Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Föräldraskap  (läst 10407 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
SV: Föräldraskap
« Svar #30 skrivet: 2007-04-15, 19:44:53 »
:kiss

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
SV: Föräldraskap
« Svar #31 skrivet: 2007-04-17, 15:37:56 »
Det finns ju en Mrs Bucket på TV som bestämt hävdar att hon heter Bouquet, vilket ju rent aromatiskt stämmer med alla sorters blöjförvaringskärl...


guest1327

  • Gäst
SV: Föräldraskap
« Svar #32 skrivet: 2007-04-18, 10:50:47 »
Ja den gick på TV4+, men har dessvärre ersatts av "ett herrans liv" som inte är lika rolig :)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Föräldraskap
« Svar #33 skrivet: 2007-04-20, 16:22:02 »
Saxat från www.barniallt.se

Korbell blöjhink

Korbell blöjhink är lätt att använda, är luktfri och har biologiskt nedbrytbara plastpåsar. Blöjhinken har mycket stor kapacitet och rymmer upp till 220 stora blöjor eller 480 små blöjor (nyfödd) per refill (en refill ingår). Tack vare "trippel" förslutning avges ingen oönskad lukt på samma gång som bakterier hindras från att komma ut. Blöjhinken är tillverkad i hållbar och skraptålig ABS-plast.

Pris: 298:-   + frakt: 95:-   




220 blöjor!?? :eek - Jösses Amalia!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Föräldraskap
« Svar #34 skrivet: 2007-04-20, 16:31:21 »
Det där är vad jag kallar en blöjhink, det!

guest192

  • Gäst
SV: Föräldraskap
« Svar #35 skrivet: 2007-04-20, 20:32:16 »
Blöjhink?!?!

Vänta lite nu, en sån där har jag.... fast vi brygger kaffe i våran. :hm

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Föräldraskap
« Svar #36 skrivet: 2007-04-20, 21:22:48 »
...rymmer upp till 220 stora blöjor eller 480 små blöjor...

Åh herregud! Hur många blöjor går egentligen åt till de små liven? Jag menar, om man tex byter blöja ca 10ggr/dag så räcker en sån hink i 22 resp. 48 dagar! Byter man blöjor så ofta som 10 ggr/dag?  :hm

guest253

  • Gäst
SV: Föräldraskap
« Svar #37 skrivet: 2007-04-21, 00:50:02 »
...VEM har frivilligt en tunna med upp till 220 blöjor i huset i 22 till 48 dagar? Herregud, tänk på explosionsrisken en varm sommardag!

"...and then the midden will hit the windmill!"
"Yeth, milady. No-one liketh a thhort thower of thhit"
(Terry Pratchett, The fifth Elephant=

guest3

  • Gäst
SV: Föräldraskap
« Svar #38 skrivet: 2007-04-21, 01:57:41 »
Är ni dumma eller?
Påsen rymmer 220 blöjor, men inte har man så många i burken på en gång. Man knipsar av och försluter påsen när hinken är full. Sen blir det en ny påse. Det är som en lång slang.
Har en själv. Det är den bästa bäbisinvesteringen vi gjort. Vissa lukter mår man bättre utan.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Föräldraskap
« Svar #39 skrivet: 2007-04-21, 07:03:46 »
Är ni dumma eller?
Påsen rymmer 220 blöjor, men inte har man så många i burken på en gång. Man knipsar av och försluter påsen när hinken är full. Sen blir det en ny påse. Det är som en lång slang.
Har en själv. Det är den bästa bäbisinvesteringen vi gjort. Vissa lukter mår man bättre utan.

Men om hinken rymmer 220/480 blöjor... är det inte ca det antalet i hinken då när hinken är full? Då du knipsar och försluter påsen?

Nåja, i vilket fall som helst så håller jag med dig Cartman, det verkar vara en riktigt bra sak. Något jag ska leta efter när det blir dags i det här hushållet  :thumb Jag var mest fascinerad över att det fick plats så många blöjor i hinken och började då fundera på hur ofta man behövde tömma hinken.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Föräldraskap
« Svar #40 skrivet: 2007-04-26, 10:59:21 »
:D

Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Föräldraskap
« Svar #41 skrivet: 2007-04-26, 12:36:11 »
:lolabove

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Föräldraskap
« Svar #42 skrivet: 2007-04-26, 17:14:58 »
 :lolabove :lolabove

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Föräldraskap
« Svar #43 skrivet: 2007-05-05, 19:33:37 »
Blöjhinken har mycket stor kapacitet och rymmer upp till 220 stora blöjor eller 480 små blöjor (nyfödd) per refill (en refill ingår).

Hörrdu Airam, det är litet mystiskt skrivet och kan gärna feltolkas, men det är refillen som rymmer upp till 220/480 blöjor, inte hinken. I hinken ryms bara en bråkdel av vad som ryms i refillen.

Tänk dig refillen som exvis soppåsar på rulle... Alla påsar i rullen rymmer kanske flera hundra liter (tillsammans), men i sophinken under köksbänken har man lik förbaskat bara en påse åt gången. ;)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Föräldraskap
« Svar #44 skrivet: 2007-05-06, 08:29:25 »
Blöjhinken har mycket stor kapacitet och rymmer upp till 220 stora blöjor eller 480 små blöjor (nyfödd) per refill (en refill ingår).

Hörrdu Airam, det är litet mystiskt skrivet och kan gärna feltolkas, men det är refillen som rymmer upp till 220/480 blöjor, inte hinken. I hinken ryms bara en bråkdel av vad som ryms i refillen.

Tänk dig refillen som exvis soppåsar på rulle... Alla påsar i rullen rymmer kanske flera hundra liter (tillsammans), men i sophinken under köksbänken har man lik förbaskat bara en påse åt gången. ;)

Ahaaa... får jag hålla med om att det var lite mystiskt skrivet. Men då förstår jag... tack...  :thumb

 

Senaste inlägg