Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo IV  (läst 3636 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
Diablo IV
« skrivet: 2019-11-01, 21:46:12 »
Jepp. Ingen jätteöveraskning, men nu är det i alla fall officiellt, det kommer en D4.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=173&v=7RdDpqCmjb4

Självklart inget släppdatum. Barbarian (vad annars...), sorc och druid är några av klasserna. Och grafiken är klart bättre än D3! Tycker jag alla fall. Man kan ju inte hjälpa att vara alla fall lite optimistisk. Ska det bli det Diablo vi egentligen ville ha efter D2? Vi får väl se :)

Update: screenshots och filmer i bra upplösning man kan ladda ner.
https://www.gamersyde.com/news_diablo_iv_formally_announced-21297_en.html


« Senast ändrad: 2019-11-01, 22:03:28 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo IV
« Svar #1 skrivet: 2019-11-01, 22:16:34 »
De ser otroligt snyggt ut  :supporter :supporter :D   Skönt få spela nytt diablo, de ser verkligen Gothic och blodigt ut... Jag såg någon gameplay med Runes så dem är tillbaks =)... 




Edit 


1 halv timme demo gamplay ifrån streamare!! Jag tycker ser så snyggt ut, de verkligen mix av D2/D3, plus mer nya saker, "Riding skill coolt  :D


https://www.youtube.com/watch?v=XKzD1NZwUmw
« Senast ändrad: 2019-11-02, 11:09:39 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo IV
« Svar #2 skrivet: 2019-11-02, 17:15:23 »
Man kan bara spela demot på Blizzcon, grrr...  :headbang Aja, man får väl vänta som vanligt.

Det finns en del info på gamla Diabloii.net:
https://www.diabloii.net/blog/comments/diablo-iv-quickie-notes-from-panels
Det finns ju "runor" i D3 också men inte som föremål. Att göra dom till föremål igen är bra för att det ger ju en motivation att spela. Det verkar som att modifiera är ett starkt tema i D4. Och det ser ut som att D4 blir lite MMO-aktigt, alla fall engame.

Det verkar som om man har kopierat PoE och har olika modifiers på kartor, aja det får dom väl göra för att det är ett ganska bra system. Spelet kommer nog inte ut förren tidigast hösten 2021 så mycket kan ju ändras.
« Senast ändrad: 2019-11-02, 17:32:23 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo IV
« Svar #3 skrivet: 2019-11-04, 08:46:06 »
Man kan bara spela demot på Blizzcon, grrr...  :headbang Aja, man får väl vänta som vanligt.

Det finns en del info på gamla Diabloii.net:
https://www.diabloii.net/blog/comments/diablo-iv-quickie-notes-from-panels
Det finns ju "runor" i D3 också men inte som föremål. Att göra dom till föremål igen är bra för att det ger ju en motivation att spela. Det verkar som att modifiera är ett starkt tema i D4. Och det ser ut som att D4 blir lite MMO-aktigt, alla fall engame.

Det verkar som om man har kopierat PoE och har olika modifiers på kartor, aja det får dom väl göra för att det är ett ganska bra system. Spelet kommer nog inte ut förren tidigast hösten 2021 så mycket kan ju ändras.


Dem har nog insett blizzard att grinding tiden inom spel är tillbaks, D4 kommer säkert få flera element ifrån path of exile...
Jag sett de mesta ifrån  blizzcon  de kändes som att D4 är tidig utveckling hoppas de tonar ner ljuset i spelet, eller de får ännu mer gothic känsla.  Hoppas d4 blir verkligen ett spel ifrån rötter som de själva säger och vi uppleva riktigt coolt hack slash äventyr =)...


Jag nog inne på ditt spår för releasen.
« Senast ändrad: 2019-11-04, 08:48:13 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo IV
« Svar #4 skrivet: 2019-11-05, 08:45:28 »
Jag tycker att dom fått till ljuset och grafiken ganska bra. Huvudsaken är att stämningen passar Diablo-temat. D2 har ju också väldigt ljusa områden, speciellt i akt 2. Områdena strax innan Andariel är visserligen ganska mörka, och dom kanske fixar ett liknande område till D4? Det vore coolt om man ska ledsaga en NPC genom en dungeon där enda ljuskällan är en fackla som NPC'n håller i :)

Om du vill ha goth och grit så finns det ju alltid Dark Souls och Bloodborne...
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo IV
« Svar #5 skrivet: 2019-11-05, 15:06:00 »
Jag tycker att dom fått till ljuset och grafiken ganska bra. Huvudsaken är att stämningen passar Diablo-temat. D2 har ju också väldigt ljusa områden, speciellt i akt 2. Områdena strax innan Andariel är visserligen ganska mörka, och dom kanske fixar ett liknande område till D4? Det vore coolt om man ska ledsaga en NPC genom en dungeon där enda ljuskällan är en fackla som NPC'n håller i :)

Om du vill ha goth och grit så finns det ju alltid Dark Souls och Bloodborne...
Jag såg imorse Lore panelen blizzcon  de visade faktiskt mer utav världen, och de verkar som vi kommer få explore många områden men också  att de kommer bli massiv spelvärld färdas i..  Var något avsnitt där man fick se deras tänk bakom just  Darkness i spelet, och som du nämner att  de krävs också ljus på sina ställen i spelet för skapa de här otäcka känslan av befinna sig mörk grotta dödliga monster.  Jag tror att blizzard är rätt riktning och de kommer säkert ta flera år innan vi ser, detta men när väl släpps kommer bli många timmars av D4  :supporter :supporter :D   Jag vill inte ha för mycket skräckspel, minns när man spelade Aliens vs predator 1, spela som marine soldat med rörelse detektorn ursh  :scared :scared
« Senast ändrad: 2019-11-05, 15:09:01 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo IV
« Svar #6 skrivet: 2019-11-05, 20:15:51 »
Håller inte med om att Dark Souls är nått skräckspel. Och ja, AVP kan vara lite läskigt ibland, alla fall i dom mörkare partierna. Men AVP är endå inte ett "rent" skräckspel, så det finns mycket "värre". Och det är synd att du inte orkar med skräckspel, för att Alien Isolation är den bästa realiseringen av Alien-världen i dataspelsform (tycker jag alla fall). Men nog om detta.

Jag har också kollat lite info om endgame i D4. Det är ganska tydligt att det tar en sort MMO-form, ungefär som LostArk. Man ska inte ens kunna undvika andra spelare i den öppna världen, så D4 är i princip en sorts World of Diablo. Dom kommer säkerligen släppa en del expansioner, och det är väl bra.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo IV
« Svar #7 skrivet: 2019-11-08, 09:46:01 »
Undrar vilka som är resterande 2 klasserna???  min spekulation är att  Amazonen  ifrån diablo2 gör entre igen möjligen Necromancer eller paladin  Vore kul med nya klasser kan få ta plats =)..


Expansioner kommer säkert erbjuda nya klasser :thumb

Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo IV
« Svar #8 skrivet: 2019-11-08, 12:52:18 »
Jag är nog inne på samma spår, d.v.s någon sorts båge-användare och paladin/crusader. Och ja, eftersom dom kommer ha microtransactions i spelet så förutsätter jag att dom kommer släppa en del expansioner där nya klasser ingår. Jag kan inte låta bli att sakna min assassin i D2, så jag hoppas på att den klassen kommer tillbaka.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo IV
« Svar #9 skrivet: 2019-11-10, 13:22:27 »
Jag är nog inne på samma spår, d.v.s någon sorts båge-användare och paladin/crusader. Och ja, eftersom dom kommer ha microtransactions i spelet så förutsätter jag att dom kommer släppa en del expansioner där nya klasser ingår. Jag kan inte låta bli att sakna min assassin i D2, så jag hoppas på att den klassen kommer tillbaka.


Spelade också en Assassins i D2, dock kom jag bara till lvl 64, råkade få hjälp i att döda baal, vips så var jag i hell i act 1 med lvl 64 med brutalt kasst gear.. Elite monsterna i act1 hade imun emot både ligthning och fire i vissa områden, de var svårt.  Undrar om de kommer finnas resisance element i D4??  eller resistance imuna monster?  vi får se?  :D
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo IV
« Svar #10 skrivet: 2019-11-10, 14:09:28 »
Haha! Alla immuna monster. Åsså alla monster man kunde slå ihjäl sig själv med, mest då lightning-monstrena. Blir bara löjligare ju mer jag tänker på det. Spela hardcore i D2/hell? Nä tack, jag tror inte jag vill ha tillbaka dom  :scared
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo IV
« Svar #11 skrivet: 2019-11-12, 09:39:00 »
Haha! Alla immuna monster. Åsså alla monster man kunde slå ihjäl sig själv med, mest då lightning-monstrena. Blir bara löjligare ju mer jag tänker på det. Spela hardcore i D2/hell? Nä tack, jag tror inte jag vill ha tillbaka dom  :scared


Jag funderat på HC i D4, fast först blir till att spela upp en icke hc figur, för se vad man möter för något i dirverse dugeons, och boss fighter.  Jag skulle inte bli förvånad om jag skulle få möta the butcher igen avlägsen borgkällare.. Minns första gången i D1 när jag  klev in de rummet  hörde " Fresh meat" haha så kom den stora demonen enorma köttyxan vevades emot en  :door
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo IV
« Svar #12 skrivet: 2019-11-12, 22:28:28 »
Det dröjer nog ett tag innan jag börjar köra HC i D4. Det lär ju vara problem med lagg och disconnects i början, för jag menar vad annars. Att det är always online är inte alls bra egentligen. Jag har spelat en hel del HC på min PS4 där man kan spela helt offline. En mycket bättre upplevelse eftersom man slipper bry sig om kopplingen.

Jo du, Butchern minns man. Jag köpte ju D1 på GOG för inte så länge sedan, och jag har lirat lite på det. Och problemet med Butchern räcker inte med den stora yxan, utan att han är så snabb, för han klistrar ju sig fast som flugpapper på en.
« Senast ändrad: 2019-11-13, 13:05:24 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg