Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: kurragömma  (läst 3353 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest677

  • Gäst
kurragömma
« skrivet: 2007-09-17, 10:29:05 »
Ännu en spelare som ser ut att bli gratismat åt någon.

Huvudstad flyttad till minsta 6-c byn, vet ej vilken allians han var med i förut, gjort en skoutning = mycket resurser och inte för mycket def ... 9-byar. kommer att scouta 2-3 till under dagen.

Vet någon om ngt skäl att ta det lugnt med honom ? Annars tycker jag vi ska röja ut eller ta över 9 byar finnes, alla välkomna !

/H

Edit: Håller på att scouta 3 första byarna förutom den 4e som redan är skoutad, ngn annan får gärna ta resten. Tänkte göra lite hjälteträning på 4an så rensa inte där :-)

guest1524

  • Gäst
SV: kurragömma
« Svar #1 skrivet: 2007-09-17, 12:18:46 »
På travmap är han listad som IAE och den uppdaterades för ett dygn sedan så någon gång det senaste dygnet bör han blivit sparkad/slutat.

Scouter på väg till övriga byar.

Jag är grymt intresserad och i stort behov av en veteby kan jag säga...

guest3

  • Gäst
SV: kurragömma
« Svar #2 skrivet: 2007-09-17, 12:44:56 »
Då får ni rappa på, för IAE är säkert på de byarna som hökar.

guest677

  • Gäst
SV: kurragömma
« Svar #3 skrivet: 2007-09-17, 12:51:55 »
Jag rensar littantir nu med 4k hästar.

Verkar vara 2 9-c kvar. 98,123 verkar bäst med en 50% vete i närheten. Tycker vi kör på den och ser vem som får den, så länge det inte blir IAE. Har själv hövding och plats redo.

/ S

guest677

  • Gäst
SV: kurragömma
« Svar #4 skrivet: 2007-09-17, 13:17:47 »
Rensar ut littantir om 2,5h, littirtan om ca 6,5h. Rätt bra med resurser överallt...

J**la jobbiga namn att komma ihåg på byarna bara.

guest1596

  • Gäst
SV: kurragömma
« Svar #5 skrivet: 2007-09-17, 16:33:34 »
Varför ens bry sig om byarna??

Är är det jag som är dum :stupid

guest1524

  • Gäst
SV: kurragömma
« Svar #6 skrivet: 2007-09-17, 16:37:43 »
Varför ens bry sig om byarna??

Är är det jag som är dum :stupid

Att ta över byar är grymt bra för då får man en färdigbyggd.


Jag har för övrigt börjat övertagande av (98, 123).

guest677

  • Gäst
SV: kurragömma
« Svar #7 skrivet: 2007-09-18, 18:35:29 »
Kurragömma har gått och gömt sig hos Sealous.

Tycker det är konstigt att de tar in en som så uppenbart skall tas över av andra.

guest3

  • Gäst
SV: kurragömma
« Svar #8 skrivet: 2007-09-18, 22:13:38 »
Har fått info av Rhodesian. Det är fritt fram att farma Kurragömma. De har någon plan bakom det som inträffar.

Farma på.

guest677

  • Gäst
SV: kurragömma
« Svar #9 skrivet: 2007-09-18, 22:58:40 »
Fått samma info av Rhodesian, men problemet här är väl inte att vi inte får farma.

Min gissning är att hela manövern är till för att vi (eller kanske ngn annan) inte ska ta över några av hans byar...

Att kurragömma går in i Sealous efter övertagningsförsök av Go Ricki (1 hövding från mig oxå  :D) är väl bara ett uppenbart försök att rädda byarna så att de ska kunna plocka dem i behaglig takt sedan.

Jag tycker det är tråkigt att de fetaste ex. IAE byarna går till IAE internt. Vi har bitvis överlappande områden där vi då blir relativt sett svagare.

guest3

  • Gäst
SV: kurragömma
« Svar #10 skrivet: 2007-09-18, 23:13:46 »
Nej, Herken. Det är för att IAE ska slippa 2-dagars-spärren. Men först till kvarn...
Allt informerat av Rhodesian.

Ta över, plundra, röj och spräng. Gör vad ni vill.

guest677

  • Gäst
SV: kurragömma
« Svar #11 skrivet: 2007-09-18, 23:54:10 »
2 Dagars spärren gäller från det att man lämnar alliansen, oberoende om man gått med i en ny eller inte, så tolkar iaf jag 4.1 (lite klarare än gamla 2.2.2 måste jag säga :-)

4.1 Övertagande av byar
Det är förbjudet att..
ta över en by som tillhör ett konto som man själv är eller har varit sitter åt, om inte 2 veckor har gått sedan man avregistrerat sig från sitter-funktionen.
ta över en by som tillhör ett konto som har varit sitter åt dig, om inte 2 veckor har gått sedan man avregistrerat sig från sitter-funktionen.
ta över byar som tillhör spelare som har angett dig/du har angett som ”gemensam PC-användning”, om inte 2 veckor har gått sedan man avregistrerat ”gemensam PC användning”.
ta över en by som har tillhört din allians, om inte 2 dagar har gått sedan kontot lämnade alliansen.
ta över en by som tillhör din allians eller är i en allians som är allierad med din allians. (Oaser är uteslutna från denna regel.)

Följer de reglerna så är alliansbytet nog snarare för att avskräcka andra byövertagare, men Rhodesian verkar inte ha ngn direkt preferens vem som tar dem iaf.

Men jag har iaf gett mig den på att ta en av McGnomes byar, min ngn gång imorgon  :pistols  :pistols  :pistols  :pistols

 

Senaste inlägg