Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Gentlemannamässig rakning!  (läst 9792 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Gentlemannamässig rakning!
« Svar #15 skrivet: 2009-01-05, 18:20:54 »
Jag har ju alltid fördragit hyvlar framför maskiner, men däremot har jag aldrig riktigt gillat de där hyvlarna med fjädrande blad! Förbannade beläten som bara luggas.
 :oldie

Att raka med kniven känns litet grand som att raka med en hyvel med fast blad - fast närrrrrmare! Tekniken blir självklart helt annorlunda, men det känns som om jag redan börjar få lite ordning på den. Det svåraste tycker jag, är när man ska ner en bit på halsen och det blir lite knepigt att se vad man pysslar med.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1464

  • Gäst
SV: Gentlemannamässig rakning!
« Svar #16 skrivet: 2009-01-05, 21:09:42 »
Snackade med min frisör (eller barberare som jag kallar honom för han blir så glad då) om att skaffa en rakkniv och testa. Han bara skrattade och skakade på huvudet med en lätt "Lämna det åt profsen"-blick haha

Han sa att han fått öva på balonger med raklödder och sina syskon haha

guest628

  • Gäst
SV: Gentlemannamässig rakning!
« Svar #17 skrivet: 2009-01-06, 12:55:27 »
Coolt julklapp Crimson!
Men jag får nog vänta några år till innan jag har nån skäggväxt att raka  :quiet

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Gentlemannamässig rakning!
« Svar #18 skrivet: 2009-01-07, 11:20:27 »
Edwin Jagger Cut Throat rakkniv

Cut Throat - låter verkligen betryggande.  :)

Jo jag föredrar hyvel fram maskin jag också och skulle nog inte banga för att testa en sådan.
AVAST CLEARED !

guest129

  • Gäst
SV: Gentlemannamässig rakning!
« Svar #19 skrivet: 2010-09-11, 00:19:27 »
Äh det där är den enda rakningen som tar ordentligt Gillette skiten kan gå och lägga sig i jämförelse. Jag har fyra stycken oslipade funderar faktiskt på att köpa en ny, så pass bra är dem. Visst skall man vara försiktig när man använder dem men man lär sig snabbt :D

Kanske skall nämna att till mina gamla så funkar inte strigel längre eftersom några är det hack i och några håller handtagen på att ramla av så då skall man INTE använda dem :)

 

Senaste inlägg