Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: När man gillar att pilla med windows kan det gå så här :  (läst 5205 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest129

  • Gäst
Jag vet att problem är ämnet för dagen i denna del av forumet men jag tänkte slänga upp en liten skärmbild på mitt alternativa skrivbord jag har på datorn. För att visa den positiva sidan när man tycker sig ha lyckats med något istället för när allt bara går åt helv... ja jag har sådana dagar också när datorn frestar med ett kast ut genom stängt fönster :)



Till detta har jag använt mig aston, en windows skinner som inte gör om din nuvarande formel-1'a till en volvo amazon med trasigt topplock. Min dator känns som vanligt numera, det har jag inte känt med andra skinners.

Vill ni läsa mer om aston? Kolla in här:  
http://www.astonshell.com/

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
När man gillar att pilla med windows kan det gå så här :
« Svar #1 skrivet: 2006-01-18, 18:17:42 »
Riktigt snyggt och smakfullt! Jag gillar speciellt Xsom ju är Mac OS X så det skriker om det. Men hela skrivbordet ser mer ut som OS X än som XP, vilket naturligtvis bara är positivt.

Måste fråga också.

1. Är det svårt?
2. Kan man ha sönder windows, så att det blir format c: av det hela?

Är svaret på dessa frågor nej, så kommer jag genast att försöka få min cp att också se ut som en mac. :)

guest129

  • Gäst
När man gillar att pilla med windows kan det gå så här :
« Svar #2 skrivet: 2006-01-18, 18:54:13 »
Jo det här vill jag hävda är inte svårt men det är en hel del jobb att få det att se ut så här, bara så att du vet att det blir ett par timmar vid skärmen. Aston är ganska enkel att använda om man jämnför med andra skinners. Med Astonshell så har iaf jag inte haft några som helst problem med installationen på tre datorer så jag kan säga att det är ganska säkert iaf.
Plus att du kan alltid byta tillbaka när du vill med hjälp av Shellswapper inkluderat i Astonshell.

Det du sedan måste göra är att kombinera olika saker, jag har tagit ifrån följande:

Fabulous K II v.1.0 - Adress:   http://themes.astonshell.com/page5.html

Samt kalendern heter rainlendar och den kan du hitta här: http://www.ipi.fi/~rainy/index.php?pn=projects&project=rainlendar

Samt skinnet till rainlendar "Glossy" hittar du här: http://www.customize.org/list/rainlendar/25/5/

Tänk på att stänga av kortkommandon i Rainendar annars kommer du garanterat kastas tilllbaka till windows när du sitter och spelar.

Sedan är det bara att du själv väljer och vrakar bland Astons plugins och skins för att få den funktionalitet du vill ha. Jag har använt Zip och aston resource monitor, samt skinnat resource monitorn med hjälp av Zionmonitor tror jag skinnet heter.

Utloggad Boss_Man

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 726
När man gillar att pilla med windows kan det gå så här :
« Svar #3 skrivet: 2006-01-18, 21:58:53 »


Man måste ju se till att göra saker och ting fältmässiga!

Lägg märke till hur bra mitt WinAmp-skin (där uppe) smälter in!


 :thumb

Till och med hårddiskarna i snabbstartfältet är camouflerade!


 :oggubben

guest3

  • Gäst
När man gillar att pilla med windows kan det gå så här :
« Svar #4 skrivet: 2006-01-18, 22:34:15 »
Wow. Va häftigt, grabbs. :respect

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
När man gillar att pilla med windows kan det gå så här :
« Svar #5 skrivet: 2006-01-18, 22:46:49 »
@Bosse, om du högerklickar på aktivitetsfältet och väljer "lås aktivitetsfältet" så slipper du sannolikt de trista grå randen.
"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
När man gillar att pilla med windows kan det gå så här :
« Svar #6 skrivet: 2006-01-18, 22:57:21 »
Hade jag gjort något liknande hade Frau Pork slagit in skallen på mig med tangentbordet  :cartman

Snyggt som tusan i alla fall  :thumb

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Boss_Man

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 726
När man gillar att pilla med windows kan det gå så här :
« Svar #7 skrivet: 2006-01-18, 22:59:36 »
Citat från: Lasse i ledet
@Bosse, om du högerklickar på aktivitetsfältet och väljer "lås aktivitetsfältet" så slipper du sannolikt de trista grå randen.


 :thumb

Ja jäklar, den försvann!  
Danke!


 :roger

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
När man gillar att pilla med windows kan det gå så här :
« Svar #8 skrivet: 2006-01-18, 23:40:49 »
Spike, finns det någon simpel guide för grunderna i Aston eller kan du plita ihop en? jag blev väldigt sugen på att försöka få ihop ett skin själv.

guest308

  • Gäst
När man gillar att pilla med windows kan det gå så här :
« Svar #9 skrivet: 2006-01-19, 00:39:50 »
Snyggt Boss man jag vill också ha  :cry

guest161

  • Gäst
När man gillar att pilla med windows kan det gå så här :
« Svar #10 skrivet: 2006-01-19, 12:15:03 »
Det är häftigt och ram slukande!  :thumb

Själv kör jag med stylexp och objectdock. Sköna med stylexp är att man kan stänga av det och fortfarande behålla temat (spara ram).

Objectdock blir lätt beroedeframkallande så man svär åt varje dator som saknar det. :)

guest129

  • Gäst
När man gillar att pilla med windows kan det gå så här :
« Svar #11 skrivet: 2006-01-19, 12:48:06 »
Jag har testat mobydock den var ganska bra grej, men avinstallerade den pga den passade inte in i temat, men jag jobbar på det sas. Aston är inte så ramkrävande som man tror anledningen till att min dator slukar ram är att jag har många program som kör i bakgrunden. För Aston är gjort med tanke på att spara resurser, det kom i en tid då fortfarande många satt med wwin ME och 98 så på dagens datorer är det ingen match. Jag har kollat och sett att sammanlagt så slukar aston ca 20mb - 35 av 1024mb  på min dator. Då skall man tänka på att MSN slukar ungefär lika mycket.

Men gillar du stylexp så kör med det, men jag gillade inte den på grund av att jag kände mig begränsad i den och skall man ha ett skrivbord ovan så funkar inte stylexp på långa vägar. Det vill säga funktionalitet samt utseende var det jag var ute efter. Men detta är ingen kritik av stylexp, det passade inte mig helt enkelt. Men tro mig det är inte astons fel att jag ligger i 439mb minnesanvändning ;)

guest129

  • Gäst
När man gillar att pilla med windows kan det gå så här :
« Svar #12 skrivet: 2006-01-19, 12:50:08 »
Citat från: RythmDivine
Spike, finns det någon simpel guide för grunderna i Aston eller kan du plita ihop en? jag blev väldigt sugen på att försöka få ihop ett skin själv.


Jag återkommer om det skall bara kolla upp om jag har ett prg som funkar, en screencamera så jag kan spela in småfilmer som ni sedan kan titta på och lära er med hjälp av.

OBS: Påminn mig om jag inte återkommer.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
När man gillar att pilla med windows kan det gå så här :
« Svar #13 skrivet: 2006-01-19, 13:03:20 »
Smutt, gubbar. Jag är djupt imponerad :respect
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest129

  • Gäst
Version 2.0
« Svar #14 skrivet: 2006-01-19, 13:25:01 »
Nu med väderwidget från yahoo.



Version 2 + annan bakgrund (den byts en gång i timman ungefär)

 

Senaste inlägg