Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: PvP?  (läst 4981 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest641

  • Gäst
PvP?
« skrivet: 2008-03-18, 13:21:49 »
Jag har inte lyckats hitta information om hur PvP reglerna är uppsatta. Kan alla attackera alla? Är det guilds mot guilds eller hur funkar det?
Nån som orkar förklara?

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: PvP?
« Svar #1 skrivet: 2008-03-18, 13:22:48 »
 :goodposting
AVAST CLEARED !

Utloggad Gunslinger

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 161
SV: PvP?
« Svar #2 skrivet: 2008-03-18, 13:37:23 »
Kanske kan detta förklara lite för oss alla som spänt väntar på spelet http://gameplayer.se/game_info.php?game_id=13&section=2&pub_id=7758&sub_section=3   :pistols :pistols :pistols :pistols

guest641

  • Gäst
SV: PvP?
« Svar #3 skrivet: 2008-03-18, 14:08:46 »
mm, jag kunde inte hitta någon information på den sidan.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: PvP?
« Svar #4 skrivet: 2008-03-18, 15:08:29 »
Server Types
Posted: - 21.02.2008

At launch, we are currently planning to have three kinds of servers.

PvE
PvE (or player-versus-environment) servers focus largely on players fighting against computer-controlled monsters and characters, with PvP limited to areas set aside expressly for that purpose.


PvP
PvP (or player-versus-player) servers have more widespread PvP rulesets, encouraging players to fight against each other.


PvP-RP
These are PvP servers with extra rules of conduct to encourage roleplaying and a more “in-character” feel in-game.


This may change as we continue the Beta process and receive feedback from our testers and fans

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=publish.show&func_id=1088&table=PUBLISH&template=news_features_game&selected=1088

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: PvP?
« Svar #5 skrivet: 2008-03-18, 15:20:50 »
Innan alla börjar köra som tusan bör vi väll tillsammans komma fram till vilken sorts server vi skall spela på.
AVAST CLEARED !

guest641

  • Gäst
SV: PvP?
« Svar #6 skrivet: 2008-03-18, 15:24:35 »
Det är väl samma servertyper som t ex WoW har. Men i WoW har man ju en klar fiende i Horde eller Alliance. Säg att vi spelar på en PvP server kan jag döda vem som helst då?
Det är den frågan som jag inte kan hitta någonstans.
Och om alla kan döda alla hur löser man det vid stora slag så att man inte dödar sina kompisar?

Sen kanske vi ska diskutera vilken typ av server vi vill spela på när spelet släpps.

PvE server är skönt att köra när man levlar. Då slipper man oroa sig för att bli gankad stup i ett. Sen pallrar man sig iväg till boarder lands när man vill ha pvp action.

PvP server är mer spännande då man alltid måste vara på sin vakt. Mer adrenalin helt enkelt.

Svårt val.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: PvP?
« Svar #7 skrivet: 2008-03-18, 16:18:36 »
Jag, om jag kommer köra AoC efter betan, kommer bara köra på en PvE-server. Fick nog av random-pkers när jag lirade M59 på stenåldern, en erfarenhet som nästan fick mig att sluta spela on-line öht.

Dock att slåss mot andra spelare under kontrollerade former, arenor, frontzoner eller andra väl avgränsade områden är helt ok.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest641

  • Gäst
SV: PvP?
« Svar #8 skrivet: 2008-03-18, 16:34:31 »
Meridian 59! Nu fick man flashbacks. Det var det första online spelet jag började köra. Det var skoj på sin tid men som du säger random pk blir man snabbt less på. Samma visa var det i Ultima Online.

guest1327

  • Gäst
SV: PvP?
« Svar #9 skrivet: 2008-03-19, 08:10:24 »
PVE- är väl min melodi med.

guest641

  • Gäst
SV: PvP?
« Svar #10 skrivet: 2008-03-19, 09:13:02 »
PvE känns som mitt val också.
Hittade tillslut detta angående PvP:

"The Border Kingdoms is an open PvP area, this means that engaging other players is available at all times, except your own party or guild members."

Eftersom det finns pvp levels så kommer det nog vara gankfest på pvp servrar då alla vill höja sin pvp rank. Och är man inte alltid i grupp så ligger man nog ofta risigt till.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: PvP?
« Svar #11 skrivet: 2008-03-19, 11:28:40 »
PvE för mig !
AVAST CLEARED !

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: PvP?
« Svar #12 skrivet: 2008-03-19, 12:48:37 »
Pve är det enda alternativet för mig om jag kör AoC
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: PvP?
« Svar #13 skrivet: 2008-03-19, 15:39:33 »
Jag vill helst spela på PvP-server, men jag har ingenting emot att spela på PvE heller, så jag kommer att följa majoriteten. Det är roligare om vi är tillsammans! :)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: PvP?
« Svar #14 skrivet: 2008-03-19, 21:38:14 »
Klart att du ska spela PvP, vi klarar oss! :p

;)

Skämt åsido, tror du blir nöjd med den PvP som finns i PvE när den tiden kommer. Blir koolt som fasen att attakera eller försvara sin guildby! :banana
Eller köra arenafights!  :pistols

Men är du verkligen redo att lämna WoW? För detta är inte likt WoW nånstans och räkna med att dem kommer att fortsätta balancera spelet ett bra tag. Vet ju hur det gick med Vanguard.
« Senast ändrad: 2008-03-19, 21:40:18 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1327

  • Gäst
SV: PvP?
« Svar #15 skrivet: 2008-03-19, 23:30:56 »
Klart att du ska spela PvP, vi klarar oss! :p

;)

Skämt åsido, tror du blir nöjd med den PvP som finns i PvE när den tiden kommer. Blir koolt som fasen att attakera eller försvara sin guildby! :banana
Eller köra arenafights!  :pistols

Men är du verkligen redo att lämna WoW? För detta är inte likt WoW nånstans och räkna med att dem kommer att fortsätta balancera spelet ett bra tag. Vet ju hur det gick med Vanguard.

?? ??? Öh?  Varför tror du att DDL beställde spelet?   Vanguard hade ju en sabla snygg värld, men lite innehåll tyvärr. Jag maxade ju faktiskt upp Ragge. men och men så finns det ju de där Lååååååånga questarna för att få något fint i rustningen eller så...så när det bar sig för att tävla om vem som var bästa sorceren. (endast max levlare) så klarade jag mig bra ett par omgongar, men de 4 som var de bäst hade ju MAX på sina rustningar som gav MAX bonus. och en sån hardcore blir jag inte. jag slutade dok 4  i tävlingen, och det var inte illa enligt mina  mått.

Så JAG hoppas att Conan kanske lever upp till en del av vad jag tycker e kul. Vuxen humor har vi hört om så det är ju ett riktigt plus.
Humor kan ju väga upp de tristate grind questarna om man får sig ett garv i slutändan.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: PvP?
« Svar #16 skrivet: 2008-03-20, 07:10:07 »
Om jag hankar mig i väg o köper liret, så blir det PvE server utan tvekan.
...har gjort mina timmar på PvP server -_-
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: PvP?
« Svar #17 skrivet: 2008-03-22, 11:28:34 »
har inte sett ett enda grinding quest än men det betyder ju inte att det finns några ...


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Asp

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 370
SV: PvP?
« Svar #18 skrivet: 2008-04-03, 03:39:39 »
PvE

 

Senaste inlägg