Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Inför Expansionen! Guildtransfer eller inte?  (läst 3692 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rhowdy

  • Old Lead Foot
  • Moderator
  • Gubbsjuk
  • *****
  • Antal inlägg: 719
Inför Expansionen! Guildtransfer eller inte?
« skrivet: 2014-10-23, 21:09:41 »
Hej på er!

Jag har fått till mig att det till 99 % kommer vara free emigration till Shadowsong från flera olika överbefolkade servrar, bland annat Outland. Vi har pratat om det tidigare och nu börjar det bli aktuellt.
Skall jag göra en Guildtransfer från Outland till Shadowsong nu när det är fri guildtransfer? (Från PVP-server till en PvE-server)

Jag tänker inte göra det, om det inte är några som tänker följa med. När jag väl gjort själva transferns så är det självklart frivilligt om man vill följa med alla sina karaktärer eller bara med någon är det helt ok.
Men Guilden Ancient Knight kommer inte finnas kvar på Outland då, och inte något som är i Guildbanken eller annat som har med AK och som finns på Outland i dagsläget.

Vill man inte eller man orkar inte flytta så är det då fritt fram att starta upp en ny Guild som heter Ancient Knights och börja om från lvl 1 med noll pengar, inga flikar i guildbanken osv om det som ovannämda sker.

Men som sagt, jag tänker inte göra en Guildtransfer, om det inte är några som tänker följa med! Då får hellre Guilden ligga kvar på Outland och den som vill får köra där, och sitta i kö för att komma in i spelet, och man kommer bli PVP:ad.

Men självklart så har jag även lösning för det... Det finns redan en Guild som heter Ancient Knights på Shadowsong som är på Alliancens sida, inte så hög i lvl i och för sig. Men det är vi som äger den Guilden oxå. Några av oss har redan testat att köra och vi har bokat upp namnet Ancient Knights, just för att ett sådant här tillfälle skulle dyka upp och vi kan flytta det riktiga AK till Shadowsong och allt skulle blir precis som det var tidigare på outland med Guildbank osv.
Så vill man spela Alliance på en PvE-server och att det inte blir någon Guildtransfer så finns det ett Guild "Ancient Knight" under OG-regi på shadowsong. Noll i  kö, inget pvp:ande om man inte själv vill det... Vill man hellre spela hord så finns Guilden "Deception" på Argent Dawn som också är i OG-regi.

Så det är bara att välja!

Men jag kommer behöver ett rätt snabbt beslut från alla, om jag skall göra en Guildtransfer eller inte? Så vi inte hamnar utanför den fria Guildtransfer fönstret.
Då kan det bli dyrt för oss alla om vi vill flytta...

/Rhowdy
GM "Ancient Knight" - Outland
« Senast ändrad: 2014-10-23, 21:23:55 by Rhowdy »

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Inför Expansionen! Guildtransfer eller inte?
« Svar #1 skrivet: 2014-10-23, 22:14:19 »
För min del så tycker jag det men som vanligt så vet jag att jag kommer att tröttna om ett halvår. Tycker väl lite att det är väl kanske ni trogna WoW spelare som ska bestämma det.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad NightBubble

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 696
SV: Inför Expansionen! Guildtransfer eller inte?
« Svar #2 skrivet: 2014-10-24, 00:18:53 »
Håller med Looser

Har precis dragit upp en till 90 och kommer att flytta några toons från min ursprungsserver bara det blir bestämt vart.

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Inför Expansionen! Guildtransfer eller inte?
« Svar #3 skrivet: 2014-10-24, 14:11:19 »
Jag tycker en guild transfer är bra, för i dagsläget spelar jag inte de karaktärerna för att det är kö hela tiden. De första 5 minuterna jag spelade av pandaria så blev jag gankad 2 ggr på 5 min(när jag återaktiverat mitt konto).

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Inför Expansionen! Guildtransfer eller inte?
« Svar #4 skrivet: 2014-10-25, 17:59:54 »
Jag tänker som looser, att det kanske främst är de mest dedikerade wow:arna som skulle bestämma detta, men jag är för en transfer till Shadowsong, och skulle flytta över alla mina gubbar om det blev en gillesflytt. Men jag är rätt casual, och spelar wow-pokemon för tillfället :)

Men köerna, oboy, köerna det kommer att bli på Outland när WoD släpps. Det är ju redan kö och problem med krascher, lagg och latency.

Mina fem kopek. Men jag kommer troligtvis inte att spela så mycket på Outland om det inte blir någon flytt, pga ganking och köer.

Utloggad Carl/Urr

  • loothog
  • Trimmar moppen
  • **
  • Antal inlägg: 95
SV: Inför Expansionen! Guildtransfer eller inte?
« Svar #5 skrivet: 2014-10-25, 18:03:57 »
Tyvärr, ingen free mig till shadowsong, bara till stormreaver och darksorrow, båda Pvp-servrar. Iaf inte i dagsläget.

Vill tillägga att en guildflytt till en PvE server är något jag gärna ser.
« Senast ändrad: 2014-10-25, 18:28:23 by Carl/Urr »
"Det löser sig, sa han som sket i vasken"

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Inför Expansionen! Guildtransfer eller inte?
« Svar #6 skrivet: 2014-10-26, 06:59:27 »
Vet ont hur mycket jag kommer spela, men är det kö och gank så lär jag ju spela mindre. Så flytta på för min del :)
Cake or Death?


Utloggad Rhowdy

  • Old Lead Foot
  • Moderator
  • Gubbsjuk
  • *****
  • Antal inlägg: 719
SV: Inför Expansionen! Guildtransfer eller inte?
« Svar #7 skrivet: 2014-10-26, 12:22:36 »
i Dagsläget är det inte en free flytt till shadowsong men jag har förhoppningar att det kommer lite närmare expansionen.

Men när chansen kommer så kommer jag göra en Guildtransfer till en PvE-server så snart det går.

/Rhowdy

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Inför Expansionen! Guildtransfer eller inte?
« Svar #8 skrivet: 2014-10-26, 14:47:47 »
:thumb

Utloggad vandromedon

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 596
  • WoW for the world
SV: Inför Expansionen! Guildtransfer eller inte?
« Svar #9 skrivet: 2014-10-26, 22:22:35 »
:thumb


Skickat me nån smaurt fån me nån app!!
Casual gamer

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Inför Expansionen! Guildtransfer eller inte?
« Svar #10 skrivet: 2014-10-29, 09:13:27 »
Kanon  :thumb
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Inför Expansionen! Guildtransfer eller inte?
« Svar #11 skrivet: 2014-10-30, 17:30:49 »
 :thumb
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

 

Senaste inlägg