Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Förra årets drömelva i Allsvenskan  (läst 1742 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Förra årets drömelva i Allsvenskan
« skrivet: 2006-01-08, 23:35:30 »
Jag är inte den som uppskattar bloggar så värst mycket. Men idag råkade jag hitta en som var rätt rolig, skriven av en Malmö-supporter:

Målvakt:
Stefan Selakovic - värvades som anfallare, men Janne Plånbok och hans kompisar såg till att Selakovic mest kom att uppmärksammas för sina insatser som målvakt.

Back (vänster)
Tuborg guld - den back Joseph Elanga drog i sig en sen fredagskväll på Slagthuset i Malmö.

Mittback
Olof Mellberg - "Hands up, baby Hands up"! Mannen som gav hjärnsläppet ett ansikte.

Mittback
Andréas Lilja - ja, jag vet att han spelar hockey, men för en back är det extra viktigt att spela för laget och just lagarbete verkar Lilja vara något av en expert på...

Back (höger)
Alexander Östlund - i brist på konkurrens, precis som vanligt....

Högerytter
Paolo Di Canio - "Jag är fascist, inte rasist", säger Lazios anfallare. Ja ja, långt ute till höger platsar han i alla fall. Vi är väl ganska många som gärna skulle se honom ännu längre ut till höger, d v s så långt bort ifrån en fotbollsplan som möjligt.

Vänsterytter
Cristiano Lucarelli - Livornos skyttekung som inte ens ville prata om Di Canios fascisthälsning. Lucarelli har under sin karriär bland annat bannlysts från Italiens juniorlandslag för en hyllning till Che Guevara på plan och bötfällts för att ha visat sin "kommunistiska" knytnäve åt Lazios fascistsympatiserande klack.

Defensiv mittfältare
Louay Chanko - så här sa Lolo "jag har inte gjort nåt fel" Chanko till Svenskafans: "- Provtränar är fel ord. Jag kom ner i går och har sett dem spela en match, men jag har inte tränat med laget." Jo, tjenare! Nästan omedelbart dök det upp bilder på Chanko, i en gul fin väst, tränandes med AEK Aten.

Offensiv mittfältare
Daniel Andersson - Daniel vet verkligen hur man går till attack. Det fick en inrusande Besiktashuligan känna på när Daniel fällde honom med en mycket välriktad spark.

(Slit och) Släpande forward
Daniel Bernhardsson - medan storlagens stjärnor går hem och spelar Playstation efter träningen, så beger sig Gefles Bernhardsson hem till sitt yrke som bonde.

Spjutspets
Admir Dautovic - i Kalmar AIKs fotbollslag som fördes till sjukhus sedan han träffats av ett spjut i ryggen när friidrottarna tränade på Fredriksskans. Admir klarade sig undan med ett köttsår.

Tränare
Norbert Meier - Duisburg-tränaren fick sparken efter att hamnat i bråk med FC Köln-mittfältaren Albert Streit när lagen möttes. En dansk skalle, och en elegant därpå följande filmning, från Meier gjorde att han fick lämna Duisburg.


Och så finns det folk som tycker fotboll är tråkigt...

 

Senaste inlägg