Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: World of Logs  (läst 41234 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Babsan

  • =[OG]=Medlem
  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 246
SV: World of Logs
« Svar #45 skrivet: 2011-08-19, 08:29:58 »
God morgon och tack för senast. Här kommer ett par fighter från gårdagens upprensning ur en DK:s perspektiv.

Shannox: http://youtu.be/2H1QLyAEwJI

Beth´tilac: http://youtu.be/pTe4BZ7n1ak
Never get angry at the stuiped people...

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: World of Logs
« Svar #46 skrivet: 2011-08-19, 08:34:59 »
Jag vill också passa på att tacka mamm....jag menar alla som var med igår, också stort tack till den nya lore uppdateringen just släppt från Daddyleaks.

Citat från igår: (EDIT)
Citera
Bra att trädet fick en kniv så kan han tälja lite på sig själv.

Vill också tacka för förtroendet som jag och Doktormugg fick att styra benen och speciellt tack till Hitch som hjälpte till när vi inte riktigt lyckades vrida honom dit vi ville! Det var inte helt enkelt att hålla utkik efter vulkaner samtidigt som allt annat och ja jag använder mina norska hjärnceller maximalt, utefter förmåga givetvis. :D

Till sist vill jag säga såhär:

På söndag går han ner!
« Senast ändrad: 2011-08-19, 08:54:22 by arkalos »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: World of Logs
« Svar #47 skrivet: 2011-08-19, 08:56:18 »
Ja fyfan va det sas skumma saker igår :)

Tack Babsan för filmerna! En timmes fördriv på jobbet tackar vi för ;)


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad vandromedon

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 596
  • WoW for the world
SV: World of Logs
« Svar #48 skrivet: 2011-08-19, 10:42:10 »
Och jag tycker det var intressant att veta att gnomeregan har varit gynekolog anläggning från början.
Det är så mkt man missar när man inte läser på, på Lore.

Osse tack för staven
Blev jätte snyggt på Hitch
/ Hitch


---
- Sent from my Ajfoon using my fingers
Casual gamer

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: World of Logs
« Svar #49 skrivet: 2011-08-19, 12:46:07 »
Jag avslutade gårdagens raid med en riktigt härlig magkänsla :sun

Vi har verkligen hittat tillbaka till glädjen i raidandet, och att nu allt slit med wipes ger frukt i form av kontrollerade, snygga bosskills gör inte saken sämre. Ni är bäst! :bow

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: World of Logs
« Svar #50 skrivet: 2011-08-19, 13:55:11 »
Då har jag studerat loggarna lite och observerat följande.

Om vi först jämför loggarna från första gången vi provade Lord Rhyolith kan man se att Eruption skadan och stackarna är betydligt högre då än den var igår. Så nerfen fungerar. AK style, yay!  :banana

Däremot så har jag jämfört första och sista försöket mot andra försöket där vi tog oerhört mer skada än vi borde. Det beror på att vi har högre stack på Eruption i det andra försöket. Stackarna i försök ett och tre ligger mellan 8-12 lika fördelat över hela räden medans försök två är betydligt hårdare med sina 15-19 stackar så att ni helare kände press under andra försöket är inte konstigt.

Man ser också att totala skadan leds utav Concussive Stomp i försök ett och tre men att Eruption går om i försök två (första gången vi gav oss på denna encounter var Eruption totalt ledande overall på skada). Däremot så utgör Concussive Stomp oerhört stor del av skadan så förändring i placering av räden kanske borde ses över.

DTPS är mycket högre i andra försöket och då vi hade lite adds problem i sista försöket är det också lite för mycket men det är ändå andra försöket som är värst, när vi har för många stackar av Eruption.

Som notering kan vi ta med att varje vulkan när den spawnar är inaktiv i 15-20 sek innan den börjar att spotta på räden, tre spelare varje gång, som då tar stackar av Eruption.


Slutsats och fråga?

Eruption verkar fortfarande vara den största boven till våra wipes. Första försöket lyckades vi styra honom över rätt många vulkaner, aktiva som inaktiva, och det verkade gå vägen nästan i allafall. Så jag tycker att vi ska fortsätta enligt den linje som vi hade i försök ett nämligen att dra över varje vulkan, med risk för feltolkningar, :flirt inaktiv som aktiv.

Jag tycker att vi måste sätta upp regler för hur räden skall placeras i förhållande till Lord Rhyolith framfart och hans stomp. Den ligger på 20 yards och det är väl möjligt att undvika den eller utgår det från hans hitbox som sträcker sig över hela plattformen? :cartman Tänker mest på kortsidan när han drar över vulkanerna i mitten. :flirt


Jag avslutade gårdagens raid med en riktigt härlig magkänsla :sun

Vi har verkligen hittat tillbaka till glädjen i raidandet, och att nu allt slit med wipes ger frukt i form av kontrollerade, snygga bosskills gör inte saken sämre. Ni Vi är bäst! :bow

Du är helt klart inkluderad Daddy!  :supporter
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: World of Logs
« Svar #51 skrivet: 2011-08-19, 14:37:27 »
Sjukt bra analys Arkalos! Ska fan göra dig till raidanalytiker eller nåt ;)

Men håller med dig där daddy. Magen mådde bra igårväll. Inte pga kakorna jag åt eller skratten jag fick av att Zachim va full på TS utan för hur härligt det va att raida igår!

Och allt detta trots att jag tydligen är gnome  :D


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: World of Logs
« Svar #52 skrivet: 2011-08-19, 15:35:02 »
Jag, full? Har aldrig hänt...

Nä, nu ska jag iväg till systemet och köpa ny baginbox till min sambo =)
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: World of Logs
« Svar #53 skrivet: 2011-08-19, 21:06:13 »
bra analys Arkalos! Personligen är jag övertygad om att nyckeln till framgång i Rhyloith är helt och hållet i händerna på gänget som har den otacksamma uppgiften att styra åbäket. Prickar gänget rätt är det win, och vice versa.

Placering av raid är intressant. Det är viktigt att offtanken som tankar "bombadden" inte springar längre bort än vad som är nödvändigt. Det är svårt med range då det ibland ligger eld i vägen, och vi helare kan inte springa fritt.

Raiden måste hålla ihop eftersom man då per automatik får samling på addsen, men det krävs också rörlighet, eftersom adds skall kitas bort, boss skall undvikas etc.

Lite knepigt, men inalles en lättare fight än Tex Tvillingdrakarna. Vi kommer att ha honom på söndag!

Utloggad Babsan

  • =[OG]=Medlem
  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 246
SV: World of Logs
« Svar #54 skrivet: 2011-08-20, 08:33:12 »
Vet inte om det är något att ha men lägger upp en vidz på bästa försöket.
Man kanske lär sig något matnyttigt innan söndag...

http://www.youtube.com/watch?v=yXaFmpLSZkU

\Martin
Never get angry at the stuiped people...

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: World of Logs
« Svar #55 skrivet: 2011-08-22, 08:52:17 »
:banana :winner

http://www.worldoflogs.com/reports/zrn6aefcsyh06sad/

Bra jobbat alla! Och ett särskillt hedersomnämnande till våra piloter Tuss, Stewe och Arkalos! :thumb

Det som jag upplevde som helt avgörande (förutom kontroll av adds, och lite tur med RNG-gudarna) var när vi satte mer dps på bossen, tidigare i fighten.

Personligen tror jag att vi kan börja plocka över dps ännu tidigare.

Vår kill tog 6:29 vilket placerar den långt bortom "average kill" på world of logs, som är 5:40. (faktum är att vi hade totalt 5 försök där vi wipade efter 5:40.

Alla raids är olika, och värdet av att jämföra sig med "medelraiden" kan verkligen diskuteras, men som en fingervisning tror jag ändå att det kan vara intressant.
« Senast ändrad: 2011-08-22, 09:28:02 by DaddyLongLeg »

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: World of Logs
« Svar #56 skrivet: 2011-08-22, 11:10:54 »
:banana :winner

http://www.worldoflogs.com/reports/zrn6aefcsyh06sad/

Bra jobbat alla! Och ett särskillt hedersomnämnande till våra piloter Tuss, Stewe och Arkalos! :thumb

Det som jag upplevde som helt avgörande (förutom kontroll av adds, och lite tur med RNG-gudarna) var när vi satte mer dps på bossen, tidigare i fighten.

Personligen tror jag att vi kan börja plocka över dps ännu tidigare.

Vår kill tog 6:29 vilket placerar den långt bortom "average kill" på world of logs, som är 5:40. (faktum är att vi hade totalt 5 försök där vi wipade efter 5:40.

Alla raids är olika, och värdet av att jämföra sig med "medelraiden" kan verkligen diskuteras, men som en fingervisning tror jag ändå att det kan vara intressant.

Jag vill börja säga att jag är oerhört glad och lycklig att vi tog ner honom. :thumb Men jag vill också diskutera vad som kan göra våra förutsättningar bättre.

Jag skulle vilja lägga tanken i en annan linje även om det hjälper att man börjar tidigare med dpsen. Tror faktiskt att det är enbart pga. RNG som vi tog fighten.

När jag studerat den senaste fighten ser jag att Eruption debuffen aldrig överstiger 5 stackar och det är mer att den ligger mellan 1-3 stackar. Dessutom faller den av efter korta intervaller. Slutsatsen blir att RNG hjälper oss att ta ned aktiva vulkaner snabbare än vanligt. Det ledder i sin tur till att hans armor går ned snabbare och eftersom vi satte dps tidigare så lyckades vi ta ner honom trots att vi egentligen gick över tiden, det var dessutom på håret att vi fick ner honom.

Jag tror att vi behöver sätta in dps redan innan hans armor gått ned till 30-40% så har vi bättre förutsättningar än att vänta in rätt försök så att RNG sätter vulkanerna direkt i hans framfart. Det är viktigare att få ner han till 25% än att ta ned adds då addsen försvinner vid fas skiftet. Så jag skulle vilja säga att redan börja med en DPS redan vid 50% armor.

Notering: Benen har HP som skall ner till 25% och det är alltså inte armorn som skall till 25%. Tror att alla uppfattat detta men jag vill vara på den saäkra sidan! :thumb

Dessutom vill jag pointera det jag försökte säga igår, när armorn håller på att helt gå bort så är det prio ett för alla DPS klasser att släppa allt de håller på med och nuka benen och addsen måste då dras bort från räden. Gör vi detta så har vi större chans att slippa mer Eruption när vi går in i nästa fas. Som det har varit så drar vi ut på slutet på fas 1 så att vi drar onödig rädskada och debuffar.

Det är min analys av läget! Vill tacka er alla för en grymt kul rädkväll och en härlig bosskill :supporter
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: World of Logs
« Svar #57 skrivet: 2011-08-22, 13:55:38 »
Jag har tjuvkikat lite på andra fighter mot lord Rhyolith. Om jag läser damage-done rätt, så har många 10-mannaraider 4 dps:er på honom från start, där 2 av dem hjälper den 5:e at dps:a adds. :cartman

dvs:

dps1: right leg
dps2: right leg
dps3: right leg + adds
dps4: right leg + adds
dps5: adds


Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: World of Logs
« Svar #58 skrivet: 2011-08-22, 14:37:05 »
Jag har tjuvkikat lite på andra fighter mot lord Rhyolith. Om jag läser damage-done rätt, så har många 10-mannaraider 4 dps:er på honom från start, där 2 av dem hjälper den 5:e at dps:a adds. :cartman

dvs:

dps1: right leg
dps2: right leg
dps3: right leg + adds
dps4: right leg + adds
dps5: adds



Jag får känslan av att de är rätt gott gearade för det isf. Kan aldrig tänka mig att vi tar ner addsen i början med så många på benen. Jag kan ha fel men det är känslan jag får utan att ha tittat på hur andra gjort.

Men det vi borde kanske testa den uppsättningen! Vem vet, det kansle blir lika magiskt som igår!  :banana

Det enda problemet jag ser är att klara 10 stackar av Eruption när RNG är dum mot oss så du har en poäng men det är rätt mycket DPS som går till spillo från början.

Hur som helst gör jag som jag blir tillsagd. Men det är guld värt att diskutera olika vinklar som vi har börjat göra på sistone. Det har dessutom gett utdelning vilket är grymt kul för oss alla!  :banana
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: World of Logs
« Svar #59 skrivet: 2011-08-23, 09:03:07 »
Tror faktiskt att det är enbart pga. RNG som vi tog fighten.

:nono absolut inte!

Visst, vi hade inte precis otur, men inte heller maxflyt. Flera av oss (bla jag själv) stod i eld, och det fanns stunder där addsen inte var under full kontroll. Vi klarade bosen för att de som styrde gjorde ett grymt jobb. Dps:en kom in tidigare, och alla 3 helare koordinerade sina raid-cooldowns precis rätt. Därför tog vi honom. Visst hade vi lite flyt med vulkanernas placering, men det var inte den stora grejen, imho. Vi vet nu hur vi skall göra, och vi vet att vi kan ta bossen. Nu handlar det om att finslipa taktiken för enklare kills i framtiden :)

 

Senaste inlägg