Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ny skärm, tack.  (läst 10598 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Ny skärm, tack.
« Svar #15 skrivet: 2007-09-13, 11:09:17 »
:lolabove

Nu vet jag inte hur Enos respektive ser ut, men jag fick ändå sköna bilder i huvudet. :)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest1538

  • Gäst
SV: Ny skärm, tack.
« Svar #16 skrivet: 2007-09-13, 12:55:40 »
YAY!!!

SMS'et har kommit och jag ska hämta ut skärmen idag efter jobbet.  :D :D :D
imorrn kommer en första kommentar.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Ny skärm, tack.
« Svar #17 skrivet: 2007-09-13, 13:03:28 »
Vit/Silverfärgad fot är bra! Dammet syns inte så bra då ;)

Förresten är det bra med dålig betraktningsvinkel. Större chans att man hinner stänga ner porren innan respektive hinner se den   :flirt :tits
Eftersom det är betraktningsvinkeln i höjdled vi talar om, så antar jag att din fru går i väldans höga klackar där hemma, eller ålar sig fram på golvet. ;)
Båda svaren är rätt - fast i kombination med varandra  :oggubben

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Ny skärm, tack.
« Svar #18 skrivet: 2007-09-13, 13:56:54 »
DD: Har handlat av Datorbutiken.com två gånger för eget bruk och blivit blåst bägge gånger. Komplett ger mig de avtal jag vill ha. Och Datorbutiken.com vägrar skriva de avtal jag vill. Sorry.

Inga probs Calle!!!
Att du handlar där är väl helt ok, vem som hellst som vill och har ett reg.nummer kan handla där som ÅF!
Det jag menar är att Datorbutiken sponrar oss...vilket inte komplett gör, och på lanet påminde jag om vikten av att vi stöttar de som stöttar oss....det var bara det!
Men det spelar knappast någon roll längre, då det var det sista WCL som gick av stapeln!

Puss på er! :thumb

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest3

  • Gäst
SV: Ny skärm, tack.
« Svar #19 skrivet: 2007-09-13, 14:01:54 »
Inga probs Calle!!!
Att du handlar där är väl helt ok, vem som hellst som vill och har ett reg.nummer kan handla där som ÅF!
Det jag menar är att Datorbutiken sponrar oss...vilket inte komplett gör, och på lanet påminde jag om vikten av att vi stöttar de som stöttar oss....det var bara det!
Hittade skärmen ännu billigare hos en annan leverantör, så lurad blev jag nu mä. Får skylla mig skälv. :cartman

Men det spelar knappast någon roll längre, då det var det sista WCL som gick av stapeln!

Puss på er! :thumb

DD
:eek *Hoppas det inte är mitt fel*

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Ny skärm, tack.
« Svar #20 skrivet: 2007-09-13, 14:34:31 »
Men det spelar knappast någon roll längre, då det var det sista WCL som gick av stapeln!

Puss på er! :thumb

DD

Men va?  :cry

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Ny skärm, tack.
« Svar #21 skrivet: 2007-09-13, 16:50:25 »
Nääää  :cry
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest3

  • Gäst
SV: Ny skärm, tack.
« Svar #22 skrivet: 2007-09-13, 20:43:45 »
Faktum är att foten på skärmen var vit. Ska ta hem ett ex av den andra och jämföra. Kanske byter jag. Får se vad som är skönast för ögonen.
Jag har skärmen framför mig nu, men tycker ljusstyrkan är för stark. Måste ställa in lite.

Huvudfrågan gällande vridbarheten vertikalt och betraktningsvinkeln vertikalt är glasklar. Bägge är perfekta. Jag kan hänga i taket och spela (om jag skulle vilja).

Mer åsikter kanske följer...

guest1538

  • Gäst
SV: Ny skärm, tack.
« Svar #23 skrivet: 2007-09-14, 01:07:58 »
kan inte annat än att hålla med.
efter en repa i karazahn och en del pvp så tycker jag att skärmen verkar riktigt bra.
Ska sätta mig och titta på nån film så man kan ställa in den lite till.

guest3

  • Gäst
SV: Ny skärm, tack.
« Svar #24 skrivet: 2007-09-14, 13:33:19 »
Efter lite mer testning kan jag bara konstatera att den är skit jämfört med min gamla CRT-monitor. Det är mycket plottrigare bild (precis som på alla andra TFT-skärmar). Jag saknar min gamla CRT 21" men jag har bara inte plats för den längre. Faxen är i vägen.

Men det blir nog bättre om jag orkar ställa in den ordentligt.

guest191

  • Gäst
SV: Ny skärm, tack.
« Svar #25 skrivet: 2007-09-15, 14:52:15 »
@Healey
Vad tycker du, är du nöjd?
@Cartman ... är du helt missnöjd med denna skärm? Om du nu jämför med andra tft du ev. har erfarenhet av ....

Jag är inne på att skaffa ny större skärm för spel och film ....

guest3

  • Gäst
SV: Ny skärm, tack.
« Svar #26 skrivet: 2007-09-15, 15:10:36 »
Nja, jag måste säga att jag inte ser så stor skillnad jämfört med min andra TFT (en Viewsonic). Den är naturligtvis bättre än min Yakumo-skärm som jag har till PC-byggen, men det är inte så konstigt eftersom det är en budgetskärm.

Jag skulle nästan vilja säga att det är den extremt tydliga bilden som gör att det nästan ser sämre ut för allt blir så plottrigt. Jag tror inte man kan komma längre med LCD-tekniken. Hoppas på något nytt, bättre senare.

Som sagt, jag var lite bortskämd med min gamla CRT som sparkar rumpa på allt annat i skärmväg.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Ny skärm, tack.
« Svar #27 skrivet: 2007-09-20, 19:28:50 »
Har du dragit igång cleartype Cartis? Det gör ju att text inte blir lika pixligt på den skarpa skärmen. Det är ju inte alla som gillar det, men du kan ju alltid prova. (Om du inte redan gjort det).

(högerklicka på skrivbordet -> egenskaper -> utseende -> effekter -> ...utjämna kanterna på skärmteckensnitt)

Vill man tuna det litet extra kan man installera ett av microsofts egna powertoys -> Cleartype Tuner
Den finns på http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest3

  • Gäst
SV: Ny skärm, tack.
« Svar #28 skrivet: 2007-09-20, 21:55:29 »
Jag har inte gjort det, Skuggis. Jag väntar tills jag får hem några andra 22"-are att jämföra med. Vill inte riva upp förpackningen om jag ändå ska sälja skärmen. :)
Fanns inget att slanga ner på LGs hemsa.

Jag ska kolla PowerToys när jag sitter vid speldatorn och har tid.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Ny skärm, tack.
« Svar #29 skrivet: 2007-09-20, 21:59:23 »
Jag kanske missförstår dig Cartis, men Cleartype är inbyggt i XP, så det kan du ju prova bara du har slärmen inkopplad. Och det verkar du ju ha eftersom du testat? :)

Jag hajar noll... :cartman
*fniss*
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

 

Senaste inlägg