Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Krig mot REG  (läst 5937 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1577

  • Gäst
SV: Krig mot REG
« Svar #15 skrivet: 2007-09-02, 23:34:55 »
Tackar för all hjälp!
Jag har nu 17 attack emot min andra by Yngelby (5/70) som nästan jämnades med marken tidigare. Kanske försöker de ta över den istället och attackerna mot Frogville kan vara fake. De nya attackerna är framme 04:52. Jag tänker dock låta den byn gå förlorad eftersom det blir svårt att få fram förstärkningar i tid och jag har endast en liten silo efter tidigare anfall. Vi får ta igen det en anna gång. Ingen idé att gråta över spilld mjölk!  :cry

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
SV: Krig mot REG
« Svar #16 skrivet: 2007-09-03, 00:16:41 »
Skickat 1000+ blandat rytteri och fotfolk till Frogville.

Jag har dåligt med vete att skicka dit, assistans uppskattas.

guest1577

  • Gäst
SV: Krig mot REG
« Svar #17 skrivet: 2007-09-03, 00:21:37 »
Har skickat följande meddelande till M/M & VI:Hej!
Jag har nu 17 attack emot min andra by Yngelby (5/70) som nästan jämnades med marken tidigare. De nya attackerna är framme 04:52. Jag tänker dock låta den byn gå förlorad eftersom det blir svårt att få fram förstärkningar i tid och jag har endast en liten silo efter tidigare anfall. Har diskuterat det med andra i alliansen. Vi får ta igen det en anna gång. Ingen idé att gråta över spilld mjölk!  :cry
Jag har fortfarande ett stall nivå 20, akademi nivå 20, bageri nivå 5, vetekvarn nivå 4, ett vetefält nivå 8, övriga vetefält nivå 4. 4 x järn,trä och lerfält samtliga nivå 10.
Skulle ni i er allians kunna jämna byn med marken så att REG inte får för mycket godis?

guest580

  • Gäst
SV: Krig mot REG
« Svar #18 skrivet: 2007-09-03, 16:06:29 »
Doktorn hade fått upp sitt försvar igen.
Inga soldater återvände.

guest1577

  • Gäst
SV: Krig mot REG
« Svar #19 skrivet: 2007-09-03, 17:05:21 »
Mitt meddelande till de andra allianserna har nu hörsammats. Jag kommer, efter egen begäran erhålla besök av katapulter i Yngelbyn. Tyvärr är det lite sent. Men detta beror på felet som varit i meddelandefunktionen. Ingen ska bli sur på våra allierade om de skickat anfall mot mig. Jag har själv bett om det och det är bara ett tekniskt fel som gjort att anfallen kommer nu och inte före REG:s anfall. Det kan vara bra att försöka knyta kontakter med andra som inte gillar REG. :oggubben

guest124

  • Gäst
SV: Krig mot REG
« Svar #20 skrivet: 2007-09-04, 12:58:57 »
Då har jag skickat ett meddelande till REG´s utrikesminister.
Detta som et sista försök att lösa situationen utan en gigantisk konflikt. Innan de har svarat eller annat sägs så gäller fortfarande det som sagts tidigare både på sydpolen och övriga platser: Ett läge av ofred råder mellan REG och OK. En officiell krigsförklaring har även skickats.

Nedan följer meddelande som skickades:
///
Var hälsad.

Rådande oklarheter på slagfältet medför att min position som diplomat har avsevärt försvårats. Detta med min frånvaro under helgen har gjort att diplomatin blivit lidande. Min sitter vågade, korrekt, inte fatta beslut eller taga kontakt i diplomatisk ärenden.

Situationen som jag har förstått den i nuläget:
OK-REG.

1. Striderna krig byarna på sydpolen är i stortsett över då de av Birkas byar som fanns där är antingen malda eller övertagna. Rätta mig om jag har fel.

2. REG har, förståligt, retalierat, främst mot spelaren Kermit och gjort försök/genomfört ett övertagande av en av hans byar.

3. Div skenattacker och löst spridda anfall har skett längs hela fronten.

Läget i stort sett.

Min fråga diplomat till diplomat är:
Kan vi lösa detta utan att allt går överstyr eller är det meningen att bråket om sydpolen skall övergå i öppet krig?

Jag fick mig vidare befodrat det som ni svarat angående de anfall vi skickat mot Omen och som förklarats tidigare var dessa anfall retaliation för tidigare plundringar och brist av diplomati från deras sida. Jag köper inte eder resonemang som en del av denna händelse mellan OK-REG.

Vi vet att ni har bättre saker för er än att kriga med en allians 1/4, om ens det, av eder storlek så här inför slutspelet. OK utgör egentligen inget reelt hot mot eder. Men vi kommer att försvara oss och kosta eder ansenliga mängder trupp. Trupp som ni istället kunnat använda mot "riktiga" fiender.

I slut ändan är det ni som får avgöra det forsatta läget mellan OK-REG. Vi har lagt en officiell krigsförklaring då vi tolkar det som att det är så ni vill ha det.

Om eder vilja är annostäders föreslår jag att vi OMGÅENDE tar tag i situationen och löser denna ganska triviala dispyt.

/W
Dimplomatkåren
OK

///

Återkommer med eventuellt svar.
/W

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Krig mot REG
« Svar #21 skrivet: 2007-09-04, 17:47:57 »
Bra skrivet.  :thumb

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Krig mot REG
« Svar #22 skrivet: 2007-09-04, 22:22:59 »
 :stupid :thumb

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest1577

  • Gäst
SV: Krig mot REG
« Svar #23 skrivet: 2007-09-05, 10:42:52 »
 :thumb

 

Senaste inlägg