Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Minecraft  (läst 2228 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest5166

  • Gäst
Minecraft
« skrivet: 2014-08-25, 01:38:19 »
Jag vet inte hur många av er som fortfarande spelar MC, men nu har det äntligen kommit ett datum för 1.8, och det är den 2 September :D. Detta innebär nya mobs och block så som slimeblock som kan användas t.ex. som en trampolin. har sedan ca ett år tillbaka spelat på en server som ägs av Rav. Och för att fira denna update började vi med att bygga en Iron Titan, en stor järn-farm som ger ca 2600/h. kan anses vara tråkigt för vissa, men efter 1000+ timmar på en server måste man satsa stort och onödigt för att hålla igång. kommer få upp lite bilder senare i veckan på andra onödiga byggen som förgyller servern.

guest5166

  • Gäst
SV: Minecraft
« Svar #1 skrivet: 2014-08-25, 04:42:27 »
Här är lite bilder på vad som blivit byggt.

detta är min bas.

 
image upload no resize

min bas från en annan vinkel.


temp image upload

Rav och Cryptors bas


screenshot program

DecenniuMs bas


print screen windows xp

ett lava-tempel


image url upload

ville få bilderna i spoiler-flikar men hittade inte hur man gjorde, hoppas inte det är alltför problematiskt.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Minecraft
« Svar #2 skrivet: 2014-08-25, 19:00:54 »
Du är inte klok! :D

 :banana

guest5166

  • Gäst
SV: Minecraft
« Svar #3 skrivet: 2014-08-26, 05:35:35 »
har ju knappt visat något, finns ju även min mini-quest jag jobbar på.  :)

blev klar ikväll med förvarings-systemet för Iron titan. består av 110 st sammankopplade dubbelkistor samt ett overflow system så när allt är fullt så börjar den slänga järnet så det blir förstört och håller eventuellt lagg på det minimala. paketerade den ganska snyggt också om jag för säga det själv.


pic upload

ja, jag har mycket fritid.

guest5166

  • Gäst
SV: Minecraft
« Svar #4 skrivet: 2014-08-30, 01:17:06 »
äntligen är min pixelart klar, 101x101 stor. är ca 10k block, en himla massa får har man fått klippa för att få denna gjord


image upload no size limit

 

Senaste inlägg