Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Rollspelare och Fps:are  (läst 5579 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest192

  • Gäst
Rollspelare och Fps:are
« skrivet: 2007-04-28, 10:01:24 »
Jag tycker att det är litet rörigt att  hitta till "mina" kamraters inlägg då jag listar nya inlägg.

Detta beror på att listan blir lång och till en viss (ganska stor) del består av inlägg från andra sektioner, wow och så vidare.(jag vet inte ens vad de heter eller betyder/innebär)

Nu kanske bara jag besväras av detta och då kan ni bara gå vidare och lämna det här som ennu ett gnäll från pappsen, eller om fler än jag tycker det är litet jobbigt...

kunde man kanske få en funktion till att filtrera bort "oönskade" sektioner?

Eller är det kanske dags att ta upp en disskussion om att dela upp OG i olika delar helt och hållet?

Jag vet ju inte hur många som både gillar rollspel och fps, jag ser ju bara världen genom mina glasögon, och inbillar mig att man antingen gillar det ena eller det andra i huvudsak. Men vad vet jag gamla fnask, som prostinnan sade.

Pappsen, sitter med halsont och surar


Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Rollspelare och Fps:are
« Svar #1 skrivet: 2007-04-28, 10:14:50 »
Kunde man kanske få en funktion till att filtrera bort "oönskade" sektioner?

 :stupid
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Rollspelare och Fps:are
« Svar #2 skrivet: 2007-04-28, 10:28:21 »
Till vänster om titeln på de flesta huvudtavlorna finns det ett litet minustecken. Testa att trycka på det :whisper I övrigt tycker jag att en uppdelning av OG är en dålig ide, då åtminstone jag började som fps, gick mer åt RP efter ett tag, och med all säkerhet kommer att vända tillbaka när det dyker upp ett spel med bf1942:s kvaliteter igen. Samtidigt har jag behållit de polare jag skaffat mig inom båda falangerna och vi är ju rätt många hermafroditer...
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Rollspelare och Fps:are
« Svar #3 skrivet: 2007-04-28, 10:54:47 »
Du missuppfattar oss Loppan, vi syftar på när vi går in på Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök. I den sökningen skulle jag någonstans vilja välja vilka delar som ska vara med i sökningen för mig...
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

guest3

  • Gäst
SV: Rollspelare och Fps:are
« Svar #4 skrivet: 2007-04-28, 14:03:42 »
Det ligger redan i listan över önskade förbättringar på forumet. Vi måste dock bli klara med det vi arbetar med först. Dessutom måste vi bli klara med utredningen om vad det kommer ha för konsekvenser. Vi får aldrig uppleva segregering.
Jag upplever precis samma problem som er. Vi la in en sån funktion på slutet när vi körde gamla motorn (om jag minns rätt).

Det jag skriver låter som ett statligt verk. Det tar sån tiiiiiiiid. Men så är det även med idéella projekt ibland.

:sorry Ni får vänta.

guest3

  • Gäst
SV: Rollspelare och Fps:are
« Svar #5 skrivet: 2007-04-28, 14:06:54 »
ps. Ett sätt att skynda på detta är att välja bättre namn på tråden så vi kan identifiera önskemålet sen. :whisper

guest192

  • Gäst
SV: Rollspelare och Fps:are
« Svar #6 skrivet: 2007-04-28, 18:24:36 »
Med bättre namn menar du då, roligare namn? Eller effektivare namn?

Trillatråd=roligt namn
Björntråd=effektivt namn


ja ja ja, jag väntar tålmodigt på lösningar i en fjärran framtid, och läser under tiden med förvåning och förbryllan en del besynnerliga inlägg som RP:are skriver ... av vilka jag inte fattar ett jota utan som får mig att känna mig som den överårige gubbe, vilken jag egentligen är, som missat hela poängen med persondator, en vilken tiden sprungit förbi, ståndes i snålblåsten stödjande sig på en käpp lyssnande till suset av, ja vad det nu var som for förbi? Vet ej vet ej...  ock ock

 :old

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Rollspelare och Fps:are
« Svar #7 skrivet: 2007-04-28, 19:21:39 »
En liten parantes bara... om det någonsin kommer ett spel med samma fantastiska spelglädje som Quake's igen (alltså ettan), så är nog chansen stor att man trillar dit för ett FPS lir.

Helt enkelt bästa FPS liret någonsin - basta!

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Rollspelare och Fps:are
« Svar #8 skrivet: 2007-05-03, 14:20:11 »
Jo, jag är ju en trollis ;) Lirar lite fps men mest mot troll och sådant tjafs....

Men jag håller med pappsen. Forumet är stort och spretigt. Tycker dock INTE att OG ska delas upp utan det som behövs än en möjlighet att "prenumerera" på det man vill på forumet. Kunna gömma vissa delar etc. Nu vet jag inte om det ens är möjligt i phpbb men om det är det så vore det nog en bra idé att installera.

För som det är nu är forumet stort och aktivt, man kan lätt spendera dagar på att läsa trådar och svara på trådar. Så ett datamining verktyg vore ju bra :)

Tänk om man kan själv kan välja vilka trådar som ska finnas med i ens egna "Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök. "

Det vore ju kanon!
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Rollspelare och Fps:are
« Svar #9 skrivet: 2007-05-03, 19:50:33 »
Men kära vänner...... :help
Jag är väl en av de där av den aviga sorten som faktiskt spelar just p.g.a OG!
Jag spelar mer eller mindre sporadiskt: BF2 med samtliga moddar och lullull... WoW, Vanguard, GuildWars, Ravenshield osv osv på¨grund av ER - mina vänner!

Det jag tycker är lite sorgligt i kråksången är att det faktiskt är väldigt lätt att gnälla (observera nu att detta INTE på något sätt är riktat mot vår käre pappsen...väldigt viktigt) och tycka att saker är lite "kass"...."tappat stinget"..."inget folk som lirar"...MEN gör något vänner!

Enda anledningen till att jag har lite svårt att just lira BF2, är p.g.a mina mer eller mindre konstanta datorhaverier....

Vill man ha mer folk i en avdelning, få mer frekvent postande, så BÖR man vara den som själv drar första strået till stacken, uppmuntrar, sliter, gnager, river i folk så att dom kommer igång.

Vi är världsbäst på att gnälla, och är värdlsbäst på att vara kamrater, och om det är så att man inte gillar inlägg om "gnomelittlepeople med sjunks och toppiga mössor" - LÄS det inte.......ingen tvingar någon att läsa saker man inte är intresserad av, men allteftersom att folk vill ha en den ena divisionen hit och en den andra, så till slut så blir det en massa lösa trådar, och det upplevs som det postas mindre....

Nepp, sträck på er OG-are, vi är ju just detta, och HJÄLP till att få ett aktivt forum, hjälp till att tjata, och hjälp till!!!

Vänligen

Deathdealer - Klanledare för Old Gents..... :thumb :thumb :thumb


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
SV: Rollspelare och Fps:are
« Svar #10 skrivet: 2007-05-03, 19:59:40 »
Bra skrivet DD  :thumb

Sen kan man ju dra lite nytta av sina nyförvärda kunskaper inom Wow, som man erhållit då man ögnat igenom flertalet wow (och andra liknande) trådar i sin jakt på guldklimparna som är värda att läsa.

Ta tex på lunchen när kollegorna drar igång munlädret, då är det bara att haka på.

- Javisst, den där kazakstan nyckeln. Det var mig en redigt tuff omgång.

- Nja, i kväll ska jag nog ta en sväng till Tavernan och se om jag kan hitta några schyssta farmingställen.

 :cartman


(Doktorn väntar otåligt på filter för olästa inlägg)
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Rollspelare och Fps:are
« Svar #11 skrivet: 2007-05-03, 20:57:38 »
Förstår inte riktigt vad problem är här egentligen? Tycker ni att för få lirar FPS:er, och hur ska det bli fler genom att splitta OG? Tro mig, jag har tidigare under min tid som KL, tänkt tanken. Men insåg snabbt att det var fel väg att gå för det "spiller" över mellan de olika spelen. Folk som lirat FPS:er provar lite MMORPG och vice e versa.

Men om vi ska leka med tanken och dela upp FPS och MMO. Då är nästa fråga vilket FPS ska vi då samlas omkring? BF2? Men är det ok med nån mod, då många som spelat det sen scratch tröttnat på "vanila" BF2. Eller är det BF2142 som gäller? Eller Raven Shield, eller vad? För jag menar vi kan ju inte låta folk spela vilket FPS som helst?

Nä, ni inser att det funkar inte - OG är INTE en BF2-klan, eller en WoW-klan eller nått annat utan allt det där. Vi är det som våra medlemmar lirar och har kul tillsammans med.

Jag säger som jag tror Prunis brukar säga, "vi kan spela vad som helst, Hjärter eller Fia-med-Knuff" (Airam :flirt), bara vi har kul tillsammans!"


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Rollspelare och Fps:are
« Svar #12 skrivet: 2007-05-03, 21:03:27 »
Jag säger som jag tror Prunis brukar säga, "vi kan spela vad som helst, Hjärter eller Fia-med-Knuff" (Airam :flirt), bara vi har kul tillsammans!"

Hi, hi, hi...  :lolabove  :thumb
Ja, jag är med på det mesta. Man ska väl alltid prova innan man bestämmer sig... eller ja... oj... nu vart det konstigt... igen... menar ju inte såå... hrm... oj vilka blanka skor jag har... *skuttar iväg och nynnar på schlagers från 70-talet* ;)
« Senast ändrad: 2007-05-03, 21:07:54 by Airam »

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Rollspelare och Fps:are
« Svar #13 skrivet: 2007-05-03, 21:27:02 »
Som Johnny sa så spiller det över folk mellan delarna vilket är bra , folk klickar på en länk i en forumdel där de aldrig varit förut och får syn på ett snyggt screenshot, diskussion om ett nytt spel osv osv vilket gör att man kanske testar nåt nytt.
Är man helt ointresserad av en tråd så klickar man helt enkelt inte på den.

Själv så körde jag enbart BF2 men tittade in ibland på wow och GW delen för att kolla vad de höll på med. Spelen såg intressanta ut men det tog ändå 1 år innan jag köpte wow.( DD sparkade mig i röven in i spelbutiken i borås för att inhandla det)

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Rollspelare och Fps:are
« Svar #14 skrivet: 2007-05-03, 22:37:30 »
Och en annan körde bara fps innan man var på lan i Borås och spöade skåningar på löpande band i FlatOut. pga av detta så vann jag ett ex av WoW. Ganska lite jobb för att vinna ett spel tycker jag. Nästa gång får Thalanos och gänget ta och kämpa lite mer tycker jag.  ;)

Nu så är mitt wowande dock slut och så även datorn men när den är igång igen så kommer jag tillbaka fast nu är det travian som gäller.

http://www.travian.se

 

Senaste inlägg