Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Whiskey  (läst 53103 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Grönis

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 361
    • http://www.jensofia.se
Whiskey
« Svar #30 skrivet: 2006-06-16, 22:11:40 »
Citat från: DeadHead
Kanske det finns intresse inom OG för en gemensam whisky-trail resa till Skottland i framtiden? :)


:goodposting En strålnade idée tycker jag

guest1327

  • Gäst
Whiskey
« Svar #31 skrivet: 2006-06-19, 09:37:26 »
Varför inte?  Det kan bli kul.. Dock vill hustrun med då även hon förstår sig på denna ädla dryck :)

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Whiskey
« Svar #32 skrivet: 2006-06-19, 10:00:22 »
Jag var på Whisky-festivalen i Scotland förra året, och har precis bokat biljetter till årets. Den går av stapeln i september varje år, så vill ni fixar jag resan!!!

Biljetten är nästan gratis i förhållande till hur mycket du kan dricka...och då menar jag dricka vansinniga mängder!

Skulle tippa på att en sådan tripp kostar....3-4.000:- inalles!

Laphroaig är en av de bästa jag druckit, och det är som sagt trevligt med julkort och att vara "tomtägare"  :smoke , problemet är väl att jag lovat att inte exploatera min mark!!! *suck*

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Whiskey
« Svar #33 skrivet: 2006-06-19, 10:10:37 »
Får man bygga på sin mark? I så fall skulle vi samlat ihop alla som har mark och bygga nåt roligt på platsen! :)

I år är det inte aktuellt med någon resa för min del i alla fall, med bäbis på g och allt annat. Men gärna en planering inför framtiden!

guest1327

  • Gäst
Whiskey
« Svar #34 skrivet: 2006-06-19, 10:31:06 »
Instämmer, I år är det redan kört

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Whiskey
« Svar #35 skrivet: 2006-07-21, 15:15:43 »
har en 10-årig Talisker som var ganska nice... Lite frän i smaken men helt OK


Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Whiskey
« Svar #36 skrivet: 2006-07-21, 15:54:24 »
Nästa år kan vi lugnt titta på - kanske ihop med en festival...!!!

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Whiskey
« Svar #37 skrivet: 2006-07-21, 20:50:57 »
DD, du som verkar ha en förmåga att fixa det mesta... kanske du kan ta på dig denna uppgift? :)

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Whiskey
« Svar #38 skrivet: 2006-08-01, 10:12:44 »
Hejsan, Kerstin.

Jag är som bekant ingen whiskykännare, men detta var ngt i hästväg:
Yoichi

Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Whiskey
« Svar #39 skrivet: 2006-09-11, 11:55:57 »
Då har man varit på festival igen - och det var en upplevelse, det kan jag lova!
Jag kommer med lite tips och länkar nedan, och jag håller på att kolla upp vad vi kan göra för att fixa en whiskyresa för OG!

Nåväl till sak:
Först en nyhet Monkeys Shoulder, en helt ny whisky som introduceras på marknaden. Namnet kommer från de som arbetar med att vända tunnor och annat för hand, och när man arbetat ett bra tag med detta, kan man få just "Monkey Shoulders".
Detta är en "tripel malt" som består av 3 av de bästa Speyside´s signelmalt. Detta är en mycket lättdrucken whisky, som dom just introducerar för de som ännu inte testat whisky. Den var helt enkelt jättegod och lättdrucken.

Old Pulteney Detta dest. grundades 1826 i Wick, och är det nordligaste belägna dest. på Skottska fastlandet. En mycket trevlig bekantskap, och om jag inte missminner mig, så testades den 17 och 21 åriga....jag kan ha lite fel där (17), men denna whiskyn är ett säkert kort, inget att tvivla på, och en blivande klassiker hos mig.

Bunnahabhain - Absolut den mest prisvärda 10-åriga whiskyn av alla. Den är billig och väldigt god. Jag gick och väntade i 2 timmar på att dom skulle öppna den 25-åriga, och det var värt väntan....det kan jag garantera....

Benromach Detta gentlemen, ÄR en riktigt bra whisky. Extremt bra kvalitet, och jag hoppas verkligen att ni testar denna. Jag provade deras 21 & 25-åriga, som helt enkelt var toppen. Esset, var deras 1968, en magisk sak, som är skitdyr, men.....just bara så bra!

Arran Ytterligare en mycket trevlig bekantskap - rek varmt!

Här kommer ett RIKTIGT guldkort....
Douglas Lain & Co. Ltd - Detta mina vänner är bara så bra det kan bli...PUNKT! Gå in på deras hemsida, titta, fundera och sedan kan ni beställa deras specialiteter antingen från Systembolaget eller någon On-Line shop på nätet. Man skulle kunna beskriva deras produkter som "Ta din absoluta favorit, välj sedan samma från detta företaget, Single Barrel, eller i  annan form....och det är som gentlemannen jag talade med "- Ayyyyeee, iss lik an cloooud af tistes welling up in uor mouuuth! laddie...."

www.douglaslaing.com

Jag återkommer med lite mer info och roligheter kring min absoluta favorit dryck - Whisky, livets vatten!

DD :thumb


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest1327

  • Gäst
SV: Whiskey
« Svar #40 skrivet: 2006-09-11, 12:43:36 »
Hmm, och du fick förståss en pava, när du lurade i dem att vi kommer att rusa dit och köpa, din rackare där :D

Det låter onekligen gott....  mmmm

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Whiskey
« Svar #41 skrivet: 2006-11-14, 12:01:40 »
Vad tror ni om den här? Kan den vara något?

http://www.e24.se/dynamiskt/efterborsen/did_14043053.asp

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Whiskey
« Svar #42 skrivet: 2006-11-14, 12:11:19 »
Vad tror ni om den här? Kan den vara något?

http://www.e24.se/dynamiskt/efterborsen/did_14043053.asp

Ja va fasen, jag slog till på ett par. Pengar är ändå bara en världslig sak!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Whiskey
« Svar #43 skrivet: 2006-11-14, 12:49:30 »
meh, skulle gissa att en flaska Old Spice smakar bättre :)

guest1327

  • Gäst
SV: Whiskey
« Svar #44 skrivet: 2006-11-14, 13:04:11 »
 :stupid

Sprit som legat på flaska i 100 år har INTE ändrat sig nämvärt, sen den buteljerades, och inte var whiskeyframställning lika bra då som den är nu.. Jag är övertygat om att det smakar finkel. Men någon "börsjuppie" vill säkert ha pavan för att skryta med.

Sprit ska ligga på FAT för att alla smaker och aromer ska komma fram. Men jag antar att de som säljer pavorna räknar med att "juppisarna" ska kasta sig över dem, så de kan kamma hem en stor vinst.... 

 

Senaste inlägg