ele kör tex. efter att ha testat alla klasser mycket otippat guardian som "main",,o jag hatar ju melee klasser i spel o_O (egentligen)
« Senast ändrad: 2012-09-04, 18:27:52 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Karaktärsval...
« Svar #5 skrivet: 2012-09-04, 19:45:10 »
Jo, som ovan, men jag tror inte att du ger en klass chansen genom att "bara" levla till 15-20. Vissa menar att det är först vid level 65 som man har tillräckligt med trait-points för att öht göra en specc värd namnet.

För övrigt är det ju (föga förvånande) ranged som äger i wvw, men i Structured pvp tycker jag att melee känns väldigt starka ,mycket tack vare kartornas utformning, med mycket "skit" i vägen, som gör att melee har - om inte övertaget - så i alla fall betydligt mycket lättare.


Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!
SV: Karaktärsval...
« Svar #6 skrivet: 2012-09-05, 02:09:02 »
Glöm allt vad main och alt heter! Spela det du har lust med för tillfället. Säger jag som uteslutande spelat med en karaktär..... men jag ser honom inte som någon main! =)

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Karaktärsval...
« Svar #7 skrivet: 2012-09-05, 12:17:08 »
3st lvl 14 nu så jag har "no clue"....

Men jag tycker du ska lusläsa alla elitforum du kan hitta och sammanställa klasserna utefter värden på de grunder som beskrivs där. Pvp och PvE ska du ta hänsyn till och efter noggranna uträkningar och timvis min-maxing ska du då välja den klass som enligt experterna är den vinnande och mest op-klass idag.


Mr motsats till vad alla andra säger!  : :cartman
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Karaktärsval...
« Svar #8 skrivet: 2012-09-05, 12:55:38 »
3st lvl 14 nu så jag har "no clue"....

Men jag tycker du ska lusläsa alla elitforum du kan hitta och sammanställa klasserna utefter värden på de grunder som beskrivs där. Pvp och PvE ska du ta hänsyn till och efter noggranna uträkningar och timvis min-maxing ska du då välja den klass som enligt experterna är den vinnande och mest op-klass idag.


Mr motsats till vad alla andra säger!  : :cartman

DU är max/min Kemo!


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Karaktärsval...
« Svar #9 skrivet: 2012-09-05, 16:00:36 »
Very Casual hehe ;)

Men sant, vill man opta max och tycker det är kul så får man ju läsa på lite  :drink
En annan är för lat,,är gubben kul och går att "explora" med är jag nöjd ^^
« Senast ändrad: 2012-09-05, 16:03:14 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Karaktärsval...
« Svar #10 skrivet: 2012-09-05, 20:00:45 »
Jodå, men om man tänker sig en karriär i wvw kan det ju vara smart att välja en klass som tillför något där. Många menar för övrigt att ranger är bra på nästan allt....


Skickat från mobilen...

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Karaktärsval...
« Svar #11 skrivet: 2012-09-05, 21:31:53 »
Jag funderar själv på vilken klass jag ska köra. Spelar en Elementalist just nu men ska snart prova en annan. Är man osäker ska man prova sig fram tills man hittar vad man gillar.

Det sista du ska göra är att läsa på forum om vilken klass om är OP eller inte. Sämsta sättet att välja klass på anser jag.
Då råkar du garanterat ut för "Gräset är alltid grönare på andra sidan" syndromet. Och du kommer i slutändan sitta med alla klasser på max level. Fördelen då är ju å andra sidan förståss att du bara behöver switcha mellan dem beroende på vilken "Flavour of the Month" som gäller då alla klasser (antagligen) kommer turas om att få vara OP förr eller senare.

Mitt resonemang: Välj den klass som känns bäst.

guest1645

  • Gäst
SV: Karaktärsval...
« Svar #12 skrivet: 2012-09-05, 21:35:33 »
Har inte spelat alla klasser, men av de jag spelat har ingen gjort mig besviken. Måste säga att det är gott betyg åt spelet.

Men som tidigare sagts i tråden, testa alla klasser, och framförallt, testa alla vapen på dem. Till slut hittar du din favorit, och kan du spela den, så kan du spela den i PvP också.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Karaktärsval...
« Svar #13 skrivet: 2012-09-05, 21:56:10 »
testa alla klasser, och framförallt, testa alla vapen på dem.

 :stupid Vapnet kan göra sådan otrolig skillnad på hur man spelar klassen. Det lustiga är att man snabbt får sina favoriter, bara för att lite senare återupptäcka de man inte gillade så mycket i början. :)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Karaktärsval...
« Svar #14 skrivet: 2012-09-06, 12:38:58 »
Håller med om att vapnen är viktiga då de styr hur klassen körs och upplevs.

Det har funnits andra MMOer där en klass antingen varit under-powered eller nerfats ihjäl vid starten - vilket sedan har tagit mer än ett år att korrigera. Det beror helt på hur snabba eller långsamma spelföretaget är på att balansera. Låt mig ge några skitdåliga exempel;
- DAOC; Thane nerfades tidigt och återhämtades aldrig. När min Shadowzerker nerfades efter ett år, (i.o.f.s rättmätigt) togs klassen ned så brutalt att den blev sämst av alla (vilket var så illa att jag slutade spela).
- WoW: paladinerna dominerade i betor men nerfades så hårt att de inte hade något berättigande i PvP förrän åratal senare.
- WAR: de förbannade Bright Wizards (och deras sociopatiska klassrepresentant)  förstörde PvPn i det spelet i mer än ett år.

Nu tror jag inte så är fallet i GW2, men jag vill INTE sitta med en katastrofklass efter ett år. Ofta kan man se tendenser till ev obalanser tidigt - därav min post. :)

(Lutar mer åt Ele och Warrior nu - och kör båda så länge.)
« Senast ändrad: 2012-09-06, 23:13:09 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg