Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Com Hem Bredband Small  (läst 2393 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
Com Hem Bredband Small
« skrivet: 2006-05-25, 21:04:48 »
Jag är ju som sagt och hälsar på min kära mor just nu. Det innebär också endel datorsupport. Nu funderar hon på att skaffa fast uppkoppling. Till på råge så ringde de från Com Hem idag och undrade om hon ville ha fast uppkoppling för 99kr/mån. (Om hon svarar ja när tjejen ringer på måndag så får hon de två första månaderna gratis.)

Just nu sitter hon med ett modem och kopplar upp sig via telefonen. Hastigheten är alltså på svindlande 41 kbit/s... så man hinner ju gott och väl med att bläddra i en tidning eller fila naglarna medans man väntar på att sidorna ska komma fram.

Har någon av er någon erfarenhet av Com Hems uppkopplingar? Och kanske till och med deras Bredband Small som det här handlar om? Fungerar det bra? Något man ska tänka på? Kan jag fixa detta åt mamma och det sen går som tåget utan support? Eller krånglar det?

Ska jag passa på att hon även skaffar Com Hems telefoni där hon ringer i princip lika billigt som för nuvarande Optimal Telecom?

guest1327

  • Gäst
Com Hem Bredband Small
« Svar #1 skrivet: 2006-05-26, 22:06:18 »
Jag tror det det funkar bra. Farsgubben siter med Bredbansbolaget riktigt nät med 10 Mbit och det enda han gör är att läsa mail och lösa melodikrysset på nätet. Han har Com hem i samma hus, så jag har rekomenderat att han går över från BBB till Com Hem small

Skillnaden i pris är väl ca 248 kr i månaden  ...  

Och hur det än är så är nog Com hem bättre än modem..

//Ragge

guest566

  • Gäst
Com Hem Bredband Small
« Svar #2 skrivet: 2006-05-27, 04:07:18 »
Ang Comhems telefoni...

Den funkar för det mesta, men kan dock ibland knäppa ur sig ett par timmar.
Jag tycker att det är värt det men om man måste ha fungerande telefon dygnet runt 365 dagar om året så är det inte rätt tjänst.

Det är ju bara någon timme ibland, men de tillfällena blir allt mer sällan...det var mer i början :)
Och skulle det någon gång bli fel brukar felet oftast lagas inom någon timme mot vanlig telefon (telias kopparledning) som kan dröja från 24h till någon vecka om oturen skulle varit framme.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
Com Hem Bredband Small
« Svar #3 skrivet: 2006-05-27, 08:33:07 »
Tack så mycket för svaren.  :thumb

Vi (läs: jag) har väl mer eller mindre bestämt att det blir endast bredbandstjänsten för henne. Hon är så nöjd med sin nuvarande Optimal Telecom så dom där två gratis månaderna spelar ingen större roll.

Just nu sitter jag och surfar på gigantiska 44.0 kbit/s. Det är faktiskt 2-3 kbit/s bättre än häromdagen. (oj, vad snabbt det går nu... nästan så att man blir fartblind  :urrk   :sleep  )

guest1327

  • Gäst
Com Hem Bredband Small
« Svar #4 skrivet: 2006-05-27, 21:05:03 »
Hmm.. Det låter inget vidare.. Min mamma är svårt sjuk efter en stroke, så det är nödvänfigt att hon får tag i någon dugnet runt..... Är det verkligen så illa?

//Ragge

 

Senaste inlägg