Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: AK RAIDAR - Torsdagar & Söndagar - ALL INFO HÄR!  (läst 15577 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: AK RAIDAR - Torsdagar & Söndagar - ALL INFO HÄR!
« Svar #45 skrivet: 2011-12-11, 19:18:06 »
Varför kan AK inte samarbeta med Ipsum Explicare?


De valde att inte följa både AK och OG regler och lämnade.

Behöver jag säga mer?!

Ja det behöver du nog. Jag trodda att "stridsyxan" va nedgrävd och att allt var okej igen. Om de nu bröt mot OG så grovt, varför är de då kvar? Eller väntar de fortfarande på sanktioner?


Detta ärende ligger hos OGs ledning och du får vända dig till dom för mer information. Jag tänker inte gräva i något sådant just nu tyvärr Maria!

Det va lite dit jag ville komma. Alla verkar ha kommit över det faktum att de lämna, var varför inte samarbeta med, de våra...

Jag tar gärna och förklarar vad som hände för dig Maria men tar det gärna inte här på forumet. Kan ta det på TS när du är inloggad!

Sen kan jag hälsa från hela AKs ledning att något samarbete med Se Ipsum INTE kommer bli aktuellt så länge denna ledning sitter!

Mvh
Bahaa


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: AK RAIDAR - Torsdagar & Söndagar - ALL INFO HÄR!
« Svar #46 skrivet: 2011-12-12, 07:30:04 »
Varför kan AK inte samarbeta med Ipsum Explicare?


De valde att inte följa både AK och OG regler och lämnade.

Behöver jag säga mer?!

Ja det behöver du nog. Jag trodda att "stridsyxan" va nedgrävd och att allt var okej igen. Om de nu bröt mot OG så grovt, varför är de då kvar? Eller väntar de fortfarande på sanktioner?


Detta ärende ligger hos OGs ledning och du får vända dig till dom för mer information. Jag tänker inte gräva i något sådant just nu tyvärr Maria!

Det va lite dit jag ville komma. Alla verkar ha kommit över det faktum att de lämna, var varför inte samarbeta med, de våra...
Sen kan jag hälsa från hela AKs ledning att något samarbete med Se Ipsum INTE kommer bli aktuellt så länge denna ledning sitter!

Mvh
Bahaa

Det är en annan femma.

Ja men då har vi inga fler alternativ, Mirabel har splittrats och spelarna där är spridda med vinden... Vet att några förr i tiden, har på egen hand fyllt ut för... (Ah, shit, kommer inte ihåg vad de heter nu, återkommer med namn när jag vaknat) ett engensktalande högpresterande men litet gille, när de haft ont med folk. Där kunde man kanske se om det fanns intresse för samarbete, men då kommer ju problematiken med ts och språk in i bilden... hum... Det är svårt. Det allra lättaste hade ju vara att få upp räd-intresset inom gillet, för vi är ju nog med folk både en och tre gånger om.

Jag tror att om dessa alt- alternativ casual-casual- räderna kommer in på kalenderns så att folk förstår att det är ett bestående alternativ som tas på lika stort allvar som de andra räderna från "ledningens" sida så kommer det nog in mer intresseanmälningar.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: AK RAIDAR - Torsdagar & Söndagar - ALL INFO HÄR!
« Svar #47 skrivet: 2011-12-12, 08:19:42 »
Mirabiles fd ledning spelar redan i ak:)

Klart man kan ragga folk till raider från andra guilds. Men då är de inte personer man inte alla känner till. Så då blir de inte så ofta så roligt på ts, eftersom blyghe kommer.
Sen bör de andra guilden ha samma syn på spelandet, annars skär de sig lätt.

Sen är de 11-13 st anmälda till varje raid hitills. Då innebär de att 1-3 ak spelare lär lira med 7-9 "ramdoms". Och då står jag iaf hellre över. De innebär också att de bara är 1-3 som behöver stå övEr varje gång. Och jag tycker inte de borde vara något problem:) iaf inte för mig själv. Är gärna reserv när de behövs.


Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: AK RAIDAR - Torsdagar & Söndagar - ALL INFO HÄR!
« Svar #48 skrivet: 2011-12-12, 09:14:13 »
Japp, vi har ju försökt få upp intresset på olika sätt. Det finns en "vakant" plats som alt/casualraid-reseledare öppen för ansökningar :) Är du sugen på att ta tag i detta Brynja?

Det har varit lite svårt att få snurr på någon som helst organiserad verksamhet utöver raids den senaste tiden, men om du vill och orkar ta tag i det, så vore det kanon! Du fick ju fin fart på achievmentfredagarna, tex. :thumb

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: AK RAIDAR - Torsdagar & Söndagar - ALL INFO HÄR!
« Svar #49 skrivet: 2011-12-12, 10:29:41 »
Ja ni, mina vänner. Har sagt att jag kan ta på mig ansvaret för lite altraids och annat men kan Brynja ta det så får hon gärna :thumb Annars så har jag tänkt försöka se intresset denna veckan på antingen tis, ons eller lör.

Jag har två veckor försökt att få till altraid, förvisso med kortvarsel, men med svagt intresse. Om vi kollar primära raidanmälningar så har det varit svagt med svar även där. Detta har blivit lite bättre på senare med fler som aktivt väljer olika "status". Att man sätter sig åtminstone som, tentative eller declined, visar att vi har mer intresse nu än i slutet av FL och det är bra, tycker iaf jag!

Vad vill jag ha sagt? Jo, det kanske inte går att få till en extra raiddag just för tillfället. Kanske måste vi försöka få gillet att använda forumet mer. Använda ING PM för att dra i spelare som kanske inte "vågar" anmäla sig osv. Jag vet att det finns folk därute som egentligen vill vara me, dock är jag inte helt säker på hur vi skall engagera dem. :hm


Ang. mina tidigare inlägg så tror jag att jag har problem att uttrycka mig för ingen verkar se vad jag främst menar. Det funkar hur som helst bra som det är och det är inte nuvarande raiduttagningar jag ifrågasätter och absolut inte er rädledares arbete, nej detta arbete :bow jag för. Ska försöka smutsa ner Bahaas öron i ett intimt samtal någon gång istället :)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: AK RAIDAR - Torsdagar & Söndagar - ALL INFO HÄR!
« Svar #50 skrivet: 2011-12-12, 11:00:39 »
Använd in-game kalendern, lägg upp raids flera veckor i förväg, och gör reklam för dem, så skall du se att det ordnar sig Arkalos :)

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: AK RAIDAR - Torsdagar & Söndagar - ALL INFO HÄR!
« Svar #51 skrivet: 2011-12-12, 23:33:13 »
Tack för frågan, men det spelar ingen roll hur mycket vilja det finns från min sida så kan jag inte boka upp mig som RL som det ser ut nu. Sitter fortfarande och vill räda men de senaste veckorna har jag varit överlycklig över att jag nästan har kunnat spela 3h i veckan. Sug och vilja till spel finns, men inte tid. Någon som har några dagar och timmar över i veckan får gärna dela med sig till mig =)

Nä, pugga är inte kul. Men det borde väll bli ett litet uppsving över jul, många är lediga. Och så vet man ju inte vad nästa år för med sig =)
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: AK RAIDAR - Torsdagar & Söndagar - ALL INFO HÄR!
« Svar #52 skrivet: 2011-12-20, 08:19:20 »
Yo

Det ser lite tungt ut för den där extra deathwing raiden ikväll va. Var bara sex anmälda.

 :supporter

 

Senaste inlägg