Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Närvarocheck  (läst 4749 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Närvarocheck
« skrivet: 2008-10-01, 21:51:31 »
Unreal35 vill alltså ha återkommande närvarocheckar. Jag gilalr inte den idén överhuvudtaget, eftersom den rimmar illa med den inriktningen vi vill ha, dvs laidback/casual. Jag kan förstå behovet i ett hardcore-satsande gäng, där man sparkar ut folk som inte bidrar. Men jag har varit väldigt tydlig med att alla ska med, och att spelstilen ska vara just casual, inför sammanslagningen. Att få denna check i knät i efterhand känns inte alls bra och jag frågar mig vad syftet egentligen är, och vad som mer komemr hända framöver som rimmar illa med inriktningen. Jag har pratat med Unreal35 om detta, men inte fått någon förklaring som jag kan köpa. Jag skulle vilja höra fler åsikter i detta ämne, framför allt från de som hängt med ner till sydpolen. Posta på!
« Senast ändrad: 2008-10-01, 21:56:21 by RythmDivine »

guest1703

  • Gäst
SV: Närvarocheck
« Svar #1 skrivet: 2008-10-01, 22:01:55 »
Jag tycker att närvarocheckar verkar overkill...kan inte riktigt se syftet med de hela eller att de ens skulle fylla någon vettig funktion. Är ju handling som räknas inte om någon går in och skriver check i någon forumtråd.
Dessutom så måste webadmin faktiskt kunna se i statistiken om personer är "aktiva" på forumet eller ej....vilket säger mer faktiskt än checktrådar ;-)
Dock kan man inte med någon av varianterna säkerställa att medlemmarna läst och förstått de man anser är väsentligt...

guest1585

  • Gäst
SV: Närvarocheck
« Svar #2 skrivet: 2008-10-01, 22:06:33 »
Jag vet att jag kommer att glöma skriva
Men jag tittar på allt och läser allt och gör vad jag blir tillsagd att göra.
Men jag vet att jag kommer att glöma skriva check om jag inte får en påminelse.
Sen förstår jag inte varför man ska in och skriva när man ser ju om någon är med eller inte.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Närvarocheck
« Svar #3 skrivet: 2008-10-01, 22:35:30 »
Har nu även pratat med ARKO som anser att våra krav på laidback/casual och att alla ska med inte framkom innan sammanslagningen överhuvudtaget och hänvisar enkom till maggino. Det verkar inte som om dom tänker ändra sin kick-policy för oss med andra ord.

Vi får se vad Maggino säger omd et hela innan vi gör något, men att återgå till den status vi hade innan sammanslagningen är inte främmande för mig. Jag har svårt att leva med att t ex sayoth blir kickad p g a att barnen var på astrid i några dagar.

guest1701

  • Gäst
SV: Närvarocheck
« Svar #4 skrivet: 2008-10-01, 23:30:23 »
Kan bara hålla med före gående talare.
Har ingen lust eller tid att kolla och skriva check jämt och ständigt.  :puke
Som sagt vi gör vad vi blir tillsgada.
Det är väl bara att ha en tråd för attack och en för deff är man i närheten så är det ju bara att köra, tar det 40h så kanske man skall lägga krutet nån annan stans.
Vi kan ju inte vara överallt. :training

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Närvarocheck
« Svar #5 skrivet: 2008-10-02, 00:05:05 »
Fast om vi 5-56:ar rullstolarna så kanske....

:D

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Närvarocheck
« Svar #6 skrivet: 2008-10-02, 00:16:38 »
Check

guest1692

  • Gäst
SV: Närvarocheck
« Svar #7 skrivet: 2008-10-02, 00:33:23 »

Jag skrev nyss ett alldeles fantastiskt lysande inlägg, men så hade jag blivit utloggad.. så det försvann..!!
Undrar om jag bara är seg eller jättetrött.. haha!

Det känns som det blivit lite "höna av en fjäder" detta med Närvarocheck.
Jag är inte personligen någon fan av närvarocheck, trots allt finns det färgade prickar som talar om hur länge man varit borta från travian..  på allianspresentationen står det Gul prick = kick, det är en kvarleva från KOH tiden och den allianspresentationen skulle ha ändrats av någon.... men antagligen inte hunnits med!

Hursomhelst, närvarochecken kommer tas bort.. och vad gäller casual spelstil, inte tycker då jag att det har förändrats något radikalt, eller tycker ni det??? Jag lirar precis som jag gjorde innan.. 100% närvaro!! haha! skämt åsido, det har ju inte ökat på något sätt..  men vill vi vara med i endgame så kommer det antagligen bli mer framåt slutet.. dvs, skicka deff skicka vete.. bla bla.. Endgame hade vi som mål i OKOS oxå om jag inte minns fel B?.. Vi kommer vara betydligt närmare det målet tillsammans med KOH.

Nåja, godnatt! faaaen så trött jag är... zzzzzzzzzzzzzzzzz


guest1730

  • Gäst
SV: Närvarocheck
« Svar #8 skrivet: 2008-10-02, 02:18:00 »
Hej!

Jag passar på att skriva i forumet nu när alla andra ligger och snarkar.

Nåväl, nu är närvaro checken borttagen.
Närvaro checken hade vi under KOH tiden pga att många av medlemmarna aldrig gick in i forumet och tog del av information som var viktig för alliansen i stort.
Detta beteénde medförde att medspelare inte blev deffade när de fick attacker mot sina byar.
Därför fyllde denna närvaro check en viktig funktion för de spelare som hade byar mitt i epicentrum och stort behov av hjälp med def-trupper.

Istället för att ha närvaro check, så kommer vi att öppna en bar i forumet, där Maggino är barchef :drink
Nej, naturligtvis får inte Maggino dricka, eftersom han är barchef, men vi andra kan ju dricka och ha kul.
Detta kommer att vara en tråd som man kan gå in i för att utbyta tankar och funderingar. Nej, det är inget krav att gå in i baren. Man går till baren om man själv har tid och lust till detta.


Med vänlig hälsning
ARKO




Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Närvarocheck
« Svar #9 skrivet: 2008-10-02, 07:11:53 »
 :cartman
AVAST CLEARED !

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Närvarocheck
« Svar #10 skrivet: 2008-10-02, 10:48:50 »
Så vi ska använda oss av forumet i travian också?  :cartman

guest1690

  • Gäst
SV: Närvarocheck
« Svar #11 skrivet: 2008-10-02, 21:42:56 »
från eller till spelar ingen roll läsar allt ändå

 

Senaste inlägg