Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Karaktärsval...  (läst 5276 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest5063

  • Gäst
SV: Karaktärsval...
« Svar #15 skrivet: 2012-09-06, 20:10:20 »
Kan tillföra med det jag vet, som warrior med all-in i defensive och yxa/sköld går det väldigt bra i sPVP. Man är otroligt tankig och bra på att hålla objectives. Dock inte lika bra i WvWvW. Kan bero på att jag inte har alla trait-points än, det är ju rätt viktigt att bli odödlig i 5 sek på 25% HP, +90 toughness med sköld och +200 toughness när man är slowad till exempel. Men har svårt att det är hållbart att springa in i en zerg av 50+ pers och veva med yxan utan att avlida... Det blir heller inte så roligt att spela en klass som dör mycket, eftersom det är ganska höga straff på att dö i WvWvW... Man måste gå tillbaks, det finns nästan inga teleports och det är ofta väldigt långt.

Tycker skadan på gevär och båge är lite sådär, men det kan bero på att jag jämför det med greatsword som öser ihjäl allt, på en gång.

I PVE är det bara till att vifta med storsvärdet som sagt, så försvinner allt. Se till att plocka upp traiten som ger +40 precision per oanvänt signet asap och fyll ut skill slots med signets, 100%+ critchans är inte fy skam.


Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Karaktärsval...
« Svar #16 skrivet: 2012-09-06, 20:36:01 »
...greatsword som öser ihjäl allt, på en gång.

 :drool



=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Karaktärsval...
« Svar #17 skrivet: 2012-09-06, 23:10:38 »
Tack för bra tips. :) Har gearat upp lite nu när Trading Post funkar och ska se till att skaffa ett bra 2-handssvärd. Har faktiskt kört med Rifle ett tag då jag har lätt att kita ihjäl mobs utan att ta så mycket skada.

Under beta-week-end så körde jag med 2-handssvärd och var väldigt nöjd med det. Måste ha glömt bort det.  :cartman
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg