Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Stöd till I.A.E  (läst 2501 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest124

  • Gäst
Stöd till I.A.E
« skrivet: 2007-08-14, 15:01:44 »
Har fått följande förfrågan från deras Imperator:

Tjena! På senare tid har man kunnat följa på forumet hur en by grundats, försvarats och byggts ut på -1|3, Legio Secundus. Utdelningen har hittills varit mycket god, men tyvärr dröjer det länge innan jag får upp en armé stor nog att börja göra verklig skada. Detta för att försvaret i byn äter så sjuka mängder, så jag måste skeppa allt jag har till byn och NPC-handla till vete för att kunna mata alla =)
Men givetvis vore det väldigt bra om jag kunde få upp katapulter i lite snabbare takt, har bara 25 hittills. Så det jag tänkte höra med dig är, skulle du kunna be alla era medlemmar att skicka resurser till en katapult till -1|3? Eller fler om man så vill, så klart =) Men rätt proportioner för att bygga katas är det viktiga!

Tack på förhand!
Imperator Matteus I

Per spelare skulle det bli:
Trä  Lera Järn Vete.
950 1350 600 90

Personligen har jag inget problem med detta, men vissa av de mindre kanske kan få problem.
Åsikter?
/W

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Stöd till I.A.E
« Svar #1 skrivet: 2007-08-14, 16:20:56 »
Jag skickar för 5 katas... kan man väl bjussa på.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest124

  • Gäst
SV: Stöd till I.A.E
« Svar #2 skrivet: 2007-08-14, 16:22:47 »
Låter rimligt.
Jag skickar för några stycken också.
/W

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Stöd till I.A.E
« Svar #3 skrivet: 2007-08-14, 18:36:41 »
Samtidigt blir det här en sorts frivillig skatt som kan slå tillbaka på oss själa i slutänden..... ?

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest580

  • Gäst
SV: Stöd till I.A.E
« Svar #4 skrivet: 2007-08-14, 19:10:19 »
Njä det gynnar oss väl mer än annars ifall det går bra för I.A.E i kriget?

Jag ska försöka skicka lite med.

guest677

  • Gäst
SV: Stöd till I.A.E
« Svar #5 skrivet: 2007-08-14, 19:27:37 »
Jag kommer att avstå att skicka - om det är ett personligt val vill säga.

Känns lite skumt att ge resurser så åt blott en IAP partner, låter också som om det är mera stöd åt honom än åt alliansen i begäran, för inte kan väl I.A.E som är rankad 3a ha svårt att bygga mer än 25 katas på egen hand, eller ?

Har mindre problem att ställa upp med defensiv trupp vid behov, för då bidrar vi inte direkt till ngn annans offensiva kapabilitet.

Vad som är smart i långa loppet kan också debatteras, hur vill vi att kartan ska se ut när Natarerna kommer ? En server helt styrd av VI ? Kommer spelet då att gå ut på att gemensamt döda Natarerna, eller kommer nya block att bildas så det blir PVP ??

Att vi är med och krigar tycker jag är ypperligt, eftersom det gör spelet roligare och vi måste öva olika taktiska manövrar inför eventualla framtida krig.

guest1507

  • Gäst
SV: Stöd till I.A.E
« Svar #6 skrivet: 2007-08-14, 19:38:45 »
Håller med jag kommer inte skicka varor!

Trupp visst men inte varor!

guest580

  • Gäst
SV: Stöd till I.A.E
« Svar #7 skrivet: 2007-08-14, 20:04:31 »
Vi har redan förstärkningar där från OK, eller åtminstonde jag har 1000 spjutmän som står där.

guest677

  • Gäst
SV: Stöd till I.A.E
« Svar #8 skrivet: 2007-08-14, 20:13:30 »
Har inga problem med att skicka deftrupp och vete om det känns strategiskt riktigt, men ersätter hellre dig för dina förluster så du kan bygga mera deftrupp / ersätta förlorad trupp (vilket kanske jag kan behöva en dag :thumb), än bidra till offensiv kapabilitet hos en IAP.

Tycker också det vore bättre att om vi nu ska förbättra offensiv kapabilitet, hellre satsa på att bygga upp en stor sweepstyrka hos en alliansmedlem eller bidra till kata byggnad i alliansen.

Vore intressant att veta hur det går där, blir trupperna attackerade eller är det lugnt ?

guest580

  • Gäst
SV: Stöd till I.A.E
« Svar #9 skrivet: 2007-08-14, 20:20:16 »
Det har gått bra. VI har säkrat tre eller fyra byar mitt i UA-s motsvarighet till OK-safezone nu.

 

Senaste inlägg