Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Civilization V  (läst 6854 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Civilization V
« Svar #15 skrivet: 2010-10-01, 15:33:42 »
Första gången jag spelade efter installationen kunde jag spela med dx10 men efter omstart så kunde jag bara välja dx9. Har testat att installera om med föga bra resultat! :(

Hittade en bra tråd om detta
http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=88977
« Senast ändrad: 2010-10-01, 15:37:39 by Braxen »
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Civilization V
« Svar #16 skrivet: 2010-10-01, 19:12:04 »
MM,, äntligen kan man strida som det är mening att man ska strida. Med terräng och intelligens istället för kvantitet.

Hitta smala chokepoints och placera en arme med bågskyddsunderstöd blir lätt en 300 armé :)
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

guest1645

  • Gäst
SV: Civilization V
« Svar #17 skrivet: 2010-10-01, 21:05:01 »
MM,, äntligen kan man strida som det är mening att man ska strida. Med terräng och intelligens istället för kvantitet.

Hitta smala chokepoints och placera en arme med bågskyddsunderstöd blir lätt en 300 armé :)
:stupid
Fint då om man har fått en general och sedan offrat honom för en bas mitt i denna chokepoint.

Gillar city-states grejen, fick i uppdrag av Copenhagen i ett spel att krossa Stockholm. Kändes som en bekant konflikt på något sätt, så skåning man är.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Civilization V
« Svar #18 skrivet: 2010-11-20, 10:58:26 »
MM,, äntligen kan man strida som det är mening att man ska strida. Med terräng och intelligens istället för kvantitet.

Hitta smala chokepoints och placera en arme med bågskyddsunderstöd blir lätt en 300 armé :)

Håller med men varför i h-e har dom tagit bort religoner samt den underbara funktionen att flytta gränser med kultur.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Civilization V
« Svar #19 skrivet: 2010-11-20, 18:09:14 »
ja, spelade 4an för ett tag sedan och jag tog över en hel kontinent nästan bara för att jag var så kulturellt överlägsen... känns bra lixom =)
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Civilization V
« Svar #20 skrivet: 2010-12-26, 11:46:25 »
Lysande spel IMHO!

Upplevde ganska direkt "bara en till turn" och jag gillar hur spelet blivit. Har suttit och forskat länge i spelmekanik under julen då jag är "hemma" hos familjen.

Grafiken är ju för riktigt trevlig - men jag tvingas faktiskt dra ned settings för att det ska flyta smidigt. Det är dags att köpa ny dator så jag kan köra spelet på högre upplösning...

Har kommit fram till att Ygypten ;) borde passa min spelstil. Jag hatar när AI:n lyckas bygga ett wonder som jag nästan fått klart. Även ygypternas Burial Tomb verkar klart bra (kanske inte lika bra som kinesernas Paper Mill, men dock två extra happiness).

En fråga: om jag har en stad med 6 population och bygger a) Burial Tomb (+2 happiness) och b) Colosseum (+5 happiness) - hur mycket happiness ger det?
6 eller 7?  De cappade ju byggnader till att inte kunna ge mer happiness än population - men gäller det per byggnad eller sammantaget?


« Senast ändrad: 2010-12-26, 11:56:39 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg